به کمک این ابزارهای هوشمند خانگی ، در هزینه هایتان صرفه جویی کنید

ابزارهای هوشمند خانگی

نیاز به ذخیره سازی انرژی و داشتن فضایی پاک باعث تغییر خانه ها و ایجاد محیط هایی شده است که صرفه جویی در انرژی را ممکن می سازند. علاوه بر هدف بلند مدت کاهش ردپای کربن در محیط  زیست و صرفه جویی در انرژی، گاهی از اوقات خانوارها به دنبال روش هایی هستند که به کمک آن ها بتوانند در هزینه هایشان صرفه جویی کنند. در خانه ها علاوه بر تمرینات ضروری برای ذخیره سازی انرژی، گجت ها و ابزارهای هوشمند می توانند خانوارها را به اهدافشان برسانند. این ها کاربر ساده و راحتی دارند و می توانند بهره وری را نیز افزایش دهد. در این مقاله می خواهیم نگاهی به این گجت های هوشمند بیندازیم و ببینیم استفاده از آن ها چگونه می تواند به صرفه جویی در هزینه ها منجر شود.

 مانیتور انرژی:

ابزارهای هوشمند خانگی

اولین گام در کاهش مصرف انرژی و در نهایت کاهش هزینه ها این است که بدانید چقدر انرژی مصرف می کنید. مانیتورکننده انرژی به شما کمک می کند مصرف ماهانه انرژی تان را محاسبه کنید.  همچنین به کمک این ابزار می توانید بفهمید در چه بخشی از خانه انرژی بیشتری به هدر می دهید و چه دستگاه هایی در حال نابود کردن انرژی شما هستند.

به کمک این اطلاعات می توانید گام های اساسی برای کاهش مصرف بردارید. همچنین می توانید از این مانیتورها  برای ارزیابی بهره وری گجت های جدیدتان استفاده کنید. گزینه های متنوع زیادی از این ابزارها در بازار هست که هر کدام جزییاتی همچون مصرف گذشته، به روزرسانی های لحظه ای و خواندن دما را در اختیارتان قرار می دهند.

سرمایش و گرمایش:

ابزارهای هوشمند خانگی

سرمایش و گرمایش خانه یکی از بزرگ ترین مصرف کننده انرژی محسوب می شود و می تواند هزینه هایتان را بالاتر ببرد. بر اساس گزارش های موجود، گرمایش و سرمایش ۴۸ درصد مصرف انرژی خانه های امریکایی ها را به خود اختصاص می دهد.  پس زمانی که می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید به دنبال بررسی این موارد هم باشید.

۱- ترموستات های هوشمند:

ترموستات های هوشمند

یکی از مواردی که به هنگام صرفه جویی در انرژی باید مدنظر داشته باشید از دست رفتن گرما و هوا به بیرون از منزل است. این نشتی ها باعث می شوند انرژی بیشتری برای حفظ دمای خانه در سطح مطلوب استفاده شود. به کمک نشت یاب می توانید این مسیرها را بیابید و آن ها را پوشش دهید. نشت یاب ها با بررسی دمای مطلوب در اتاق ها کار می کنند. سپس می توانند برای نواحی سرد و گرم نشتی ها را بیابند.  به همین منظور می توانید آستانه تحمل نشت یاب را تنظیم کنید تا بین ۰ الی ۱۰ درجه را پوشش دهد.

۲- پرده های هوشمند:

پرده های هوشمند

به کمک پرده های هوشمند به طور قابل ملاحظه ای می توانید هزینه های سرمایش خانه را در طول تابستان کاهش دهید. گزارش های موجود نشان می دهد پرده های هوشمند می توانند در هزینه های خانوار در فصل های داغ سال تا ۴۵ درصد صرفه جویی کنند.  این نوع پرده ها به شما اجازه می دهد هر وقت که دوست داشتید پرده ها را باز کنید و ببندید.  همچنین برخی از پرده های هوشمند قابلیت پیگیری نور خورشید را دارند و شما را قادر می سازند با حرکت نور خورشید وضعیت پرده را تغییر دهید.

۳- تهویه پنجره هوشمند:

تهویه پنجره هوشمند

اگر از تهویه پنجره استفاده می کنید ممکن است نتوانند خودشان را با ترموستات هماهنگ کنند. در چنین شرایطی بهتر است از تهویه های هوشمند بهره بگیرید.  این گزینه به شما اجازه می دهد بازه زمانی ۲۴ ساعته را تنظیم کنید و آن را به کمک اپلیکیشنی که بر روی گوشی دارید از راه دور کنترل نمایید. بیشتر این واحدها قابلیت هایی همچون یونیزه کننده هوا و فیلتر آنتی باکتریال هم دارند تا هوا را تصفیه کنند و کیفیتش را بیشتر نمایند.

۴- پنجره های هوشمند:

پنجره های هوشمند

پنجره های هوشمند به لطف فیلترهای ترموکرومیکی که در خود دارند می توانند در کل سال کارکرد مدنظرتان را ارائه دهند. این فیلتر زمانی که قسمت بیرونی پنجره به نقطه انتقال می رسد فعال می شود. بعد از فعال شدن فیلتر، گرمای خورشید فیلتر می شود و  موجب می گردد بار کاری دستگاه های مکانیکی برای تهویه کردن هوا کاهش یابد. در طول فصل های سر سال، بعد از اینکه نور خورشید گرفته شد، فیلتر شفاف باقی می ماند تا گرما وارد خانه شود.

۵- دریچه هواگیر خودکار رادیاتور:

دریچه هواگیر خودکار رادیاتور

هوای داخلی در سیستم گرمایشی به طور قابل ملاحظه ای می تواند مانع از بهره وری واحد شود و هزینه های انرژی را بالاتر ببرد. هواگیری دستی رادیاتور می تواند کار سخت و دشواری باشد و خیلی وقت ها به فراموشی سپرده شود. به کمک هواگیر هوشمند و خودکار رادیاتور می توان از تجمع هوا جلوگیری کرد و در هزینه های خانه صرفه جویی نمود.

وسایل هوشمند در حمام:

وسایل هوشمند در حمام

حمام یکی از نواحی است که اگر به آن دقت نشود ممکن است هزینه های زیادی بر دوش خانواده ها بگذارد.  خیلی ها توجه کمی به این ناحیه از منزل دارند و همین امر باعث می شود هزینه هایشان بیشتر شود.

۱- سردوش هوشمند:

سردوش هوشمند

یک سردوش هوشمند می تواند در هزینه های آب و انرژی صرفه جویی کند. این نوع سردوش ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند فشار آب را بیشتر کنند و از هدر رفت آب جلوگیری نمایند. زمانی که آب گرم شد به شما هشدار می دهد و از هدر رفت جریان آب خودداری می کند.

۲- شستشودهنده غیر الکتریک:

شستشودهنده غیر الکتریک

شستن لباس ها در ماشین لباسشویی باعث می شود برق  و آب زیادی مصرف شود. شستشودهنده های غیر الکتریک زیادی در بازار هست که به شما اجازه می دهد به کمک مکانیسم دستی یا به کمک پا در هزینه های انرژی و آب صرفه جویی کنید.

به عنوان مثال Laundry Pod تنها از ۱٫۵ گالون آب برای تمیز کردن لباس ها استفاده می کند و نیاز به آب اضافی هم ندارد. این نوع وسایل به مدت زمان و تلاش کمتری نیاز دارند. این ها پرتابل هستند و فضای کمتری را نیز اشغال می کنند.

۳- واتر پیبل:

واتر پیبل

واترپیبل ها به عنوان مانیتوری برای مقدار آب مصرفی در حمام به کار می روند. این دستگاه ها نزدیکی محل تخلیه آب در حمام قرار می گیرند و می توانند مقدار آب مصرفی را اندازه گیری کنند. بعد از اینکه متوجه شدید در حمام چقدر آب مصرف می کنید می توانید زمان کمتری را زیر دوش بگذرانید و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. با کوتاه تر کردن زمان دوش هم در مصرف آب صرفه جویی می شود هم در مصرف آب.

۴- پنل های مادون قرمز:

پنل های مادون قرمز

گرم کردن کاشی های حمام و سایر اتاق ها می تواند هزینه زیادی از خانوارها بگیرد. اگر مجبور هستید این نوع گرمایش را در خانه تان داشته باشید باید به مقدار انرژی که صرف می کنید توجه کافی داشته باشید. به کمک پنل های مادون قرمز اینکار به راحتی قابل انجام است. این نوع پنل ها نیازمند فرآیند نصب پیچیده ای نیستند و می توانند خانه را بلافاصله گرم کنند. استفاده از چنین پنل هایی تا ۵۰ درصد در هزینه هایتان صرفه جویی می کند و باعث می شود بهره وری افزایش یابد.

۵- گرم کننده آب خورشیدی:

گرم کننده آب خورشیدی

اگر می خواهید تا حد قابل توجهی از هزینه های صرف شده در حمام بکاهید بهتر است از گرم کننده های خورشیدی استفاده کنید. این نوع گرم کننده ها به برق نیاز ندارند و می توانند به کمک نور خورشید کار کنند.

وسایل آشپزخانه:

وسایل آشپزخانه

وسایل آشپزخانه ممکن است به تنهایی انرژی زیادی مصرف نکنند اما زمانی که کنار هم قرار می گیرند مصرف انرژی شان سر به فلک می کشد. هر واحدی که در آشپزخانه به کار می رود را می توان بهینه کرد. در ادامه برخی از گجت هایی که می توانند کمک کننده باشند را با هم مرور می کنیم.

۱- کتری خورشیدی:

کتری خورشیدی

گرم کردن آب و نوشیدنی های مطلوب تان می تواند هزینه های خانواده را افزایش دهد. به کمک دستگاه هایی که از نور خورشید استفاده می کنند می توانید این هزینه ها را کاهش دهید. بیشتر کتری های خورشیدی در کنار خود فلاسک هم دارند تا به گرم نگه داشتن آب کمک کنند.

۲- زودپزها:

زودپزها

زودپزها با فشار کار می کنند و به شما کمک می کنند غذاهایتان را با سرعت بیشتر، انرژی کمتر و هدر رفت کمتر بپزید.  تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از نوع پخت است. این ها دما را کنترل می کنند و باعث می شوند انرژی کمتر مصرف شود.

۳- فرهای هوشمند:

فرهای هوشمند

فرهای هوشمند توانایی های گرمایی دقیقی دارند که به شما کمک می کنند در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. اولا که نیاز به گرم کردن اولیه در این فرها کمتر می شود. تعداد زیاد فن های انتقال دهنده گرما هم  زمان پخت را کاهش می دهد و در نهایت باعث کمتر شدن هزینه هایتان می گردد.

روشنایی خانه و سایر وسایل:

روشنایی خانه و سایر وسایل

۱- لامپ های هوشمند:

لامپ های هوشمند

لامپ های هوشمند یکی از وسایلی هستند که می توانند هزینه صرف شده در خانه را تا حد زیادی کاهش دهند. شما می  توانید این ها را با گوشی تان سینک کنید و بر اساس نیاز آن ها را روشن یا خاموش کنید.  اگر روزی فراموش کردید لامپ ها را خاموش کنید به کمک گوشی همراهتان می توانید اینکار را به صورت خودکار انجام دهید. این ها با لامپ های ال ای دی مجهز هستند و می توانند انرژی کمتری مصرف کنند.

۲- سنسورهای اِشغال:

سنسورهای اشغال

سنسورهای اِشغال از سنسورهای حرکتی برای شناسایی اشغال اتاق ها استفاده می کنند. اگر کسی در اتاق نباشد لامپ ها به صورت خودکار خاموش می شوند. شما می توانید از این سنسورها در اتاق خواب، گاراژ، پله ها و سایر نواحی خانه استفاده کنید.

۳- پریز برق هوشمند:

پریز برق هوشمند

پریز برق هوشمند به شما اجازه می دهد از راه دور  دستگاه های الکترونیکی که به این پریزها وصل هستند را مانیتور کنید.

شما می توانید از راه دور وسایل را روشن و خاموش کنید و حتی زمانبندی را برایشان ترتیب دهید. مهم تر از همه اینکه سوییچ های هوشمند به شما اطمینان می دهند که دستگاه ها به درستی کار می کنند. این ها مصرف انرژی توسط دستگاه های الکترونیکی را بررسی می کنند و می توانند به شما بگویند چه دستگاه هایی بیشترین مصرف را دارد.

 

گجت های فضای باز:

گجت های فضای باز

۱- روشنایی خورشیدی:

روشنایی خورشیدی

اصلا لازم نیست برای گرم کردن فضای باز خانه تان از برق استفاده کنید.  شما می توانید از لامپ های خورشیدی در طول روز استفاده کنید و انرژی شان را ذخیره نمایید. در طول شب این انرژی را می توان به روشنایی تبدیل کرد.

۲- چمن زنی رباتیک:

چمن زنی رباتیک

چمن زن های رباتیک نه تنها کار شما را راحت تر می کنند بلکه نسبت به چمن زن های معمولی انرژی کمتری نیز مصرف می کنند. این ها می توانند زمانی  که انرژی شان کاهش می یابد را تشخیص دهند و خودشان را به موقعیت شارژ برسانند. علاوه بر این، می توانند موانعی که در فضایتان هست را تشخیص دهند.

۳- آب پاش های هوشمند:

آب پاش های هوشمند

آب پاش های هوشمند بعد از اینکه نصب و راه اندازی شدند به شما کمک می کنند در مصرف آب، انرژی و هزینه صرفه جویی کنید. این آب پاش ها هوشمند هستند و می دانند باغ شما چه زمانی به آبیاری نیاز دارد.

آن ها بر اساس آب مورد نیاز کار می کنند و می توانند مواردی همچون الگوی آب و هوایی، نرخ تبخیر و خاک را مدنظر داشته باشند. در این شرایط تنها آب و انرژی مورد نیاز صرف خواهد شد.

۴- باطری های تسلا:

باطری های تسلا

باطری های تسلا می توانند به کل خانه شما انرژی ببخشند و به عنوان منبع پشتیبان انرژی یا منبع همراه انرژی خورشیدی به کار روند. این باطری ها در طول روز همه انرژی اضافی تولید شده توسط نور خورشید را جمع آوری و ذخیره می کنند و می توانند بعدا از همین انرژی استفاده کنند. این باطری ها ممکن است نیاز شما به برق را به طور کل برطرف کنند هر چند تعداد باطری های مورد نیاز به مقدار انرژی که شما می خواهید بستگی دارد.

 سخن نهایی:

کار با گجت های هوشمند به افزایش دقت و اعتماد در خانه ها کمک می کند. در چنین شرایطی انرژی و سایر منابع به هدر نمی رود. اضافه کردن دستگاه های قدرت گرفته ز نور خورشید و حرکت به سمت این سیستم ها می تواند در هزینه هایتان صرفه جویی کند. خوشبختانه شما می توانید با هر بودجه ای از این گجت ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *