۵G چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

۵G چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

۵G یکی از جدیدترین تکنولوژی ها در بخش مخابرات و همچنین فناوری نسل بعدی شبکه تلفن همراه است. در حال حاضر بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل دقیقا نمی دانند که ۵G چه تاثیری بر کسب و کارها دارد و درک واضحی از ویژگی‌ های مثبت و یا منفی ۵G ندارند. همچنین از تأثیر فوق ‌العاده آن بر توسعه فناوری نوپای اینترنت اشیا نیز خبری ندارند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که ۵G چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

شما می توانید جدیدترین مقاله ها را در زمینه اینترنت اشیا (ساختمان هوشمند ، حمل و نقل هوشمند ، صنایع هوشمند ، گلخانه هوشمند / اینترنت اشیا گلخانه و … ) از این سایت دنبال کنید.

۵G چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

می توان گفت ۵G یک انقلاب تکنولوژیکی است. تفاوت بین ۴G و ۵G مانند تفاوت بین ماشین تحریر و رایانه است! درک این نکته مهم است که ۵G یک تغییر پارادایم است زیرا فقط مربوط به یک شبکه نیست، بلکه در مورد یک اکوسیستم از دستگاه ها و حسگرها است که می توانند به طور هوشمند به منظور تجدید نظر در سیاست های تجاری و اقتصادی متصل شوند. اتصال بی عیب و نقصی که ۵G وعده می دهد، اکوسیستم کسب و کارها را برای همیشه تغییر می دهد. بنابراین قطعا تجارت ها با این فناوری تغییر خواهند کرد.

اما برخی از صنایع هستند که در نتیجه این تغییر آثار مثبتی را مشاهده می کنند، در حالی که برخی دیگر حتی ممکن است متضرر شوند. در این مقاله، ما نگاهی دقیق تر به صنایعی خواهیم داشت که با این تغییر مواجه خواهند شد و می خواهیم بدانیم ۵G چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟ با ما همراه باشید.

چه مشاغلی تحت تاثیر مزایای ۵G هستند؟

برخی از صنایع که تحت تأثیر این تغییر قرار خواهند گرفت عبارتند از:

  • صنعت خودروسازی:

با فناوری ۵G، صنعت خودرو تغییر اساسی خواهد کرد. در مرحله اول فناوری ۵G این امکان را به خودروها می دهد تا با یکدیگر به شکلی قابل اعتماد ارتباط برقرار کنند. این امر باعث می شود فناوری اتومبیل خودکار و بدون راننده به جریان اصلی تبدیل شود.

همچنین، فناوری ۵G محرک مهمی برای صنعت انرژی خواهد بود. این امر شبکه های هوشمند انرژی را ممکن می سازد. شبکه های هوشمند برای شارژ الکتریکی بسیار مهم هستند. هنگامی که زیرساخت های شارژ الکتریکی در سراسر جهان گسترش یابد، صنعت خودرو از موتور احتراق به موتورهای برقی تبدیل می شود. هر دو این تغییرات به احتمال زیاد تأثیر مثبتی بر صنعت خودرو خواهند داشت.

۵G در صنایع گوناگون

  • مراقبت های بهداشتی:

با ظهور فناوری ۵G ، حوزه پزشکی نیز در حال تغییر شدید است. اکنون بیماران تشویق می شوند تا از وسایل پوشیدنی هوشمند استفاده کنند که می تواند اطلاعات لحظه ای را در مورد سلامتی آنها به متخصصان پزشکی منتقل کند. علاوه بر این ۵G این امکان را برای بیمارستان ها فراهم می کند که میکروچیپ ها را در همه دستگاه ها و تجهیزات خود تعبیه کنند. این به آنها کمک می کند تا بهره وری این تجهیزات را در زمان واقعی ردیابی کنند. برآوردهایی وجود دارد که نشان می دهد این تکنولوژی در صنعت مراقبت های بهداشتی می تواند بهره وری را تا ۴۰ درصد نیز افزایش دهد.

  • اینترنت اشیا:

اینترنت اشیا سال هاست که در حوزه های گوناگون همچون ساختمان هوشمند ، حمل و نقل هوشمند ، صنایع هوشمند ، گلخانه هوشمند / اینترنت اشیا گلخانه و وجود دارد. با این حال، در حال حاضر، بسیاری از این دستگاه ها به صورت جداگانه کار می کنند. اتصال ۵G امکان اتصال این دستگاه ها را فراهم می کند و به آنها کمک می کند تا به عنوان یک سیستم یکپارچه کار کنند.

جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در زمان واقعی نیز تنها در صورتی امکان پذیر است که اتصال شبکه وجود داشته باشد و عملیات پشتیبانی را به صورت یکپارچه انجام دهد.

  • تولید:

تولید در آینده بسیار متفاوت خواهد بود. اتوماسیون فرآیند روباتیک در حال حاضر نقش مهمی در بخش تولید دارد. با ظهور ۵G ، اتوماسیون پیشرفته تر می شود. فناوری هایی مانند چاپ سه بعدی، واقعیت افزوده و رایانش ابری تنها زمانی قابل اجرا هستند که سرویس های ۵G در دسترس باشند. مطالعه ای توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده است که ادعا می کند در چند سال آینده، اتوماسیون تمام مشاغلی را که خطرناک و/یا تهدیدآمیز تلقی می شوند ، از بین می برد. ۵G محرک اصلی پشت چنین نوآوری خواهد بود.

چه مشاغلی از ۵G تاثیر منفی میگیرند؟

مسلما هر زمان که تغییرات تکنولوژیکی به این بزرگی رخ می دهد، برخی صنایع آسیب می بینند. اما ۵G بر روی چه مشاغلی تاثیر منفی دارد. برخی از این مشاغل عبارتند از:

  • رسانه ها و سرگرمی:

مشاغل سرگرمی مجبور می شود مدل کسب و کار خود را به طور کامل تغییر دهند. در حال حاضر، این تجارت حول تجربه سینما متمرکز شده است. با این حال، مشتریان آینده دوست دارند این سرگرمی ها را در خانه های خود نیز پخش کنند. بنابراین به احتمال زیاد جهان به سمت مدلهای تجاری نوع Netflix حرکت می کند. مدل های تجاری شرکت هایی مانند Warner Bros و غیره ممکن است با تهدید قابل توجهی از سوی ۵G روبرو شوند.

  • املاک و مستغلات:

اتصال ۵G این امکان را برای بسیاری از کارها فراهم می کند که از راه دور انجام شوند. از این رو، نیاز به تعامل رو در رو برای اهداف تجاری برطرف می شود.به احتمال زیاد این امر فشار منفی بر بازار املاک تجاری وارد خواهد کرد. تقاضا و قیمتها در آینده کاهش می یابد.

5G

  • پرسنل حقوق بگیر:

تمام جهان به سمت یک اقتصاد بزرگ حرکت می کند. بهبود دسترسی از راه دور، کل جهان را به یک بازار کار واحد تبدیل می کند. بنابراین رقابت و افزایش ارتباط، پرسنل حقوق بگیر را با چالش های بزرگی روبرو خواهد کرد.

بررسی تجربیات آینده با تکنولوژی ۵G

ما انتظار داریم ۵G تجربه های آینده مانند واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) ، اتومبیل های خودکار، پزشکی از راه دور و ساختمانهای متصل در شهرهای هوشمند را افزایش دهد. ویژگی های زیر شبکه آینده ۵G را خاص می کند:

قابلیت اتصال به میلیاردها دستگاه در سراسر جهان

IDC پیش بینی می کند تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰ میلیارد دستگاه در سراسر جهان به شبکه ها متصل شوند.

قابلیت اطمینان فوق العاده

این امر به ویژه برای صنایعی که از روباتیک استفاده می کنند، مانند مراقبت های بهداشتی و تولید، مفید است.

تأخیر بسیار کم

تاخیر یعنی بین زمانی که به فناوری خود می گویید کاری را انجام دهد و زمانی که آن را انجام می دهد، فاصله باشد. انتظار صنعت برای تأخیر ۵G کمتر از ۵ میلی ثانیه است.

-ظرفیت و پوشش بهتر

نقاط اتصال بیشتر در یک منطقه کوچکتر ظرفیت را بهبود می بخشد و این به معنای تجربه بهتر مشتری است.

برنامه های کاربردی خاص صنعت

فراموش نکنید افزودن فناوری های ۵G به معماری شبکه های موجود هم باعث مدرن شدن کسب و کارها و هم باعث مختل شدن برخی از صنایع می شود. بنابراین شرکت ها باید در تمام صنایع در مورد قابلیت های مورد انتظار ۵G و آنچه که برای آنها معنا می دهد، آموزش ببینند. هنگامی که با رهبران مشاغل در مورد برنامه ها و خدمات مربوط به صنعت آنها صحبت می کنیم، آنها مزایا را بیشتر درک می کنند.

شما می توانید جدیدترین مقاله ها را در زمینه اینترنت اشیا (ساختمان هوشمند ، حمل و نقل هوشمند ، صنایع هوشمند ، گلخانه هوشمند / اینترنت اشیا گلخانه و … ) از این سایت دنبال کنید.

منبع:  https://www.thestreet.com/technology/impact-of-5g

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *