رستوران ها عاشق هوش مصنوعی هستند

صنعت رستوران

فناوری هوش مصنوعی در صنعت رستوران ها

هوش مصنوعی فرصت های زیادی در صنعت رستوران ایجاد کرده است. این فناوری با ایجاد جریان کاری موثرتر، مدیریت بهتر داده های مشتریان و بهبود فرآیند آشپزی در آشپزخانه به رستوران ها کمک کرده است تجربیات ارزشمندی ایجاد کنند و  تعامل بهتری با مشتریانشان داشته باشند. به همین خاطر است که رستوران ها برای زنده ماندن در دنیای رقابتی امروز باید از فناوری هوش مصنوعی استفاده کنند. در ادامه می خواهیم دلایل دیگر استفاده از این فناوری در رستوران ها را با هم مرور کنیم.

هوش مصنوعی برنامه های تحویل غذا را موثرتر و کاراتر می سازد:

برنامه ها یا همان اپلیکیشن هایی که برای سفارش و تحویل غذا طراحی می شوند فرصت های جدیدی برای رستوران ها ایجاد کرده اند و به تولید سرنخ کمک نموده اند.  با اینحال محبوبیت فزاینده این برنامه ها گاهی از اوقات به مشکلاتی منجر شده و مدیریت موثر منابع و تقاضا را دشوارتر ساخته است. رستوران ها به دنبال نظرات بد از طرف مشتریانی که غذای سرد دریافت کرده اند یا کلاً به خاطر مشکلات موجود در برنامه، غذایشان را به درستی دریافت نکرده اند، نیستند.

خوشبختانه فناوری هوش مصنوعی به صنعت رستوران ها کمک می کند مسیر بهتری برای تحویل غذا انتخاب کنند و مطمئن شوند غذای مشتری با دقت، کیفیت و سرعت به دستش می رسد. رستوران ها می توانند به صورت خودکار سرعت رانندگان یا موتورسواران را مانیتور کنند و  مشتریان را به صورت خودکار درباره فرآیند تحویل سفارش شان آگاه سازند.

 صنعت رستوران

هوش مصنوعی به صرفه جویی در زمان و هزینه منجر می شود:

رستوران ها ممکن است به خاطر رقابت شدیدی که در این حوزه وجود دارد حاشیه سود پایینی داشته باشند. در چنین شرایطی است که هوش مصنوعی وارد میدان می شود و فرآیند رستوران ها را بهتر می کند. از به روزرسانی لحظه ای انبار  تا سفارش خودکار بر اساس فروش واقعی غذاها و سطح لحظه ای موجودی می توان از داده هایی که به کمک هوش مصنوعی تولید می شود به بهترین شکل استفاده کرد . هوش مصنوعی به مدیر رستوران ها اجازه می دهد زباله ها و ضایعات آشپزی را مدیریت کنند، اندازه هر وعده را برای افراد تعیین نمایند و در نهایت با دقت و سرعت مصرف مواد غذایی برای تهیه غذاها را تخمین بزنند. خودکارسازی این فرآیندها با هوش مصنوعی به مدیران رستوران ها اجازه می دهد بر روی مواردی که مهم است تمرکز نمایند و تجربه بهتری برای مشتریانشان فراهم آورند.

چت بات ها بهره وری رستوران ها را بیشتر می کنند:

حتماً تا به حال اسم چت بات ها را شنیده اید. چت بات ها یا همان ربات های گفتگو  یکی از قابلیت های جدیدی هستند که به مدیران کمک می کنند فرآیند کاری شان را بهتر مدیریت کنند.

طبق تخمین گارتنر تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۵ درصد تعاملات مشتری با کسب وکارها از طریق فناوری هایی همچون چت بت ها خواهد بود. همین امر باعث می شود چنین فناوری هایی برای رستوران ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. هوش مصنوعی مکالمه ای همچون UnificationEngine می تواند در هر نقطه تماس از سفر مشتری، تجربه معناداری با او برقرار کند.  از رزرو میز گرفته تا پاسخ دادن به سوالات مشتری درباره مواد تشکیل دهنده یک غذا، ربات های گفتگو می توانند این فرآیند را به شیوه تعاملی خودکار سازند. حتی می توان از چت بات ها برای گرفتن سفارش مشتری، ارائه پیشنهادات بیشتر و یادآوری به مشتری برای گفتن نظرش استفاده کرد.  ربات های گفتگو و هوش مصنوعی حجم زیادی از داده های ارزشمند برای رستوران ها فراهم می کنند و بررسی این داده ها به صاحبان رستوران ها اجازه می دهد درک بهتری از مشتریانشان داشته باشند.

 صنعت رستوران

هوش مصنوعی به پاسخگویی سریع تر به ترندها کمک می کند:

شاید ارزش واقعی هوش مصنوعی برای صنعت رستوران ها کمک به تصمیم گیری بهتر درباره خدمت رسانی به مشتری، استراتژی های بازاریابی و حتی تهیه منوی جدید باشد. هر تصمیمی که باید در رستوران گرفته شود به یک سری داده نیاز دارد و هوش مصنوعی انجام این فرآیند را ساده تر می سازد. این موضوع برای رستوران هایی که می خواهند در دنیای رقابتی امروز بهتر دیده شوند و یک سر و گردن بالاتر از رقبا باشند بسیار مهم است.

 

آینده این صنعت به شدت در حال تغییر است و رستوران ها باید خودشان را با شرایط متغیر محیط وفق دهند.  بدون استفاده از فناوری هایی همچون هوش مصنوعی این روند دشوار، زمانبر و خسته کننده خواهد بود. هوش مصنوعی به رستوران ها کمک می کند ترندهای موجود را به راحتی مانیتور کنند و خودشان را به طور مداوم با نیازهای در حال تغییر مشتری وفق دهند.

 هوش مصنوعی به رستوران ها کمک می کند ترندساز باشند:

پاسخ سریع دادن به ترندها خیلی خوب است اما اگر رستورانی بتواند خودش ترندساز شود چه اتفاقی می افتد؟ خوب هوش مصنوعی به رستوران ها اجازه می دهد به راحتی این کار را انجام دهند. به کمک داده هایی  که از این فناوری حاصل می شود می توان مسیرهای جدید بازاریابی همچون موقعیت های جدید ساخت رستوران، منوی جدید و دموگرافیک جدید مشتری را شناسایی کرد.  رستوران ها می توانند از هوش مصنوعی برای افزایش سهم بازار، تولید سرنخ های جدید و ایجاد فروش بیشتر استفاده کنند.

صنعت رستوران

 هوش مصنوعی به وفاداری مشتریان هم جواب می دهد:

اگر  شما هم در صنعت رستوران فعالیت کرده باشید خیلی خوب می دانید که مشتریان وفادار بسیار مهم و البته سودآور هستند. رستوران ها باید بتوانند رابطه تعاملی با مشتری ایجاد کنند و در نهایت او را به فردی وفادار تبدیل نمایند.

 

هوش مصنوعی اینکار را برای رستوران ها ساده تر می سازد. به کمک فناوری های موجود رستوران ها می توانند بازارشان را به درستی بخش بندی کنند و ارتباط درستی با آن ها بگیرند. به کمک فناوری هایی همچون هوش مصنوعی می توان مهمان ها را بر اساس سابقه خرید، زمان سپری شده در رستوران، دموگرافیک و انتخاب منو بخش بندی کرد. این داده ها باعث ایجاد قیف مشتریان وفادار می شود و یک رابطه تعاملی و ارزشمند که پایدار است ایجاد می نماید.

هوش مصنوعی به صنعت رستوران ها قدرت می دهد:

هوش مصنوعی قدرت زیادی برای ایجاد بهره وری و حمایت از رستوران ها دارد و می تواند استراتژی ها و اهداف بازاریابی جدیدی برای آن ها ایجاد کند. به خاطر  داشته باشید که هوش مصنوعی فقط برای رستوران های زنجیره ای بزرگ نیست بلکه رستوران های کوچک هم می توانند از این فناوری بهره ببرند. ظرفیت داده ای زیادی که در هوش مصنوعی هست به بازاریابی رستوران ها کمک می کند و باعث می شود هر کدام از فعالیت های بازاریابی مرتبط و سفارشی سازی شده برای مهمانان باشد.  همین امر موجب می شود تعامل و وفاداری به گزینه های اصلی استراتژی بازاریابی تبدیل شود.

صنعت رستوران

 هوش مصنوعی به سودآوری رستوران ها می اندیشد:

رستوران هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند رهبران بازار خواهند بود. در این شرایط رستوران ها قادر خواهند بود به طور پویا به نیازهای مشتری پاسخ دهند و  بازار و انتظارات مشتری را تغییر دهند.

 

رستوران ها نباید قدرت هوش مصنوعی در کسب وکارشان را نادیده بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *