هوشمندسازی سیستم امنیتی خانه

با ظهور دستگاه های هوشمند و محصولات اینترنت اشیا در ساختمان هوشمند ، اخیراً بسیاری از افراد برای هوشمندسازی سیستم امنیتی خانه خود اقدام کرده اند. شما با هوشمندسازی سیستم امنیتی خانه خود می توانید با لمس یک دکمه امنیت و آرامش خاطر را به خانه بیاورید. یک خانه هوشمند مجموعه ای از دستگاه های هوشمند مختلف را تشکیل می دهد که همزمان به صورت منسجم و یکپارچه با یکدیگر کار می کنند. هر چه سیستم های هوشمند بیشتر می شوند زندگی را آسان تر می کنند. برخی از دستگاه ها یا سیستم های امنیتی خانه های هوشمند نیز به شما در بهبود امنیت کلی خانه کمک می کنند.

در این مقاله ، ما قصد داریم به بررسی دستگاه های ضروری برای هوشمندسازی سیستم امنیتی خانه و چگونگی بهبود امنیت خانه از طریق آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

امنیت ساختمان هوشمند

به طور کلی هر دستگاهی را که از آن برای افزایش امنیت خانه استفاده می کنید، می تواند به عنوان یک دستگاه امنیتی برای خانه های هوشمند طبقه بندی شود. برخی از این دستگاه ها شامل زنگ درب هوشمند، دوربین هوشمند، ردیاب حرکتی IR ، ردیاب دود یا حتی سنسور درب و پنجره است. شما ممکن است به تنهایی اقدام به نصب برخی از این دستگاه ها نمایید و یا از یک متخصص بخواهید تا به صورت کاملا حرفه ای هوشمندسازی سیستم امنیتی خانه ی شما را انجام دهد.

علاوه براین مشابه با انواع مختلف رویکردها برای راه اندازی یک خانه هوشمند و ایمن، مورد دیگری که هنگام راه اندازی دستگاه های امنیتی خانه باید در مورد آن تصمیم بگیرید، مربوط به خود دستگاه است. برای انجام این کار باید به بودجه و درجه هوشمندسازی خانه ی خود توجه کنید.

یکی از راه های سرمایه گذاری در سیستم های امنیتی ساختمان هوشمند استفاده از تجهیزات مختلف امنیتی بر اساس نیازهای مختلف و موارد استفاده مشتری است. مسلما این روش به یک راه اندازی حرفه ای و بودجه نسبتا زیاد نیاز دارد. اما برای کاهش هزینه ها می توان دستگاه های امنیتی خانه هوشمند را به تفکیک نیاز هم خریداری کرد. با این روش شما می توانید یک خانه امن را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین دستگاه های امنیتی هوشمند برای خانه می پردازیم.

دستگاه های امنیتی خانه هوشمند

  1.  قفل هوشمند

قفل هوشمند یکی از مهم ترین موارد برای امنیت خانه هوشمند است. این قفل که باید بر روی درب اصلی منزل شما نصب شود، هم به امنیت و هم به راحتی خانه شما می افزاید. ویژگی مهمی که این قفل ها را “هوشمند” می کند توانایی آنها در برقراری ارتباط با یک برنامه تلفن همراه از طریق وای فای است.

در واقع برخلاف قفل های سنتی که برای باز کردن قفل به کلید فیزیکی احتیاج دارند، قفل های هوشمند با همین هدف به یک کلید مجازی اعتماد می کنند. استفاده از یک کلید مجازی به جای یک کلید فیزیکی علاوه بر اینکه باعث افزایش راحتی کاربر می شود به امنیت خانه ی شما نیز می افزاید. قفل های هوشمند معمولاً به وای فای یا بلوتوث کم انرژی متصل می شوند و از رمزگذاری استاندارد ۱۲۸ یا ۲۵۶ بیتی برای امنیت ارتباطات استفاده می کنند.

  1. زنگ درب هوشمند (معروف به Doorbell Video)

دقیقاً مانند قفل های درب، این روزها زنگ درها نیز هوشمندتر شده اند. زنگ درب هوشمند با اتصال به اینترنت، از طریق یک برنامه تلفن همراه ، در مورد افرادی که در طول روز پشت در خانه شما می آیند اطلاع رسانی می کند. در واقع هنگامی که بازدید کننده دکمه زنگ را فشار می دهد، زنگ درب یک اعلان برای شما ارسال می کند و با ارسال یک تصویر یا ویدئو از شخص پشت درب خانه شما، به شما اجازه می دهد تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در را به روی آن فرد باز کنید یا خیر.

  1. دوربین امنیتی برای خانه ها

دوربین امنیتی یا دوربین امنیتی بی سیم نوعی دوربین مدار بسته است که برای انتقال بی سیم جریان صوتی و تصویری به باند های رادیویی متکی است. یک دوربین امنیتی کاملا بی سیم با باتری کار می کند، در حالی که یک دوربین امنیتی نیمه بی سیم حداقل از یک سیم متصل به پریز برق استفاده می کند. یکی از بزرگترین مزایای دوربین های امنیتی بی سیم این است که آنها در طیف وسیعی از موارد استفاده می شوند. در مورد امنیت خانه های هوشمند ، این دوربین ها یکی از اجزای اساسی هستند که نظارت کارآمد را با قیمت نسبتاً مناسب ارائه می دهند. در ایران نیز استفاده از دوربین های امنیتی برای خانه ها و مغازه ها بسیار رواج دارد.

مشابه زنگ در هوشمند، دوربین های امنیتی نیز امکان ذخیره محلی یا ابری اطلاعات را برای صرفه جویی فراهم می کنند. شما همچنین می توانید از طریق برنامه همراه دوربین برای نظارت بر خانه خود در تلفن همراه استفاده کنید.

  1. ردیاب هوشمند دود

ردیاب هوشمند دود وسیله ای است که وجود دود یا مونوکسیدکربن (CO) را در یک فضا تعیین می کند. این یک وسیله مهم است که باید در سیستم امنیت خانه خود داشته باشید. در مقایسه با همتایان غیر هوشمند آنها، ردیاب های هوشمند دود با ارائه چند ویژگی اضافی بر امنیت و آرامش خاطر شما می افزایند. برای مثال تشخیص آنها دقیق تر بوده و به شما این امکان را می دهد هشدارها را به موقع در تلفن همراه خود دریافت کنید.

  1. ردیاب حرکت هوشمند

تشخیص حرکت یکی از حسگرهای قدیمی و البته ضروری برای امنیت خانه بوده است. از این حسگر برای تشخیص نفوذ در خانه استفاده می شود و می تواند عنصر مهمی در امنیت خانه شما باشد. البته ردیاب حرکت هوشمند دارای چندین قابلیت مهم دیگر نیز می باشد. برای مثال یک ردیاب حرکتی هوشمند می تواند شما را از هرگونه نفوذ افراد بیگانه در خانه با استفاده تلفن همراه مطلع کند. علاوه بر این ، می تواند هشدارها یا سنسورهای اطلاع رسانی دیگر را در خانه ایجاد کند تا از سرقت جلوگیری نماید.

در حالی که انواع مختلف ردیاب حرکتی در دسترس است، سنسورهای PIR (مادون قرمز غیرفعال) بیشترین استفاده را در به روزرسانی های امنیت خانه دارند.

منبع: https://techpp.com/2020/10/24/smart-home-security-guide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *