سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

گرم نگه داشتن خانه در فصول سرد و یا بالعکس خنک سازی آن در فصول گرم، یکی از دغدغه های فکری است که  اغلب افراد برای داشتن آسایش بیشتر در هنگام استراحت در منزل توجه خاصی به آن نشان می دهند. سیستم های تهویه مطبوع سنتی نظیر بخاری و یا کولرها، از روش های قدیمی و پر زحمت برای ایجاد یک دمای مناسب در فضای خانه هستند که در عین حال انرژی زیادی را نیز مصرف می کنند. بنابراین استفاده از روش های مدرن امروزی برای هوشمند سازی خانه ها نظیر استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی هوشمند می تواند راه حل خوبی در برابر به کار بردن روش های قدیمی به حساب بیاید.

اما خانه های هوشمند  چگونه تعریف می شوند؟

در جواب به این سوال باید گفت خانه های هوشمند خانه هایی هستند که تمام لوازم انرژی زای آنها با محیط‌ زیست سازگار است و بهره‌ وری از انرژی را به حداکثر می رساند. در این خانه ها تمام اجزای اصلی شامل سیستم ‌های گرمایش و سرمایش، نورپردازی و همچنین وسایل الکتریکی می‌توانند به راحتی و از راه دور کنترل شوند. سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند معمولاً با آخرین فن‌آوری های موجود طراحی می شود و هدف از بکارگیری این فن‌آوری ها ساده کردن زندگی ما است.

باید گفت به لطف استفاده از سیستم ‌های خانگی هوشمند می‌توان استفاده بهینه ای از تاسیسات حرارتی در محیط خانه ها داشت که این امر منجر به صرفه‌ جویی در مصرف انرژی خواهد شد. به بیان دیگر مصرف انرژی در حداقل سطح مورد نیاز برای ایجاد بیش ‌ترین آسودگی شعار اصلی شرکت های ارائه دهنده این خدمات است. کنترل هوشمند سیستم های تهویه مطبوع به هر بخش از خانه نظیر اتاق نشیمن، اتاق‌خواب و آشپزخانه اجازه می‌دهد تا مستقل از شرایط بیرونی، دمای مختص به خود را داشته باشند. همچنین سنسورهای کنترل کننده دما در بیرون و داخل ساختمان به صرفه‌ جویی در انرژی و افزایش آسایش ساکنان آن ساختمان کمک زیادی می کنند. در ادامه این مقاله می خواهیم سیستم گرمایش و سرمایش خانه های هوشمند را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. همچنان با شرکت بهین مبتکران ایده  ارائه دهنده مقالات و خدمات اینترنت اشیا در حوزه خانه هوشمند ، گلخانه هوشمند و شهر هوشمند همراه باشید.

گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند چگونه راه اندازی می شود؟

همانطور که گفته شد، دستگاه‌ های کنترل دمای هوای هوشمند با درجه‌ حرارت از قبل برنامه ریزی ‌شده آماده افزایش آسایش و صرفه‌ جویی در انرژی محیط خانه ‌ها هستند. این فن‌آوری می تواند اجازه کنترل درجه‌ حرارت بخش های مختلف خانه را از طریق یک app  ممکن ‌سازد. برای ایجاد یک سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند مطلوب در محیط خانه، در ابتدا دریچه های هوشمند را به جای دربچه های سنتی تهویه هوا نصب می کنند. مرکز کنترل این سیستم تهویه را می توان در هر جایی از خانه قرار داد. سپس یک سنسور را از این مرکز به هر اتاق وصل می‌کنند و دمای مطلوب هر اتاق را به یک برنامه کاربردی تلفن هوشمند وارد می‌کنند.

سنسورها به طور مداوم دمای اتاق را اندازه‌گیری می‌کنند و آن اطلاعات را به هاب منتقل می‌کنند که به دریچه‌ ها نشان می‌دهد چقدر باز یا بسته شوند. این سیستم را در نهایت می توان با توجه به ترجیحات کاربران تنظیم کرد. در واقع این تکنولوژی برای ایجاد یک سیستم کنترل دمای راحت در فضای داخلی خانه های هوشمند، که در عین حال قادر به کنترل مصرف انرژی نیز می باشد، طراحی شده ‌است. این سیستم به محض نصب، سیگنال ساده ‌ای از ترموستات دریافت می‌کند و  توسط پیام‌ های عملیاتی هوشمند بین اجزای داخلی و بیرونی خانه یک سیستم گرمایش و سرمایش بهینه را توزیع می‌کند.

تنظیم دما توسط سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند

تنظیم دمای مناسب در خانه ‌ها و اتاق‌ ها یک علم بسیار پیچیده است چرا که خانه‌ ها در اندازه ‌و مساحت ، طرح‌ های کف، آب و هوای خارجی ، کیفیت پنجره و تعداد ساکنین با هم تفاوت دارند که تمامی این موارد می تواند بر روی تعیین دقیق درجه‌ حرارت خانه تاثیرگذار باشد. سنسورهای سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند تمامی متغیرهایی را که دما را حتی در کسری از ثانیه تحت ‌تاثیر قرار می‌دهند بررسی می کنند و بر طبق آنها دمای محیط را تنظیم می‌نمایند. برای مثال سنسورها می‌توانند گرما را از تابش نور خورشید به اتاق و یا از پخت‌ و پز  نیز تشخیص دهند.

هنگامی که دمای مورد نظر خود را توسط این سیستم ها تنظیم می کنید دیگر نیازی به وارد کردن تنظیمات حضوری و دستی برای مطبوع سازی هوای منزل‌ نیست. تکنولوژی هوشمند در این زمینه می تواند از راه دور و در هر جایی به راحتی کنترل شود و بهترین نتیجه را برای شما ایجاد نماید.این سیستم نه تنها زندگی شما را با گرم شدن و خنک شدن هوشمندانه ساده می‌کند، بلکه با حفظ انرژی در محیط خانه در دراز مدت نیز برای شما بسیار مقرون به صرفه تر از روش های سنتی خواهد بود.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی هوشمند دارای برنامه روتین هستند، برای مثال  از وقتی که در صبح خانه را ترک می‌کنید تا زمانی که شب ‌ها به خواب می‌روید. شما می‌توانید آنها را از هر جایی در دنیا از طریق گوشی خود کنترل کنید و به شما این امکان را می‌دهد که درجه ‌حرارت اتاق را با استفاده از یک کلیک و حتی با استفاده از صدای خود تنظیم نمایید.

گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

همانند بیشتر تکنولوژی های دیگر ، دامنه وسیعی از سیستم های تهویه مطبوع هوشمند نیز در بازار موجود است که هر کدام از مدل‌ ها ویژگی های خاص خود را ارائه می دهند. بنابراین شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین و با صرفه ترین سیستم تهویه مطبوع هوشمند را برای خانه خود تهیه نمایید. در پایان به چندین نکته برای انتخاب یک سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند مناسب می پردازیم.

  • گرمایش و سرمایش کارآمد

همواره به به دنبال تجهیزاتی باشید که بهره‌ وری بالاتری دارند و یا عملکرد ویژه ای را ارائه می دهند. چرا که این تجهیزات از انرژی کمتری استفاده می‌کنند، با صدای بسیار پایین عمل می‌کنند و اغلب با پوشش گسترده ای از ضمانت اجرایی همراه خواهند بود.

  • طراحی مناسب و عملیات نصب با کیفیت

سیستم‌ های گرمایش و سرمایش در خانه ‌ها و آپارتمان ‌ها باید از لحاظ استاندارهای مربوطه و سطح انرژی مصرفی تایید شده باشند و برچسب انرژی روی آنها درج شده باشد. همچنین باید مطابق با بهترین تجارب در صنعت ساختمان سازی مدرن، طراحی و نصب شوند تا علاوه بر کارایی بالا، جلوه ای ویژه به خانه شما ببخشند.

  • بهبود کیفیت هوای داخلی

انتخاب یک برند خوب از سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند در بهبود کیفیت هوای داخلی خانه نیز موثر است. در واقع فضای زندگی در خانه ها و آپارتمان هایی که به سیستم‌ های تهویه مطبوع هوشمند مناسب مجهز شده اند می تواند به طور مداوم تازه شود و به این ترتیب آلاینده‌ های هوای داخل خانه کاهش خواهد یافت. به طور مثال نصب این سیستم ها در فضای حمام و آشپزخانه می تواند به سرعت رطوبت حمام و یا آلودگی های پخت و پز را پاک نماید که این عملکرد برای سلامت ساکنان و همچنین افزایش دوام خانه بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *