6 اقدام امنیتی که محصول اینترنت اشیا شما را از حمله هکرها حفظ می کند

اقدام امنیتی

ما در این مقاله اقدامات امنیتی که محصولات اینترنت اشیا را از هکرها محفوظ میکند را برای شما توضیح میدهیم .این مقاله مورد نیاز شما و افرادی مشابه شماست که تازه پا به عرصه این فناوری نوظهور گذاشته اند. خواندن این مقاله بسیار برای شما ضروری است، چرا که هرصبح که شما از خواب بیدار می شوید شاهد پیشرفت هایی در این فناوری هستید و برای اینکه از رقیبان خود عقب نمانید، باید به این تغییرات توجه کافی داشته باشید.

روزانه تعداد دستگاه های متصل به اینترنت افزایش می یابد و بزرگترین چالش در این زمینه این است. که چگونه این محصولات را از حمله هکرها حفظ کنیم ،به این منظور که از دسترسی آنها و نفوذ آنها به شبکه جلوگیری کنیم. بسیاری از محصولات اینترنت اشیا وجود دارند، که به علت اینکه توان کمی دارند نمی توانند از آنتی ویروس پشتیبانی کنند.

در این مقاله ما 6 مورد امنیتی را که به شما در حفظ محصولتان کمک می کند معرفی می کنیم.

  • استفاده از یک پلفتفرم قابل اعتماد!

از یک پلفتفرمی استفاده کنید که دارای ریز پردازنده قوی در رمزنگاری، شناسایی و تصدیق آن باشد. بنابراین هر دستگاهی شناسه خود را دارد که توسط یک سری کلید رمزگذاری شده اند. بنابراین این مسئله می تواند یک سد خوب برای ورود هکرها به شبکه های شما باشد.

  • استفاده از استاندارهای شبکه اینترنت متصل مورد اعتماد!

با استفاده از این استاندارها شما قادر خواهید بود زمانی که کسی قصد ورود به نرم افزار شما را دارد آگاه شوید. این روش به نوعی شما را همیشه آگاه نگه می دارد و در صورت بروز مشکل شما را قادر می سازد که از آن جلوگیری کنید.

  • با استفاده از پروتکل ها و نرم افزار های امنیتی دستگاه های خود را ایزوله نگه دارید.

اگر محصول شما توسط برنامه های مخرب آلوده شود بهتر است، که هر چه سریعتر آن را از بقیه جدا کنید. پروتکل  IF-PEP این توانایی را دارد که دستگاه آلوده را شناسایی کند و آن را از شبکه جدا کند. امروزه نرم افزارهای امنیتی متعددی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان دستگاه خود را بدون هر گونه ویروسی نگه دارید.

  • استفاده از لایه های امنیتی!

هرچه که محصول شما دارای لایه های امنیتی متعددی باشد، بیشتر می تواند جلوی آسیب هکرها را بگیرد. با استفاده از یک سیستم کنترلی شما قادر خواهید بود که دسترسی به فایل های خاص خود را تنها برای یک کاربر ممکن سازید. این موضوع هم می تواند به عنوان یک سد برای ورود هکرها به محصول عمل کند.

  • رمزگذاری دادها ضروری است!

این موضوع که داده ها زمانی که در جایی نگه داری می شوند و یا از جایی به جای دیگر فرستاده می شوند،باید رمزگذاری شوند تقریبا برای همه مشخص است. شما باید داده های خود را طوری برنامه ریزی کنید که تنها قادر به خواندن باشند و تغییر دادن.

  • سیستم های امنیتی از طریق سیستم های کنترل صنعتی!

برای اینکه شما امینت کامل برخوردار باشید، نباید دستگاه های خود را به شبکه ای وصل کنید که از سد های امنیتی استفاده نکرده است. سیستم های کنترل صنعتی می توانند با استفاده از یک سری سخت افزارها، ارتباط ایمن بین دستگاه ها را با استفاده از رمزگذاری ایجاد کنند. این مورد می تواند برای بسیاری از کارخانه ها مفید باشد چرا که می تواند جلوی نفوذ هکرها را برای کنترل ماشین آلات بگیرد.شما می توانید در ادامه مقاله دیگر ما را به عنوان”بهترین سخت افزارها برای انجام پروژه های اینترنت اشیا“را مالعه فرمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *