۱۰ روش برای بهبود کسب وکارهای هوشمند با کمک هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۹

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

۱۰ روشی که کسب وکارهای هوشمند می توانند از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برای بهبود کسب وکارشان در سال ۲۰۱۹ استفاده کنند:

به عنوان صاحب کسب وکار، باید بدانید که ایجاد آگاهی از برند، محصولات یا خدمات در دنیای آنلاین و تبدیل این آگاهی به فروش محصول یا خدمات دو موضوع متفاوت است. تبدیل آگاهی به فروش نشان می دهد شما ساختار کسب وکار قانع کننده ای دارید که مشتریان بالقوه را به خرید از محصولات و خدمات تان ترغیب می کند و شما را مطمئن می سازد که مشتریان به مشتریان وفاداری تبدیل می شوند.

اما مشکل اینجاست که تبدیل مشتری بالقوه به مشتری وفادار کار بسیار دشواری است چون بیشتر کسب وکارها نمی توانند به درستی از عهده انجام اینکار بر بیایند.

محتوا و پیشنهادات آنلاین زیادی وجود دارد که در یک چشم بر هم زدن می توانند مشتری را از شما بگیرند. به همین خاطر صاحبان کسب وکارها شروع به استفاده از فناوری های ابداعی به خصوص هوش مصنوعی و اینترنت اشیا کرده اند. همین امر به آن ها اجازه داده است در دنیای رقابتی امروز خودشان را بیشتر متمایز کنند.

مطالعات و نظرسنجی های موجود نشان می دهد که وجود هوش مصنوعی باعث می شود مشتریان ۵۰ درصد بیشتر به دنبال خرید و پرداخت پول باشند. در این مقاله به ۱۰ روشی خواهیم پرداخت که کسب وکارها به کمک آن می توانند از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برای افزایش نرخ تبدیلشان در سال جدید بهره ببرند.

۱- تجزیه و تحلیل داده های مشتریان:

قبل از معرفی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا ، کسب وکارها اغلب نمی توانستند به درستی داده های مشتریانشان را جمع آوری کنند. کسب وکارها داده های ارزشمندی دارند که می توانند از آن ها به شیوه ابداعی استفاده کنند و به کمک آن سودشان را چندین برابر نمایند. بعد از معرفی این فناوری ها، شرکت ها متوجه ارزشمند بودن چنین داده هایی شدند. در حال حاضر آن ها ابزارهای قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل داده ها دارند و می توانند از آن برای توسعه مدل های استراتژیکی استفاده کنند که بر روی نرخ تبدیلشان اثر دارد.

۲- بازاریابی شخصی سازی شده:

به کمک ابزارهای آنالیتیکی که هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در اختیار کسب وکارها قرار داده آن ها می توانند تبلیغاتی را ایجاد کنند که شخصی سازی شده است.  حالا می توانید از داده های مختلفی همچون موقعیت مشتری، سابقه جستجو، سبک زندگی برای تعیین بهترین طیف از محصولات یا خدمات برای بازاریابی استفاده کنید. چنین رویکرد شخصی سازی شده ای می تواند شانس تبدیل مشتری بالقوه به مشتری و بازدید او از سایت را افزایش دهد و باعث افزایش تعامل او با محصولات یا خرید از آن ها شود.

۳- ایمیل های شخصی سازی شده:

دیگر آن روزها که صاحبان کسب وکارها یک ایمیل یکسان را می نوشتند و برای همه مشتریان ارسال می کردند تمام شده است. این روزها، توسعه برنامه وفاداری مشتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به شما کمک می کند پایگاه مشتریان تان را بیشتر کنید.

صاحبان  کسب وکارها حالا خوب می دانند که ایمیل های شخصی سازی شده برای ایجاد اعتماد بین مشتریان و برقراری ارتباط درست ضروری است. حالا کسب وکارها از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای تجزیه و تحلیل و شناسایی فاکتورهایی همچون بهترین زمان ارسال ایمیل استفاده می کنند تا بتوانند مشتری را بیشتر از قبل کنار خود نگه دارند. به کمک این فناوری ها می توان زمان مناسب برای ارسال ایمیل و عناوین مناسب را شناسایی کرد.

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

۴- ربات های گفتگو:

اعتماد کردن به نیروی انسانی برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته می تواند کمی مشکل ساز باشد. به همین خاطر کسب و کارها تلاش می کنند از ربات های گفتگویی استفاده کنند که از هوش مصنوعی قدرت گرفته است. این ربات ها پاسخ های مرتبطی به کوئری های موجود در سایت و سایر رسانه های اجتماعی می دهند. این ربات ها با یادگیری ماشینی و داده های اینترنت اشیا می توانند به سوالات افراد پاسخ دهند. این ترند جدید تا سال ۲۰۲۵ ارزش ۱٫۲۵ میلیارد دلاری خواهد داشت.

۵- امنیت اکانت ها:

در میان مشکلاتی که سال ها باعث بی اعتمادی مشتریان به کسب وکارها شده است، امنیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. کسب وکارها به خصوص آن هایی که اکانت هایی را ارائه می دهند از  اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برای محافظت از این اکانت ها در برابر هکرها بهره می برند.

به همین خاطر است که کسب وکارهای زیادی از ۲FA برای سیستم تایید هویتشان استفاده می کنند.

۶- تجزیه و تحلیل قابل پیش بینی:

تجزیه و تحلیل قابل پیش بینی استفاده از داده ها و کاربر هوش مصنوعی برای پیش بینی احتمال کسب مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار است. این اطلاعات به کسب وکارها کمک می کند اهداف بازاریابی را شناسایی کنند و نرخ تبدیل سایت را بهبود ببخشند.

۷- سیستم پرداخت سازگار با PSD2:

مقررات و قوانین جدید در اروپا یعنی PSD2 از خرده فروشان می خواهد سیستم پرداختی داشته باشند که SCA را فعال می کند. به همین خاطر متخصصان امنیت،  سیستم های هوش مصنوعی و اینترنت اشیایی را معرفی کرده اند که به صورت خودکار خطرات موجود در تراکنش ها را شناسایی می کند و باعث تایید هویت می شود. برای خرده فروشان این موضوع به معنای سیستم پرداختی است که کمتر در دسترس خطر قرار می گیرد.

۸- تجربه کاربری:

تجربه کاربری یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که صاحبان کسب وکارها قبل از ایجاد سایت باید مدنظر داشته باشند چون این موضوع  افراد را مطمئن می کند کاربرانشان توانایی گشت و گذار درست در سایت را دارند. با ظهور و پیدایش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا ، ارائه تجربه کاربری بسیار حرفه ای تر از قبل شده است.

در حال حاضر کسب وکارها می توانند از این فناوری ها برای جمع آوری خدمات، قیمت ها و محتوایی استفاده کنند که برای هر کاربر بر اساس داده هایی که درباره شان گردآوری شده است جذاب است.

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

۹- تولید محتوا:

برای کسب وکارهایی که پلن های اشتراکی برای دسترسی به آخرین اخبار و محتواها را دارند اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به یک ابزار ضروری در این صنعت رقابتی تبدیل شده است. در حال حاضر سایت های خبری استفاده از اینترنت اشیا برای دسترسی به اطلاعات لحظه ای را آغاز کرده اند و از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای جدید استفاده می کنند.

۱۰- سازگاری جستجوی صوتی:

سئو و جستجوی صوتی که هر روز بر اهمیت آن ها افزوده می شود فاکتورهایی هستند که تعداد ترافیک طبیعی سایت را تعیین می کنند. با اینکه هر دو فاکتور به هوش مصنوعی وابسته هستند اما بهینه سازی محتوا بیشتر به سمت راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی می رود تا بتواند بازاریابی محتوایی را با آخرین ترندهای جستجو همگام سازد.

 نتیجه گیری:

روش هایی که در بالا بدان اشاره کردیم برخی از روش هایی بودند که کسب وکارهای باهوش از آن ها استفاده می کنند تا هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را وارد حوزه کاریشان کنند. راه حل های بالا را مرور کنید و ببینید کسب وکار شما در چه حوزه ای کمبود دارد و از چه ابزارهایی می تواند استفاده کند. مطمئن شوید که از ریکاوری داده ها استفاده می کنید و هر چه زودتر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی را به کار می گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *