خانه های هوشمند چگونه زندگی مان را راحت تر می کنند؟

زندگی راحت

 خانه هوشمند می توانند به شیوه های مختلف زندگی ما را راحت تر و ساده تر کنند. دیگر لازم نیست دکمه تلفن را فشار دهید یا بر روی کیبوردتان تایپ کنید تا به اپلیکیشن های روی گوشی دسترسی داشته باشید، موسیقی را پخش کنید یا مهم تر از همه این ها تماس بگیرید. به لطف رشد فزاینده و روزافزون دستیارهای دیجیتال صوتی و فناوری های مبتنی بر صوت شما می توانید همه این کارها را با حرف زدن با گوشی یا دستگاه تان انجام دهید. دیگر آن روزها که مجبور بودید از صفحه لمسی به عنوان رابط کاربری استاندارد استفاده کنید گذشته است. حالا باید بر روی حوزه جدید و در حال رشد صوت و دستیارهای صوتی تمرکز کنید.

مصرف کنندگان امروزی می توانند در سطحی عمیق تر با موتورهای جستجوی متعددی ارتباط داشته باشند و به شیوه معنادارتری با آن ها تعامل کنند.  در بازار فعلی، مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای انجام فعالیت های متعددی همچون جهت دادن؛ خرید کردن، رزرو سفر و سایر موارد استفاده می کنند. پیش بینی شده است که بازار دستیاران دیجیتال تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۸٫۹ میلیارد دلار به ازای هر MRFR برسد. اگر نگاهی به وضعیت موجود بیندازید و روندها را در نظر بگیرید متوجه چنین رشدی خواهید شد. فاکتورهای زیادی هستند که بر رشد بازار دستیاران دیجیتال اثر می گذارند.

زندگی راحت

بر اساس گزارش های MRFR، این فاکتورها در برگیرنده افزایش سرمایه گذاری در خانه های هوشمند و فناوری های اینترنت اشیا، افزایش مصرف اسپیکرهای هوشمند در وسایل مختلف ، رشد استفاده از موبایل های شخصی و غیره است و این موضوع نشانه رشد عظیمی در این بازار خواهد بود. علاوه بر این فاکتورهای دیگری همچون محبوبیت شبکه های اجتماعی، تمرکز بیشتر بر روی تعامل با مشتری و نیز کاربرد اپلیکیشن های ابری و تجزیه و تحلیل کلان داده نیز در چنین روندی بی تاثیر نبوده است. برای افزایش رضایت مشتری و نیز افزایش درآمد، شرکت های سرتاسر جهان در سیاست های خود در زمینه تجربه مشتری تجدیدنظر می کنند. این موضوع هم باعث می شود تقاضا برای دستیاران دیجیتال افزایش یابد. این گزیده نیز بر روی تعریف دستیار دیجیتال، کارکردهای اصلی ؛ قابلیت های استاندارد و نیز برترین دستیاران دیجیتال در سال ۲۰۱۹ خواهد پرداخت.

خانه های هوشمند چگونه زندگی راحت تری با خانه های هوشمند داشته باشیم؟

داشتم  در رادیو به صحبت هایی گوش می کردم که درباره دستیاران دیجیتال و کارکردهای آن بود. من به دلایل مختلف از دستیاران دیجیتال استفاده می کنم به همین خاطر این صحبت ها برایم جذاب بود. داشتن خانه هوشمند به معنای نشان دادن اسباب بازی های سرگرم کننده به دوستان نیست بلکه می تواند مزایای زیادی برای خانواده ها داشته باشد. خانه هوشمندی که به درستی طراحی شده باشد می تواند  زندگی ما را بهتر و راحت تر کند.

می خواهم در ادامه به شما نشان دهم خانه هوشمند چگونه زندگی ام را بهتر کرده اند و در نهایت پیشنهاداتی بدهم و کمکتان کنم شما هم از چنین شرایطی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 فناوری کنترل صوتی برای خودکارسازی فعالیت ها:

اگر به این موضوع خوب فکر کنید متوجه می شوید چنین رویکردی می تواند مزایای زیادی برایتان داشته باشد. بله شما می توانید بدون اینکه از صندلی تان بلند شوید لامپ را روشن یا خاموش کنید. حالا قادر خواهید بود لامپ های خانه را در هر جایی که هستید مدیریت کنید یا تنها با گفتن چند کلمه مسیرتان به سمت آشپزخانه را روشن تر کنید. شاید در حال حاضر ریموت کنترلی داشته باشید که بر روی خانه نصب شده است و بتواند همین قابلیت را در اختیارتان قرار دهد. قبل از اینکه لامپ های قابل کنترل الکسا وارد بازار شود شما مجبور بودید از ریموت کنترل استفاده کنید. البته من هنوز هم از ریموت کنترل استفاده می کنم چون بهش عادت کردم. هر کدام از این ها در موقعیت های متفاوتی می توانند برایتان مفید باشند. گاهیاز اوقات لامپ هایم را با ریموت کنترل روشن و خاموش می کنم و گاهی از اوقت که ریموت کنترل در دسترسم نیست از دستیار دیجیتال بهره می برم.  موقعیتم هر چه که باشد خیلی خوب می دانم که گزینه های زیادی در دست دارم.  اصلاً چرا فقط درباره لامپ صحبت کنیم.  انواع مختلفی از دستگاه ها وجود دارد که با دستیار دیجیتال به خوبی کار می کند.  اصلا مهم نیست می خواهید چه کاری انجام دهید، برای انجام کارهایتان حتما یک دستگاه در دسترس تان خواهید داشت.

هر چیزی از کنترل دمای خانه گرفته تا بستن درب ها را می توانید به کمک این دستیاران دیجیتال کنترل کنید.

خودکارسازی فعالیت ها زمانبندی را بهتر می کند:

یکی از بهترین و هیجان انگیزترین قابلیت ها و ویژگی هایی که خانه های هوشمند دارند این است که می توانند در کنار هم حس و حال کل خانه را تغییر دهند. شما می توانید تنها با یک دستور، چندین فعالیت را پشت سر هم انجام دهید. به عنوان مثال فرض کنید که می خواهید فیلم سینمایی تماشا کنید اما در عین حال تصمیم گرفتید پرده ها را هم بکشید تا حال و هوای سینما را به خانه تان بیاورید.  در نهایت می خواهید دستگاهی که برای درست کردن ذرت خریده اید را روشن کنید.  آخرین گام تان روشن کردن تلویزیون خواهد بود. همه این ها را تنها با یک دستور می توانید انجام دهید.

 دیگر نگران بستن یا خاموش کردن چیزی نباشد:

چند بار برایتان پیش آمده است که خانه را ترک کنید بعد یادتان بیاید که در را قفل نکرده اید یا به این موضوع شک کنید؟ در گاراژ را بستم؟ لامپ ها را خاموش کردم؟  اینجاست که خانه هوشمند به دادتان می رسد و نجاتتان می دهد.  از آنجایی که دستیاران دیجیتال اپلیکیشن های موبایلی را هم دارند می توانید همه چیز را بر روی گوشی بررسی کنید و تنها با چند کلیک مطمئن شوید که کارها به درستی به پیش می رود.

زندگی راحت

اگر یادتان رفته در گاراژ را ببندید تنها با چند کلیک ساده می توانید از دستیارتان بخواهید کارها را برایتان انجام دهد. با گسترش روزافزون تعداد دستگاه های هوشمند می توانید کنترل همه چیز را در خانه به دست بگیرید.

 از خانه تان محافظت کنید و برای مهمان ها و کارمندان دسترسی فراهم آورید:

همه ما با این واقعیت آشنا هستیم که دنیا همیشه جای امنی نیست. ممکن است مشکلات زیادی سر راهمان قرار گیرد و اشتباهات متعددی رخ دهد. یکی از کاربردهای اصلی فناوری هوشمند در خانه این است که از بروز چنین نگرانی هایی جلوگیری کند.  به کمک فناوری های هوشمند می توانید امنیتی که همیشه به دنبالش بودید را در خانه هایتان ایجاد کنید. دزدی از خانه ها یکی از تهدیدهای رایجی است که هر فردی ممکن است با آن مواجه شود.  از هر ۱۰دزدی که از خانه ها انجام می شود یک موردش شناسایی می شود و خانه هایی که سیستم امنیتی ندارند سه برابر بیشتر از سایر خانه ها در معرض خطر قرار دارند. سیستم های امنیت خانگی هر روز ارزان تر می شوند و برخی هایشان را می توان بدون خرید اشتراک نیز مورد استفاده قرار داد.  استفاده از چنین سیستم های امنیتی آرامش خاطرتان را بیشتر می کند و به شما کمک می کند زندگی راحت تر و آسوده تری داشته باشید. چه می شد اگر می توانستید گوشی را از جیبتان خارج کنید و سیستم آلارم آن را بدون اینکه در خانه باشید روشن یا خاموش کنید؟ در چنین شرایطی می توانستید از همان گوشی برای باز کردن قفل درب خانه استفاده کنید و به مهمانان یا کارمندانتان اجازه ورود دهید.  با پیشرفت هایی که در سیستم های امنیت خانه و قفل درب ها ایجاد می شود می توانید همه کارها را با هم انجام دهید.

ایجاد شبکه خانگی با دسترسی وای فای:

زندگی راحت

تا به حال برایتان پیش آمده است کودکان بابت وای فای و دسترسی نداشتن به آن شکایت کنند؟ استریمینگ تلویزیون یا تلاش برای گشت و گذار در اینترنت بدون وای فای ممکن نخواهد بود.  با رشد مجموعه دستگاه های خانه هوشمند وابستگی شما به وای فای هم بیشتر می شود. خوشبختانه این مشکل به کمک سیستم وای فای خانگی قابل حل است و روش های زیادی برای اینکار وجود دارد.  کاری که سیستم خانگی وای فای انجام می دهد ایجاد و شبکه سازی روترها  به صورت استراتژیک است که در قسمت های مختلف خانه قرار داده شده و پوشش دهی را به حداکثر می رساند.  به کمک این سیستم ها می توانید دسترسی به شبکه ها را افزایش دهید.  داشتن خانواده ای شاد و بدون دردسر زندگی را راحت تر می کند و خانه های هوشمند برای رسیدن به این سطح از آرامش ضروری است.  موقعیت مناسبی برای روترها بیابید  و سیستم خانگی وای فای تان را راه اندازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *