استارت آپ های اینترنت اشیا که در سال ۲۰۱۹ باید مدنظر داشته باشید

استارت آپ های اینترنت اشیا

به جرات می توان گفت اقتصاد دنیا به خاطر استارت آپ هایی که هر روز در حال کشف روش های جدید و خلاقانه برای استفاده از اینترنت اشیا و دگرگونی دیجیتال هستند در حال تغییر است.  ما این فناوری ها را هر روز به شکل محصولات، فرآیندها و کسب وکارهای جدیدی می بینیم. واقعیت این است که هیچ کس نمی داند وقتی شما سخت کار می کنید و تمامی تلاش تان را برای ایجاد یک محصول شگفت انگیز به کار می برید دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد.

یکی از جذاب ترین جنبه های کار در دنیای فناوری این است که هر روز شاهد موفقیت استارت آپ ها خواهیم بود در این مقاله سعی می کنیم برخی از استارت آپ هایی که از اینترنت اشیا استفاده کرده اند و داستانی برای گفتن دارند صحبت کنیم. اگر شما هم جزو شرکت هایی هستید که نمی دانید چه کسی هستید و چه کاری می خواهید انجام دهید در این مقاله همراه ما باشید. آشنا شدن با استارت آپ های موفق به شما کمک می کند مسیر شغلی تان را آنگونه که دوست دارید تغییر دهید. همچنان با شرکت بهین مبتکران ایده  ارائه دهنده مقالات و خدمات اینترنت اشیا در حوزه خانه هوشمند ، گلخانه هوشمند و شهر هوشمند باشید.

سالانه صدها یا حتی هزاران استارت آپ جدید در سرتاسر دنیا تاسیس می شود. در حقیقت، Sands Expo و Eureka Park با شرکت هایی از سرتاسر جهان پر خواهند شد که  ذهن های خلاقی دارند و می توانند روش های جدیدی برای حل مشکلات مشتریان ارائه کنند.

اما در این مقاله سعی می کنیم استارت آپ هایی را نشان تان دهیم که ارزش به اشتراک گذاری با همه صنایع را دارند.

اولین گزینه دستگاه کوچکی است که به شرکت ها کمک می کند از داده هایی که در رایانه شان دارند محافظت نمایند. نیروی کار موبایلی این روزها به یک هنجار تبدیل شده است به همین خاطر داشتن دستگاه های به هم متصل و دستگاه هایی که در همه جا حضور دارند می تواند به افرادی که روی موبایل کار می کنند کمک کند فعال باشند. حالا کارمندانی که در صنایع مختلف فعالیت می کنند می توانند کارهایشان را  از هر جایی که دوست دارند انجام دهند. متاسفانه در کنار همه این مزایایی که برای کسب وکارها و کارمندان ذکر کردیم این ابداعات معایبی هم دارد. این معایب بیشتر از هر چیزی خودش را در حوزه امنیت اطلاعات نشان می دهد. چه شرکت شما از دستگاه های خودش استفاده کند یا به کارمندان اجازه دهید به سخت افزارهای موجود دسترسی داشته باشند امنیت داده ها از اهمیت بسیار زیادی برای شرکت ها برخوردار خواهد بود.

شرکت DigiFlak تلاش کرده این موضوع را مدنظر داشته باشد. این شرکت توانسته امنیت را به کسب وکارهای مختلف اضافه کند و زندگی آن ها را امن تر نماید. DigiFlak دستگاه های امنیتی که شبیه USB است را برای کسب وکارهای کوچک و متوسط ارائه می کند که اساسا پسوردها، digital key کارمندان و گواهینامه های ذخیره شده را امن نگه می دارد و مانع از دزدیده شدن اطلاعات می گردد.

استارت آپ های اینترنت اشیا

این یک دستگاه تر و تمیز است که می تواند از کسب وکارها در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کند و داده هایی که در رایانه ها نگهداری می شود را امن تر نماید. این دستگاه ها بسیار سریع، همه کاره و با هزینه اندک ارائه می شوند و می توانند  امنیت داده و شبکه را بهبود ببخشند و مدیریت امنیت را برای شرکت ها راحت تر سازند.

استارت آپ های اینترنت اشیا

 

استارت آپ دیگری که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می کند Claroty نام دارد. این شرکت به عنوان دومین استارت آپ از هشت تیم موجود کار خودش را آغاز کرد. Claroty  پلتفرم امنیت سایبری را برای محیط های صنعتی طراحی کرده و تلاش می کند از داده های موجود در شبکه محافظت کند.

 شرکت اینترنت اشیای دیگری هم هست که ارزش بررسی کردن را دارد. نام این شرکت FogHorn است. شرکت FogHorn هوش Edge لحظه ای را برای اینترنت اشیا ارائه می کند. این استارت  آپ از مواردی که چند سال قبل توسعه داده بود محافظت می کند.  با وجود اتفاقاتی که برای رایانش EDGE در حال رخ دادن است این شرکت می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد. FogHorn پلتفرم سبکش را ارائه کرده که با هوش EDGE اینترنت اشیا قابل ادغام است. در نتیجه این پلتفرم می توان شاهد تاخیر کمتری برای پردازش داده ها بود ، تجزیه و تحلیل لحظه ای را انجام داد، از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده کرد. یک نمونه دیگر از استارت آپ هایی که توانسته از قابلیت اینترنت اشیا به بهترین شکل ممکن استفاده کند MachineMetrics است. این شرکت ارائه کننده پلتفرم اینترنت اشیای صنعتی است که بهره وری و تولید کارخانه ها را مانیتور می کند، به حذف موانع موجود کمک می کند و از طریق اتصال لحظه ای ماشین ها، داشبوردهای بصری و هشدارهای پیش بینی، کارمندان را قدرتمندتر می سازد.

استارت آپ های اینترنت اشیا

این شرکت اخیرا کار خودش را اغاز کرده است. MachineMetrics به تازگی اعلام کردهه که این ماه سرمایه گذاری  ۱۱ میلیون دلاری انجام داده است. چیزی که در این میان بیشتر به چشم می خورد طراحی شخصی سازی شده دستگاه های آن است.  مشتریان می توانند این دستگاه ها را خودشان نصب کنند و موانع موجود را برطرف نمایند.  ما باید قدردان راه حل های ابداعی باشیم که به تولید کنندگان و سایر کسب وکارهای صنعتی کمک می کنند داده های کلیدی را از ماشین هایشان جمع آوری کنند، تجسم نمایند و تجزیه و تحلیل کنند. این روشی برای ورود به اینده است. شرکت دیگری که می توان در این بخش بدان اشاره نمود شرکت Valerann است. این استارت آپ سیستم جاده هوشمند را توسعه داده که یک سیستم اینترنت اشیای بی سیم و هوشمند است و می تواند داده های لحظه ای درباره جاده و محیط اطراف آن ارائه کند.

استارت آپ های اینترنت اشیا

از این داده ها می توان برای شناسایی خطرات، پیشگیری از تصادف های احتمالی، بهینه سازی  تقاطعات، مرکز خودکار کنترل ترافیک و البته پشتیبانی از دستگاه های خودکار و به هم پیوسته استفاده کرد. این استارت آپ به دنبال پر کردن خلاهای موجود در بازار است. اپراتورهای جاده ای در حال حاضر مواردی که نیاز هست را در اختیار ندارند. به همین خاطر شرکت Valerann بر روی ارائه راه حل هایی تمرکز کرده که گران و پیچیده نیست. سیستم هوشمند جاده ای از شبکه بی سیمی از سنسورها تشکیل شده که داده ها و اطلاعات ضروری را از هر نقطه ای از جاده جمع آوری می کند.

داده های جمع آوری شده سپس از طریق مرکز کنترل ابری در ابر قرار می گیرد. همین امر به اپراتورها اجازه می دهد به صورت لحظه ای به موقعیت های موجود پاسخ دهند و آن ها را ببینند. همین امر موجب می شود ترافیک روان تر و تعداد تصادفات جاده ای هم کاهش یابد. قطعا این مفهوم بسیار کارآمد خواهد بود. استارت آپ Drayson، شرکتی در لندن است که فناوری های موجود را برای برداشت انرژی از سیگنال های فرکانس رادیویی مورد استفاده قرار می دهد تا دستگاه های اینترنت اشیایی با مصرف کم داشته باشد. راه حل شرکت Freevolt به نظر می رسد می تواند نحوه استفاده از دستگاه ها را تغییر دهد. روزی این نوع فناوری نیازمند استفاده از باطری ها و کابل های شارژ بود. می توانستید چنین چیزی را در سال های قبل تجسم کنید؟  فقط کافیست از قوه تخیل تان استفاده کنید. این استارت آپ های تازه کار به ما نشان دادند هر چیزی امکان پذیر است و می توان دنیا را با فناوری های بدیع تغییر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *