8 قابلیتی که باید در راه حل های آی تی به دنبال آن بگردید

راه حل های آی تی

سال هاست که عدد هشت به عنوان عدد خوش شانسی در فرهنگ چینی در میان افراد محبوب است. این موضوع به خاطر روش تلفظ عدد هشت و صداهای مرتبط با آن است. این عدد که به صورت ba تلفظ می شود صدایی همچون fa دارد. این کلمه در فرهنگ چینی به معنای دارایی، ثروت و شانس است. با اینکه در فرهنگ های مختلف اعداد متفاوتی هستند که به نظر باعث افزایش شانس افراد می شوند اما ما نیز همانند چینی ها بر این باوریم که راه حل های آی تی 8 قابلیت و ویژگی مهم دارند و می توان از ابداعات اینترنت اشیا به هشت روش استفاده کرد. در ادامه سعی می کنیم قابلیت هایی که باید در این ابداعات به دنبالش بگردید را با هم مرور کنیم.

1- استاندارد و دارای آینده تایید شده:

باید اطمینان حاصل کنید که پلتفرم اینترنت اشیا می تواند با هر دستگاه، سنسور و ماشینی که در شبکه وجود دارد ارتباط برقرار کند و گزینه های توسعه ای انعطاف پذیری را با Saas، PaaS ، هیبرید یا edge فراهم آورد. سیستمی که شما توسعه می دهید باید کدهای اندکی داشته باشد و برای یکپارچه سازی با راه حل های دیگر شرکتی، مدیریت API ها، تجزیه و تحلیل قابل پشی بینی ، فرآیندهای کسب وکار ، مدیریت نمونه کارها و یادگیری ماشینی آماده گردد.

این انعطاف پذیری به شما اجازه می دهد توسعه فرآیندهای اینترنت اشیا را به سرعت آغاز کنید و بتوانید آن را مقیاس بندی نمایید و رشد دهید.

2- باز و مستقل بودن:

همانطور که از نامش پیداست، اینترنت اشیا به چیزی اطلاق می شود که بتواند به هم وصل شود و هوشمندتر گردد. پس چرا باید با پلتفرم اینترنت اشیایی کار کنید که شما را در معماری خاصی محصور می کند یا مجبورتان می کند از مجموعه محدود شده ای از اپلیکیشن ها، سنسورها، کنترلرها، پروتکل ها یا پیکربندی های توسعه ای استفاده کنید؟ پلتفرم شما باید به اندازه کافی مستقل و باز باشد تا بتوانید کارهایی که امروز و فردا بدان نیاز دارید را در آن انجام دهید.

راه حل های آی تی

3- پشتیبانی از شروع سریع برای اینترنت اشیای فوری:

شما باید بتوانید دستگاه های خود را در عرض چند دقیقه به کمک کنترل پنلی با کاربردی سریع، ثبت کنید، قوانینش را راه اندازی نمایید، به اپلیکیشن های کلیدی وصل شوید و به سرعت مزایای اینترنت اشیا را درک نمایید. راه حل های آی تی یا اینترنت اشیایی که انتخاب می کنید باید به شما اجازه دهد در هر بازه زمانی، به راحتی یک اکانت trial رایگان در ابر  ایجاد کنید.

 4- معماری توزیع یافته:

برای اینکه بتوانید ارزش واقعی اینترنت اشیا را درک کنید باید معماری توزیع یافته ای داشته باشید که به اندازه کافی الاستیک است و می تواند به صورت پویا تغییر کند.  پلتفرم شما باید قابل اجرا در دیتاسنترها و دستگاه های edge باشد و هوشمندی کافی را برای اجرای تجزیه و تحلیل های پیشرفته و خودکارسازی پاسخ های کلیدی در edge را داشته باشد.

علاوه بر این پلتفرمی که توسعه می دهید باید بتواند اپلیکیشن های Edge ، مدل ها و آنالیتیکس ها را مدیریت و اصلاح نماید. اینکار به شما اجازه می دهد اپلیکیشن ها را به راحتی ایجاد و تست کنید و سپس آن ها را هر جایی که نیاز بود به همراه خود داشته باشید.

5- قابل برندسازی مجدد:

اگر می خواهید یک راه حل IoT کامل به بازار و مشتریان خود ارائه کنید باید پلتفرمی داشته باشید که بتواند به سرعت اپلیکیشن ها را از راه حل های پیش بسته بندی شده توسعه دهد و به راحتی موقعیت های جداگانه یا چند وجهی را آغاز نماید( چه بر اساس نیاز کاربر و چه در ابر).

6- ابزارهای رایگان زمان-طراحی و روش شناسی:

دسترسی به  ابزارهای مدیریت نمونه کارها و فرآیندها همچون کتابخانه منابع که از پکیج ها، فرآیندها و فعالیت های در حال کار پشتیبانی می کند به شما کمک می کند دارایی های IT و OT خود را مدیریت کنید، برنامه ریزی نمایید و مدل گزاری کنید.

7- هدایت کننده و پیشرو در بازار بودن:

شما به پلتفرمی نیاز دارید که نه تنها به عنوان رهبر و پیشرور توسط آنالیست های برتر شناخته شود، بلکه بتواند طیف وسیعی از مشتریان را نیز از خود راضی سازد. این موضوع شما را مطمئن می سازد  اجزای تشکیل دهنده پلتفرم اینترنت اشیای شما  قابل اعتماد است و  به نتایج واقعی دست یافته است.

راه حل های آی تی

8- همکاری و مشارکت استراتژیک:

ارائه کننده پلتفرم شما باید اکوسیستم عظیمی از شرکای استراتژیک در سرتاسر فراهم کننده های SI ها، VAR ها، سخت افزارها و فناوری ها داشته باشد تا بتواند به پر کردن خلاهای موجود کمک کند و هرگونه مشکل موجود را برطرف نماید و نیازهای موجود را شخصی سازی نماید. این اکوسیستم می تواند طیف بزرگی از منابع توسعه ای را فراهم آورد و شما را قادر می سازد از راه حل تسریع شده اینترنت اشیا استفاده کنید/

راه حل IoT ای که در برگیرنده همه هشت عنصر بیان شده در این مقاله است شرکت شما را قادر می سازد تطبیق شرایط خود با اینترنت اشیا را تسریع نماید و آن را به راحتی مقیاس بندی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *