انتظار شرکت های تجاری از اینترت اشیا

شرکت های تجاری

شرکت های تجاری و کسب وکارها انتظار دارند اینترنت اشیا در دنیای صنعت درآمد را تا ۱۵۴ میلیون دلار افزایش دهد

تحقیقات انجام شده توسط شرکت های مختلف نشان می دهد اینترنت اشیای صنعتی به سرعت در حال رشد است و می تواند ظرفیت درآمدها را افزایش دهد. کسب وکارها انتظار دارند IIoT درآمدشان را به طور کلی ۱۵۴ میلیون دلار افزایش دهد. نظرسنجی انجام شده توسط Vanson Bourne بر روی درک روش هایی تمرکز کرده است که شرکت های مختلف در صنایع متفاوت همچون کشاورزی، انرژی، معدن و بخش های حمل و نقل می توانند خودشان را با اینترنت اشیای صنعتی همگام و هماهنگ سازند. هفتصد و پنجاه پاسخ دهنده از سرتاسر جهان نظرات، بینش ها، پیش بینی های خود درباره آینده IIoT در صنایع و سازمان هایشان را بازگو کردند. این تحقیقات نشان می دهد استفاده و انطباق با IIoT به سرعت در حال رشد است. بیش از یک پنجم کسب وکارها به سرعت در حال اتخاذ این رویکرد هستند و بیش از یک چهارمشان ادعا می کنند در مرحله  آزمایشی توسعه IIoT هستند. در میان محرک های مختلف IIoT، شناسایی هزینه های مصرفی( ۴۵ درصد)، مانیتورینگ بهره وری (۴۴ درصد)، بهبود سلامت و ایمنی( ۴۲ درصد) و مانیتورینگ تغییرات زیست محیطی(۴۰ درصد) از مهم ترین موارد بودند. با اینحال بخش انرژی و معدن نسبت به بخش حمل و نقل و زیردریایی انطباق کمتری از خود نشان داد.

مهارت ها  و امنیت:

نبود مهارت های داخل سازمان یکی از موانع مهمی است که شرکت ها را از توسعه IIoT باز می دارد. شرکت ها تخصص زیاد در امنیت (۵۶ درصد)، تجزیه و تحلیل داده ها(۴۸ درصد و پشتیبانی فنی(۴۲ درصد) را هم جزو موانع سر راه توسعه IIoT می دانستند. در این میان بیشتر شرکت ها احساس می کنند استراتژیک نیستند و نمی توانند این راه حل ها را به درستی توسعه دهند، مدیریت نمایند و از آن ها استفاده کنند. ۷۴ درصد از کسب وکارها در حال حاضر از شرکای خارج از شرکت برای پر کردن خلاهای مهارتی و اجرای استراتژی های IIoT استفاده می کنند. زمانی که صحبت از امنیت در راه حل های IIoT می شود حملات سایبری مهم ترین معضل خواهد بود و ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان آن را بزرگ ترین نگرانی خود اعمال کرده اند. ۴۵ درصد از کسب وکارها تمرکز خود را روی آموزش کارکنان خود درباره امنیت IIoT و ۶۵ درصد به دنبال تشخیص تمرینات امنیت سایبری هستند تا آن را قوی تر سازند.

شرکت های تجاری

 بازگشت سرمایه گذاری IIoT:

سرمایه گذاری در فناوری های IIoT به سرعت در حال افزایش است و نظرسنجی های موجود نیز این موضوع را به خوبی نشان می دهد. به طور کلی هشت درصد از بودجه فناوری اطلاعات در طول سه سال بعدی به IIoT اختصاص خواهد داشت. کسب وکارها انتظار دارند این موضوع بازگشت سرمایه گذاری قابل توجهی برایشان داشته باشد و ۱۰درصد هزینه ها کاهش یابد.

 

با اینحال گزارش های موجود هشدار می دهد سطح بازگشت سرمایه گذاری در IIoT متفاوت است و بیان می کند اگر یک لینک یا پیوند در این زنجیره به درستی کار نکند و داده ها را به درستی جمع آوری و  منتقل نکند این موضوع می تواند جریان اطلاعات را مختلف کند و بهره وری زنجیره تامین را زیر سوال ببرد. واقعیت این است که هر چقدر سازمانی بزرگ تر باشد بودجه اختصاص یافته به فناوری اطلاعات هم بیشتر خواهد بود و این شرکت ها نسبت به سایر شرکت ها کمتر از دیگران خودشان را متعهد به استفاده از فناوری های مختلف خواهند دانست. پاول گادینز از شرکت Inmarsat در این باره چنین می گوید: داده های تولید شده توسط IIoT باعث می شود شفافیت بیشتری در زنجیره تامین جهانی ایجاد شود و به کسب وکارها اجازه می دهد فرآیندهایشان را خودکارسازی کنند، تلفات عملیاتی را کمتر نمایند و مسیر تولیدشان را تسریع نمایند. این موضوع به بازگشت سرمایه گذاری بیشتر و هزینه های کمتر منجر می شود. با اینحال بیشتر کسب وکارها در مسائل امنیتی، مهارتی و ارتباطی در مقیاس های وسیع IIoT با مشکل مواجه هستند. بیش از نیمی از شرکت ها نیازمند مهارت های امنیتی اضافی هستند و ۳۴ درصدشان دسترسی به ارتباطاتی که نیاز دارند را هم ندارند.

شرکت های تجاری

استفاده و انطباق فعالیت های شرکت با IIoT در نهایت به تصمیم گیری بهتری درباره داده ها منجر می شود و بینش خوبی درباره زنجیره تامین در اختیار افراد می گذارد. با اینحال سازمان ها باید بر روی توسعه استراتژی درست داده ای تمرکز کنند تا بتوانند به اشتراک گذاری، آنالیز و امنیت بهتری داشته باشند و مطمئن شوند به اهدافی که در سر دارند می رسند.

 

برای بیشتر کسب وکارها IIoT به یک متمایزکننده در میان شرکت های دیگر تبدیل شده است و به آن ها اجازه می دهد نوآوری، بینش و بهره وری را بهبود ببخشند.  از آنجایی که شرکت های مختلف در صنایعی همچون تولید، کشاورزی، انرژی، زیردریایی؛ معدن، حمل و نقل و سایر بخش ها تلاش می کنند به طور موثر از IIoT استفاده کنند باید بر خلاهای مهارتی فائق آیند و به درستی بتوانند چالش های امنیتی را رفع کنند و شرکای مناسبی برای نیازهای کسب وکارشان بیابند. این موضوع بهشان کمک می کند فناوری درستی را انتخاب کنند.

 

 بازار IIOT جهانی تا سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۷۶ میلیارد دلار عبور خواهد کرد :

شرکت های تجاری

یکی از گزارش های تحلیل گران بازار در Research Engine پیش بینی می کند بازار اینترنت اشیای صنعتی تا سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۷۶ میلیارد دلار عبور کند.  آخرین مطالعه این گروه نگاهی به سهم بازار و پروفایل شرکت های کلیدی در حوزه اینترنت اشیای صنعتی داشته است. این شرکت ها شامل شرکت هایی همچون جنرال الکتریک، سیسکو، اینتل، Rockwell Automation, ARM, ABB, Siemens AG, Honeywell, Dassault Systemes، هوآوی، زبرا،IBM ، بوش و غیره است. این گزارش ها نشان می دهد بازار اینترنت اشیای صنعتی با نرخی بیشتر از ۸ درصد در طول ۴ سال گذشته رشد خواهد کرد و  توسعه های فنی در دستگاه های نیمه هادی و الکترونیکی، استانداردسازی IPV6 ، رشد رایانش ابری و پشتیبانی از دولت ها رخ خواهد داد.

در این گزارش آمده است که فاکتورهای محدود کننده همچنان  نیاز به استانداردسازی و کمبود نیروی کار ماهر خواهد بود. در این میان مطالعات انجام شده توسط Zion Market Research  نشان می دهد بخش اینترنت اشیای صنعتی نرخ رشد بیش از ۸ درصدی را تجربه می کند.  بر اساس این مطالعات رشد جهانی این حوزه تا سال ۲۰۲۳ حدود ۲۳۲٫۱۵ میلیارد دلار خواهد بود. zion تخمین زده است که  ارزش این حوزه در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۴۵٫۸۱ میلیارد دلار بوده که به طور قابل توجهی بالاتر از مقداری است که  نتایج Research Engine نشان می دهد.

 

بخشی از فروشندگان تلاش می کنند سهی از بازار در حال رشد اینترنت اشیای صنعتی را از آن خود کنند اما  برخی از شرکت های پیشرو از این حوزه به وجود آمده اند. بر اساس گزارش های  فورستر در مورد پلتفرم های نرم افزاری این حوزه، C3 IoT, Microsoft, PTC, SAP,  IBM جزو رهبران و پیشروهای این حوزه هستند و C3 IoT قوی ترین پلتفرم را در اختیار کاربران و قرار می دهد و IBM بهترین استراتژی ها را دارد.

وب سرویس آمازون در مقابل شرکت های قدرتمندی همچون اوراکل، GE و  Siemens تنها به عنوان یک مدعی معرفی شده است. فورستر شرکت سیسکو را در میان ۱۵ شرکتی که محصولات و استراتژی هایی در این حوزه ارائه می کنند در پایین ترین رتبه قرار داده است. این فروشندگان در برابر ۲۴ معیار مختلف ارزیابی شدند که از جمله این معیارها می توان به قابلیت های آنالیتیکی، استفاده از فناوری های دیجیتال و یکپارچه سازی اشاره کرد. ظهور سریع دوقلوهای دیجیتال به عنوان یک تمایزگر اصلی رقابتی در کاربردهای IoT صنعتی قابل توجه است. این فناوری که با سایر فناوری ها همچون آنالیز داده های کلان، مدیریت ارزیابی شرکت ها، زنجیره تامین هوشمند، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی همراه شده است می تواند عملکردهای خوب و فعالی را در اختیار شرکت ها قرار دهد. این موضوع هم به کاهش هزینه های عملیاتی و داون تایم سیستم ها در کارخانه ها و سایر موقعیت های صنعتی کمک می کند و به کارگران کمک می کند اطلاعات بیشتری در باره کار با ماشین ها بیاموزند و آن ها را به درستی حفظ کنند یا ارتقا دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *