کاربردهای اینترنت اشیا در ورزش

کاربردهای اینترنت اشیا در ورزش

امروزه بسیاری از سازمان ها از اینترنت اشیا در مناطق خاص برای رفع نیاز یا چالش خاصی استفاده می کنند. کاربردهای اینترنت اشیا در ورزش نیز در سه زمینه اصلی متمرکز شده است که عبارتند از:

  • توسعه بازیکنان:

اینترنت اشیا انقلابی در نحوه مربیگری برای آموزش ، مدیریت بازیکنان و رسیدگی به موقعیت های اصلی در هر بازی ایجاد می کند. مربیان می توانند یل ترکیبی از تجزیه و تحلیل پیشرفته با سنسورها و فیلم بازی ، به راحتی مقادیر زیادی داده را پردازش کنند تا معیارهای مربوط به کارایی بازیکن ، عملکرد بازیکن و نقاط ضعف حریف را برای توسعه بهتر استراتژی درون بازی به دست آورند.

  • افزایش ایمنی بازیکنان:

اینترنت اشیا در حال شکل گیری روشی است که به وسیله آن پزشکان ورزشی ، فیزیوتراپیست ها و پزشکان تیم در حال کاهش آسیب ها هستند و به بهبود سریع بازیکنان کمک می کنند. دستگاه های جاسازی شده مانند کفی های هوشمند و تراشه های داخلی، ردیابی در زمان واقعی را ارائه می دهند که دید کاملی از وضعیت سلامتی ورزشکار ارائه می دهد و به سازمان ها اجازه می دهد بهترین تصمیم را برای طول عمر و سلامتی آنها در نظر بگیرند.

  • تعامل بیشتر با طرفداران:

امروزه اینترنت اشیا در ورزشگاه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و تعامل دیجیتال و در نهایت تجربه حضور در عرصه را بهبود می بخشد. بسیاری از سازمان ها میلیاردها دلار در استادیوم های جدید و بهبود استادیوم ها سرمایه گذاری می کنند تا بر روی تجربه هواداران متمرکز شوند و هواداران برای حضور در ورزشگاه برای بازدید مسابقه مشتاق تر شوند.

آیا کاربردهای اینترنت اشیا در ورزش با محدودیت همراه هستند؟

اگرچه بسیاری از سازمان ها در حال سرمایه گذاری در فناوری اینترنت اشیا هستند ، اما برای جلوگیری از چالش های اساسی و خطر عقب ماندن ، باید سریع طرز تفکر خود را تطبیق دهند. با گذشت زمان استادیوم های قدیمی از نظر زیرساخت و فناوری عقب می مانند.  با افزایش قیمت بلیط ها و بهبود تجربه تماشای مسابقه در خانه ، بسیاری از تیم ها شاهد کاهش حضور هواداران در بازی های خود هستند.

همچنین در حال حاضر ، بسیاری از تیم ها از قابلیت های اینترنت اشیا در ورزشگاه ها و سازمان های خود استفاده می کنند ، اما راه حل ها اغلب مستقل هستند و با هم کار نمی کنند ، و سازمان ها را از تحقق کامل پتانسیل اینترنت اشیا منع می کند. دارایی های جاری بلااستفاده ، برنامه های پوشیدنی محدود ، تجارب هواداران و فناوری عملیاتی خودمختار (OT) و سیستم های IT منجر شده تا سازمان ها نتوانند از IoT به طور کامل استفاده کنند. این در حالی است که تیم ها و سازمان ها باید قدرت واقعی را که اینترنت اشیا می تواند هنگام یکپارچه سازی در یک سطح جامع ایجاد نماید، تشخیص دهند.

پتانسیل اینترنت اشیا در حوزه ورزش

اینترنت اشیا می تواند حوزه ورزش را دگرگون کند، زیرا با پل زدن به دنیای فیزیکی و دیجیتال به روش های ابتکاری نتایج موفقیت آمیزی را فراهم می کند و با ادغام منابع داده و ارتباط با طرفداران از طریق بسیاری از فناوری ها ، ارزش را هدایت می کند. یکپارچه سازی داده های جمع آوری شده توسط منابع مختلف اینترنت اشیا و بهبود اتصال سیستم ها می تواند باعث افزایش کارایی مکان ، افزایش تجربه و فن ، ایجاد جریان های درآمد اضافی و شخصی سازی در زمان واقعی شود.

کارایی: سازمان ها می توانند از طریق اینترنت اشیا از طریق تعدادی از ابتکارات مانند مدیریت ترافیک و امنیت ورزشگاه ، به منظور بهبود تجربه بازی ، از IoT بهره ببرند.

تجربه: گرچه زمین بازی همچنان مورد توجه اکثر طرفداران است ، اما چندین پیشرفت با استفاده از اینترنت اشیا مانند آمارهای بی درنگ ، یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی و برنامه های تلفن همراه نحوه لذت بردن طرفداران از این ورزش را تغییر می دهد.

درآمد: اینترنت اشیا همچنین به سازمان ها امکان می دهد تا از فن آوری های هوشمند استفاده کرده و از راه های جدید و ابتکاری درآمد کسب کنند.

شخصی سازی: فعال کننده های کلیدی اینترنت اشیا  مانند Wi-Fi ، سخت افزار شبکه و سخت افزارهای بصری متصل و همینطور برنامه ریزی منابع سازمانی در سطح محل (ERP) می تواند منجر به تجزیه و تحلیل دقیق داده ها شود که به تیم ها اجازه می دهد پیشنهادات خود را در زمان واقعی، مطابق با نیازهای خاص هر طرفدار تنظیم کنند.

چگونه یک سازمان ورزشی مبتنی بر اینترنت اشیا موفق خواهد شد؟

یک سازمان ورزشی مبتنی بر اینترنت اشیا هنگامی موفق و موثر خواهد بود که به چندین اصل اساسی متکی باشد که برای به حداکثر رساندن قدرت و مزایای اینترنت اشیا باید در نظر گرفته شود:

  • شروع سریع در مقیاس کوچک تر:

درست است که برای پیاده سازی یک استراتژی کارآمد اینترنت اشیا در داخل سازمان ، تیم ها باید بر پایه گذاری یک فناوری ، ساختار سازمانی ، فرهنگ و فرآیند تجارت در مقیاس کل نگر تمرکز کنند. اما لازم است با مقیاش کوچک شروع کرده و خود را گسترش دهند.

  • استفاده از قدرت داده ها:

اینترنت اشیا مقدار زیادی داده تولید می کند که سازمان ها و تیم ها می توانند برای تصمیم گیری عملیاتی بهتر ، شخصی سازی تجربه برای هواداران ، ساخت استادیوم های پیشرفته و توسعه بازیکنان ، از آنها استفاده کنند. داده های جمع آوری شده از منابع اینترنت اشیا در صورت استفاده صحیح می تواند برای تیم ها تغییر دهنده نتیجه بازی باشد.

  • بهبود تجربه هواداران:

اینترنت اشیا به تیم ها این امکان را می دهد تا از لحظه ای که قصد خرید بلیط را دارند تا سوت پایان بازی و حتی بعد از آن ، تجربه را برای هر طرفدار شخصی سازی کنند. تیم ها در واقع باید از اینترنت اشیا استفاده کنند تا یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی را برای هواداران چه در داخل استادیوم و چه در خانه ایجاد کنند.

به این ترتیب سازمان های ورزشی با اجرای یک استراتژی جامع اینترنت اشیا و یک چارچوب یکپارچه با فناوری ها و ارتباط بیشتر انسانها از طریق رسانه های مختلف فناوری ، از مزایای بی نظیری بهره مند می شوند.

منبع: https://www2.deloitte.com/us/en/pages/consumer-business/articles/internet-of-things-sports-bringing-iot-to-sports-analytics.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *