چگونه به کمک هوش مصنوعی و اینترنت اشیا می توانید خانه هوشمندتان را بسازید؟

خانه هوشمندتان

اگر درباره دنیای فعلی و جنبه خانه داری آن صحبت کنیم، متوجه می شویم که معیارهای اتوماسیون در خانه ها بیشتر از هر چیز دیگری در حال تغییر و تحول است. این روزها خیلی ها واژه اینترنت اشیا و نحوه استفاده از آن در سیستم های خانگی را به خوبی می شناسند و درک کرده اند. با افزایش محبوبیت محصولات هوشمند خانگی و نیز سناریوهای مختلفی که برای هوشمندسازی منازل وجود دارد، مفهوم هوشمندسازی و تبدیل خانه به یک محیط راحت بیشتر از قبل محبوب شده است. در این مقاله قصد داریم به تغییرات پویایی که در سیستم های خانگی رخ داده بپردازیم و ببینیم چگونه می توانیم خانه مان را به سطح دیگری ببریم و از شرایط موجود استفاده کنیم.

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۷، راه حل خانه های به هم وصل شده به صورت زیر تعریف شده است:

راه حل خانه های به هم وصل شده در برگیرنده مجموعه ای از دستگاه ها و خدمات است که به همدیگر و به اینترنت  وصل شده اند و می توانند به صورت خودکار به قوانین از پیش تعیین شده پاسخ دهند، از راه دور مورد استفاده قرار گیرند و توسط اپلیکیشن های موبایلی و برنامه های دیگر به راحتی مدیریت شوند. هشدارهای لازم  از طریق پیام یا سایر موارد به گوشی کاربر ارسال می شود.

برای اینکه بتوانید به کمک اینترنت اشیا و هوش مصنوعی خانه هوشمندتان را ایجاد کنید باید موارد زیر را به خاطر بسپارید:

به طور کامل از رویکرد بی سیم استفاده نکنید:

اصلا مهم نیست چقدر می خواهی از قابلیت های اینترنت اشیا استفاده کنید. سیم کشی منزل هنوز هم یکی از گزینه های قابل اعتمادی است که پیش رو دارید. اگر هنوز این موضوع را مدنظر قرار نداده اید می توانید کابل های Cat6 را نصب کنید. این کابل ها بهترین کابل های موجود هستند و می توانند داده ها را با سرعت بالاتری انتقال دهند. این ها قادر به انتقال سیگنال های دیجیتال هم هستند.

 خودتان را با پلتفرم های مختلف اذیت نکنید:

اتصالات خانه های هوشمند نباید شما را سردرگم کند. پلتفرم های مختلفی در این فهرست وجود دارد که از جمله این پلتفرم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Nest
  • HomeKit
  • Wink
  • Z-Wave
  • Zigbee
  • SmartThings
  • Brillo

این ها فقط چند مورد از پلتفرم هایی هستند که در ساخت خانه هوشمندتان می توانید مدنظر داشته باشید. زیاد خودتان را با این موارد سردرگم نکنید و از یک متخصص کمک بگیرید.

خانه هوشمندتان

 نقطه شروع را تعیین کنید:

یک شروع خوب نیازمند تحقیق و تصمیم گیری است. در ابتدای کار شما به عنوان مشتری نیاز خواهید داشت همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید. اگر تصمیم گرفته اید دستگاه به دستگاه کار را به پیش ببرید ممکن است هزینه کمتری داشته باشید اما اینکار دور و برتان را شلوغ می کند و ارتقا را دشوارتر می سازد. حتی برای برخی از دستگاه ها که در منزلتان نیستند باید به شهر یا کشور دیگری سفر کنید و هزینه اضافی برایش بپردازید. با اینکه یک متخصص می تواند کیتی در اختیارتان قرار دهد که بسیار مقرون به صرفه و سازگار با خانه تان است اما خودتان هم می توانید خانه را خودکارسازی کنید و هر چیزی که در اطرافتان هست را کنترل نمایید. به کمک یک هاب مرکزی می توانید همه چیز را در یک موقعیت واحد کنترل نمایید.

رویکرد تدریجی را هم مدنظر داشته باشید:

در بازار امروزی شما می توانید دستگاه های زیادی را بیابید که عالی هستند. اگر تصمیم دارید یکی از آن ها را خریداری کنید باید عملکرد و کارکردشان را هم در نظر داشته باشید.

 امازون اکو:

انواع مختلف از دستگاه های اینترنت اشیا وجود دارد که می تواند خانه تان را متحول کند. در این میان آمازون اکو یکی از بهترین گزینه های موجود خواهد بود. این دستگاه به صورت صوت کار می کند و ۷ میکروفون دارد. به کمک امازون اکو می توانید چراغ ها را بدون اینکه از جایتان بلند شوید روشن یا خاموش نمایید. اگر می خواهید به صورت روزانه اخبار را پیگیری کنید، شرایط آب و هوایی را دنبال کنید، موسیقی گوش دهید و موارد دیگر را دنبال کنید می توانید امازون را به الکسا وصل نمایید. می توانید از Nest Thermostat یا Philips Hue Light bulb هم استفاده کنید و هوشمندی بیشتری به خانه هایتان بیفزایید.

از هوش مصنوعی و وای فای به درستی استفاده کنید::

به لطف فناوری های در حال تغییر وای فای که می توانید از طریق هر دستگاهی به اینترنت وصل شوید، قادر خواهید بود کنترل هر چیزی را به دست بگیرید. به عنوان مصرف کننده می توانید از چراغ های هوشمند، قفل های هوشمند و فریزرهای هوشمند فروشگاه های آنلاین مختلف استفاده کنید و خانه هوشمندتان را به سطح دیگری ببرید.

معرفی IFTTT:

IFTTT می تواند گجت های هوشمند مختلف با مجموعه مهارت های مختلف را به هم وصل کند. تحت شرایط خاص این وسایل ممکن است اکوی شما باشد که با Nest صحبت می کند یا  به حفظ روشنایی و امنیت خانه کمک می کند.

خانه هوشمندتان

پلتفرم مناسبی انتخاب کنید:

اگر همه چیز را در یک پلتفرم قرار دهید به احتمال زیاد نمی توانید از همه مزایای IFTTT استفاده کنید. راحت ترین روش، خرید یک هاب است. به عنوان مثال خرید یک آمازون اکو یا گوگل هوم و سپس انتخاب باقی مانده کیت که با سیستم فعلی تان سازگار است. به طور کلی انتخاب پلتفرم عالی به شرایط خانه تان بستگی دارد. خانه های هوشمند نیازمند خرید تجهیزات مناسب هستند.

تحقیق بر بازار:

بر اساس یافته های آوریل سال ۲۰۱۷، بازار خانه های هوشمند در بازار جهانی تا سال ۲۰۲۲ به ۵۳٫۴۵ میلیارد دلار خواهد رسید. این اعداد و ارقام بسیار جذاب و شگفت انگیز هستند. شما هم در بازار تحقیق کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

سخن نهایی:

در دنیای امروزی که یک دنیای در حال تغییر و پویاست و برنامه های متعدد موبایلی توسعه داده می شود، تبدیل کردن خانه به یک گزینه هوشمند می تواند بهترین گزینه موجود باشد. از اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم استفاده کنید تا محیط بهتری برای خودتان ایجاد کنید و زندگی هوشمندتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *