14 توصیه 2018 در مورد آینده فناوری های خانه هوشمند

فناوری های خانه هوشمند

فناوری های خانه هوشمند

چند دهه قبل، ایده کنترل کردن ترموستات منزل، لامپ ها و سیستم های امنیتی از راه دور  و از طریق گوشی های هوشمند به نظر شبیه داستان های علمی تخیلی می آمد اما در سال 2017 این ها بخشی از فناوری های منزل هستند. فناوری های موجود در بازار در حال رشد است و می تواند به مقادیر بسیار زیادی در سال برسد. سال 2018 شاهد پیشرفت های بیشتری در حوزه صنعت خانه هوشمند خواهیم بود و دستگاه هایی همچون گوگل هوم، الکسا، آمازون اکو بیش از پیش از هوش مصنوعی و سایر موارد استفاده خواهند کرد. در این مقاله از وب سایت اینترنت اشیا شرکت بهین مبتکران ایده سعی می کنیم 14 مورد از پیش بینی های موجود در حوزه فناوری های خانه هوشمند را با هم مرور کنیم.

1-بحران امنیتی و حفظ حریم خصوصی:

ما برای راحتی خود ردپای دیجیتال را به اشتراک گذاشته ایم. به کمک فناوری های خانه هوشمند ، ما در حال اشتراک ردپای فیزیکی خود هستیم.  این موضوع ممکن است تا زمانی که همه چیز تحت کنترل است دردسرساز نباشد اما زمانی که این سیستم ها در معرض خطر قرار می گیرند عوارض و عواقب ناشی از آن بسیار زیاد خواهد بود.  هدف قرار دادن امنیت و حریم خصوصی به یک نگرانی اساسی تبدیل خواهد شد که این صنعت را شکل می دهد.

2-یکپارچه سازی دستگاه های هوشمند منازل:

یکپارچه سازی ممکن است فناوری های خانه هوشمند را بسازد یا نابود کند. استفاده نادرست از هوش مصنوعی و اعمال آن بر روی دستگاه های خانگی ممکن است دردسرساز باشد. اما آیا منازل هوشمند و فناوری های مرتبط با آن می توانند شما را مطمئن سازند که درب منزل به خوبی بسته شده است؟ چراغ ها خاموش است؟ زمانی که چهره شما شناسایی شد آلارم غیر فعال می شود؟ ما شاهد یکپارچه سازی بیشتری در دستگاه های این چنینی در سال 2018 خواهیم بود

  3-نقش بیشتر هوش مصنوعی:

ما آماده تعمیرات و بازسازی در اموال سرمایه گذاری هستیم و تصمیم گرفتیم مجموعه ای از محصولات Nest and Ring را نصب کنیم تا سرمایه گذاری مان بهتر شود. نظارت تصویری عالی است، اما هوش مصنوعی برای خودکارسازی تشخیص تهدید به کار رفته است و شاید اگر ماجرا بطور چشمگیری خطرناکتر شود، این موضوع بتواند ما را بهتر از قبل آگاه کند. این امر جنبه انسانی نظارت تصویری از راه دور را متحول می کند.

 4-تمرکز بر روی نظارت و دستگاه ها:

صاحبان خانه ایده های روش های جالبتر برای کنترل خانه هایشان را دوست دارند. نظارت بر مبارزه با جرم بیشتر از قبل به یک ضرورت تبدیل شده است زیرا بیشتر افراد در خانه کار می کنند و می خواهند از مالکیت فیزیکی و معنوی خود محافظت کنند. لوازم خانگی همچنین می تواند در مرکز این توجه قرار داشته باشند، زیرا مردم می خواهند از دستگاه های خود بیشتر از قبل کار بکشند.

5-موارد مصرف جدید از فناوری های موجود در منازل هوشمند:

در سال 2017، اکثر برنامه های کاربردی حول و حوش امنیت و ترموستات ها فعالیت داشتند و دستگاه ها همکاری داخلی با هم نداشتند. در سال 2018، سازندگان دستگاه های خانه هوشمند یک رویکرد پلتفرمی خواهند داشت و دستگاه ها همکاری  داخلی دارند و موارد استفاده جدیدی مانند تشخیص لوازم خانگی، حفاظت از انرژی و جلوگیری از آسیب های عمده در طول بلایای طبیعی ظاهر خواهند شد.

 6-به اشتراک گذاری داده های صاحب خانه:

به اشتراک گذاری داده های صاحب خانه با کسب وکارها موضوع بزرگ دیگری است که در فناوری های خانه هوشمند دیده می شود. اینکه یخچال بتواند غذایی را سفارش دهد یا نور و لامپ خود به خود روشن و خاموش گردد و دمای مطلوب برای منزل ایجاد شود جزو ویژگی هایی است که به زودی در دسترس افراد قرار می گیرد. داده هایی که شما با دستگاه های هوشمند به اشتراک می گذارید برای شرکت هایی که چنین محصولاتی را ایجاد می کنند بسیار جذاب است.

7-کنترل، بهره وری و سفارشی سازی افزایش یافته:

هوش مصنوعی ممکن است منزل را مختل کند. فناوری های موجود بسیار موثرتر از قبل خواهند بود و می توانند کنترل بیشتری بر روی دستگاه ها و امنیت آن ها داشته باشند. در حقیقت به عنوان توسعه دهنده هوش مصنوعی، ما  نیازی به کنترل دستی موارد متعدد نخواهیم داشت. این دستگاه ها به طور خودکار خود را با ما تطبیق می دهند.

8-خدمات رسانی به مشتری:

با استفاده از دستگاه های هوشمند بیشتری که وارد بازار می شوند، این فرصت برای شرکت های پیش بینی کننده وجود دارد تا از خدمات مشتری به عنوان متمایزکننده استفاده کنند. یک محیط IoT می تواند شمار زیادی از چالش ها را برای مصرف کنندگان از عیب یابی عمومی تا نگرانی های امنیتی را ایجاد نماید. شرکت هایی که نوآورانه و آگاهانه در مورد ارائه خدمات بهتر به مشتریان کار می کنند بیشتر از قبل در میان رقبا متمایز خواهند شد.

9-نگرانی های امنیتی بیشتر:

ما شاهد گسترش یک راه حل پلتفرم یکپارچه از بازیگران بزرگ در حوزه فنآوری هستیم. آمازون با استفاده از پلتفرم هوشمند خود تحویل غذا در منزل را به یخچال تان هدایت می کند. با اینحال امنیت یکی از نگرانی های بزرگ افراد خواهد بود. خانه مشتری ممکن است توسط امضاکننده قرارداد مورد دزدی قرار گیرد.

ما در آینده شاهد از بین رفتن پسوردها و نشت اطلاعات به دست هکرها خواهیم بود.

10-استانداردهای سازگار بیشتر و بالاتر:

امیدواریم در حوزه استانداردها نیز شاهد پیشرفت خوبی باشیم اما هنوز این حوزه کامل نشده است. مشتریان نباید در مورد سرمایه گذاری بر روی محصولات آمازون یا سایر شرکت ها  فکر کنند. امیدواریم در سال 2018 سازگاری بین این پلتفرم ها افزایش یابد.

11-گجت های هوشمند آشپزخانه:

من فکر می کنم ما بیش از پیش شاهد گجت های هوشمند منازل در بازار خواهیم بود. از جمله این گجت ها می توان به دستگاه های پخت برنجی که به الکسا، ظروف هوشمند و اپلیکیشن های یکپارچه متصل می شود اشاره کرد.  ما قادر خواهیم بود از الکسا بپرسیم چقدر زمان بر روی دستگاه باقی مانده یا چگونه می توانیم آن ها را از طریق گوشی های هوشمند در محل کار کنترل کنیم.

12-فضاهای هوشمند بیرون از منزل:

به طور طبیعی، تکنولوژی خانه هوشمند همچنان در مقیاس عمومی و با قیمت اندک در اختیار افراد خواهد بود. همانطور که مصرف کنندگان به راحتی هایی که با تکنولوژی هوشمند ارائه می شود عادت می کنند، این کار را در خارج از منزل نیز دنبال خواهند کرد. در سالهای آینده، ما احتمالا شاهد پیشرفت تکنولوژی تجاری هوشمندانه، به خصوص در دفاتر خواهیم بود که خود را با محیط کاری وفق می دهند.

13-جایگزینی فاز تست محصولات با موارد بهتر:

با ارائه فناوری ها و ابداعات بیشتر در بازار، اتوماسیون نیز تجربه کار در منازل را بهتر و راحت تر از قبل خواهند کرد. سالهای بعد شاهد افزایش گجت هایی خواهیم بود که در حوزه اینترنت اشیا وارد بازار می شود. با اینحال چنین فناوری جدید است و فاز تست می تواند محصولاتی که ارائه می شوند را با محصولات بهتر جایگزین کنند.

14-افزایش ادغام کنترل صدا:

فناوری های خانه هوشمند در بسیاری از جنبه های مختلف زندگی روزمره ما ادغام می شوند. کنترل صدای فن آوری هایی که در تلفن شما، تلویزیون، صفحه اصلی صوتی و حتی داشبورد ماشین موجود است، تا پایان سال 2018  شیوع پیدا خواهد کرد. صوت پیشرفت و فناوری خواهد بود که به این فناوری ها اجازه می دهد همه جا حضور داشته باشند.

 

4 دیدگاه ها

  1. […] آن این است که طراحان ساختمان و سازمان هایی که در جهت هوشمند سازی فضاهای خانگی و کاری فعالیت می کنند، با یکدیگر همکاری کنند تا بدین […]

  2. […] هوشمندی کافی را برای اجرای تجزیه و تحلیل های پیشرفته و خودکارسازی پاسخ های کلیدی در edge را داشته […]

  3. […] به اشتراک گذاشته می شوند. اینترنت اشیا سبب افزایش اتوماسیون و خودکارسازی در خانه ها، مدارس، محل کار و صنایع خواهد […]

  4. […] این است که این فناوری و تکنولوژی جدای از اینکه به سرمایه گذاری بزرگی جهت پیشرفت و توسعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *