چگونه در کسب وکار رستوران ها بیشترین استفاده را از اینترنت اشیا ببریم؟

اینترنت اشیا در رستوران ها

چند وقتی است که اینترنت اشیا سرخط اخبار مهم دنیا را به خود اختصاص داده است. حالا خبرگزاری های زیادی هستند که از این فناوری جدید صحبت می کنند. در این مقاله سعی می کنیم به موضوع اینترنت اشیا در دنیای رستوران ها بپردازیم و ببینیم چگونه می توانیم از این فناوری برای خودکارسازی وظایف و تمرکز بر روی کارها استفاده کنیم.

اگر نگاهی به بخش بیمارستان ها بیندازید متوجه خواهید شد که این بخش کاملا مشتری محور است. تنها چالش موجود این است که چگونه می توان از دگرگونی دیجیتال به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. با معرفی اینترنت اشیا، ماشین ها، رایانه ها، برنامه ها، تجهیزات صنعتی و حتی محیط های از پیش ساخته شده، می توان حجم بزرگی از داده ها را به برنامه های مبتنی بر ابر منتقل کرد. در نتیجه ماشین ها می توانند بدون نیاز به تداخل انسانی شرایط موجود را تجزیه و تحلیل کنند و بر اساس آن فعالیتی را انجام دهند.

اینترنت اشیا در رستوران ها

قبل از اینترنت اشیا در رستوران ها:

قبل از اینکه فناوری های جدیدی همچون کلان داده و اینترنت اشیا ظهور کند، کسب وکارها کارهایشان را بیشتر به شیوه دستی انجام می دادند. واقعیت این است که در زمان های نه چندان دور، کارمندان مجبور بودند خودشان همه کارها را به صورت دستی انجام دهند. گاهی از اوقات هم انجام برخی از کارها را فراموش می کردند. برای موقعیت هایی همچون رستوران ها که روزانه صدها یا حتی هزاران سفارش دریافت می شود  انجام دادن دستی کارها بسیار سخت و دشوار است و می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

تا به حال برایتان پیش آمده است کارمندتان ظرفی را در یخچال بگذارد و فراموش کند آن را سر وقت از یخچال خارج نماید؟  آن روزها کسب وکارها موارد زیادی را از دست دادند. ما دقیقا نمی دانیم این کسب وکارها چه چیزی را از دست داند. ان روزها فناوری های دقیقی برای سنجش موارد بیان شده وجود نداشت تا با اطمینان بتوان گفت چنین کسب وکارهایی چه مواردی را از دست دادند.  این روزها همه چیز تغییر کرده است. هر شیء که در دنیای اطرافتان می بینید می تواند به اینترنت اشیا متصل شود. هر چیزی مثل گوشی همراه، فر، یخچال یا دستگاه حضور و غیاب.  ما می توانیم همه این ها را به خوبی به هم وصل کنیم.

اجازه دهید یک مثال جذاب برایتان بزنم.  راب شیپر شریک چندین فروشگاه پیتزا دومینو در ایالت متحده آمریکا، فناوری های مدنظر را در ۸۷ فروشگاه اجرا کرده است. در سال ۲۰۱۴، شیپر و چند تن از همکارانش تلاش کردند از VOIP، سیستم های تلفن اینترنتی یا  مرتب سازی تماس های گرفته شده استفاده کنند و تماس ها را تجزیه و تحلیل نمایند.

این شرکت توانسیت تعداد خطوطش را دوبرابر کند، خط جداگانه ای برای رانندگان یا تامین کنندگان منابع ایجاد نماید و بتواند همه تماس ها را بررسی کند. این تنها آغاز راه بود. فروشگاه های شیپر  بنیان و اساس سایر فروشگاه هایی بود که این روزها پا به آن ها می گذاریم.

اینترنت اشیا در رستوران ها

راه حل های اینترنت اشیا برای رستوران ها :

اجازه دهید برخی از بهترین راه حل هایی که اینترنت اشیا برای رستوران ها فراهم می کند را با هم مرور کنیم.

 تحویل در لحظه:

با ظهور و بروز اینترنت اشیا، شرکت های متعددی حالا می توانند داده های مختلف را در رستوران های به هم متصل پیگیری کنند. به عنوان مثال این روزها سراشپز مجبور نیست سطح روغن را در بخش های مختلف اشپزخانه مانیتور کند. در نتیجه در هزینه های رستوران صرفه جویی می شود، موارد تلف شده کاهش می یابد  و هیچ وقت روغن کم نمی آید.  می دانید بهترین بخش این ماجرا کجاست؟

به کمک واحدهای انتقال سلولی به هم متصل، جمع اوری داده ها به یک فرآیند ساده تبدیل شده است.  همین سیستم را می توان برای مانیتور کردن یخچال ها مورد استفاده قرار داد یا تعداد بشقاب ها و لیوان های موجود در قفسه خاصی را بررسی نمود. اینکار مانع از بروز کمبود می شود.

 ارتباط با مشتری:

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید از صفحات نمایش دیجیتال استفاده کنید؟ این راحت ترین روش برای اجراست و بیشتر رستوران ها در حال حاضر در وسیع ترین شکل ممکن از آن استفاده می کنند. این موارد دیجیتال به صاحبان رستوران ها اجازه می دهد  محتوای شخصی سازی شده ای را تنظیم کنند که به طور مستقیم به دست مخاطب می رسد. برخلاف  صفحه نمایش های معمولی و سنتی، نرم افزارهای دیجیتال مبتنی بر ابر را می توان در عرض چند ثانیه تغییر داد و ویرایش نمود. علاوه بر این، چنین موارد دیجیتالی را می توان برای اضافه کردن به روزرسانی های لحظه ای، اخبار زنده، سیستم های هشداردهنده اورژانسی، رسانه های اجتماعی، بازخورد مشتری و گرفتن توصیه نامه های مشتریان به کار برد.

اساسا هر گامی که بر می دارید شما را به مشتریان تان متصل می کند و شرایط موجود را بهبود می بخشد.

شخصی سازی بیشتر:

دومینو در حال حاضر سیستم های به هم متصل و آنلاینی را راه اندازی کرده است که مشتریان به کمک آن می توانند سفارشات شان را ارائه کنند، هزینه های موجود را پرداخت نمایند و سفارشاتشان را بدون معطلی دریافت نمایند. بعد از این، رستوران ها می توانند به سمت سیستم های سفارش گیری شخصی سازی شده پیش بروند. خود برنامه به مشتریان اجازه می دهد وعده های غذایی شان را ایجاد کنند و مواد تشکیل دهنده مدنظر را انتخاب نمایند.

علاوه بر این، شما می توانید مقدار پروتئین یا کالری موجود را هم تنظیم کنید. این موضوع بدین معنی است که می توانید بهترین وعده را برای گیاهخواری، گوشت خواری یا رژیم های غذایی بدون گلوتن دریافت کنید. چند سال بعد وعده های غذایی شخصی سازی شده به یک موضوع عادی در رستوران های به هم متصل تبدیل خواهد شد.

اجازه دهید نگاهی به فناوری های موجود بیندازیم:

آشپزخانه های صنعتی موجود  را می توان ارتقا داد و اصلاح نمود. به کمک فناوری های موجود در صنعت غذایی، چیزی که در آینده خواهیم داشت بهبود تجربه کاربری، دستگاه هایی با قابلیت جدید و مدل های جدید کسب وکارها و همکاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *