اینترنت اشیا در ارزهای دیجیتال

اینترنت اشیا در ارزهای دیجیتال

بدون شک، دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) و ارزهای رمزپایه، دو مورد از ابتکاری ترین و جدیدترین انفجارهای فناوری در دنیای مدرن امروز هستند. مفهوم ترکیب اینترنت اشیا و ارز رمزنگاری شده یک ایده کاملاً پیچیده است. با توجه به اینکه هر دو از جهات مختلف به انقلابی در جهان منجر شده اند، هنگامی که با هم ترکیب شوند، اتفاقات شگفت انگیزی رخ خواهد داد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. برای آشنایی با ارتباط اینترنت اشیا در ارزهای دیجیتال پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال کنید.

آیا از مفهوم اینترنت اشیا آگاهی دارید؟ جدیدترین ایده مفهوم اینترنت اشیا فراتر از هوشمند کردن بخش های مختلف زندگی هر فرد می باشد، بلکه به معاملات بین دستگاه های هوشمند از طریق ارزدیجیتال مخصوص IOTA اشاره دارد. در ادامه در خصوص  ارتباط اینترنت اشیا و ارزهای دیجیتال بیشتر توضیح خواهیم داد، ضمن اینکه به معرفی IOTA (آیوتا) می پردازیم.

منظور از ارز رمزنگاری شده چیست؟

اصطلاح “ارز دیجیتال” به یک سیستم غیرمتمرکز رمزگذاری شده اشاره دارد که در سراسر دنیا به صورت دیجیتالی کار می کند. این ارز با استفاده از فناوری به نام بلاکچین قابل استخراج است. اگرچه این مفهموم به نظر پیچیده می رسد اما نتایج آن واضح است.

قطعا در مورد بیت کوین و چگونگی میلیاردر شدن خیلی ها از راه استخراج آن شنیده اید. در حالی که استخراج ارزهای رمزنگاری شده نظیر بیت کوین فقط توسط افرادی که دانش زیادی دارند و همچنین سیستم های رایانه ای، سرورهای گران قیمت و موارد مشابه انجام می شود، اما ارزهای رمزپایه می توانند به راحتی توسط افراد معمولی نیز معامله و مبادله شوند.

یکی از ارزهای رمز پایه IOTA یا آیوتا نام دارد. آیوتا در انجام معاملات بین دستگاه‌ های اینترنت اشیا کاربرد دارد؛ همان دستگاه های اینترنتت اشیا که پیرامون ما به اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن‌ های موجود در موبایل و غیره قابل کنترل هستند. سکه‌ی این ارز دیجیتال MIOTA نام دارد و همانطور که گفته شد، اغلب برای معاملات اینترنت اشیا از آن استفاده می ‌شود. شما می توانید ارز رمزنگاری شده IOTA را در صرافی های مختلف در سراسر جهان از جمله ایران خریداری کنید.

اینترنت اشیا چگونه بر رمز ارز تأثیر می گذارد؟

به نظر شما اینترنت اشیا چگونه بر ارزهای رمزپایه تأثیر می گذارد و آینده این دو فناوری که هر روز به یکدیگر نزدیکتر می شوند، چگونه است؟

برای مبادله هر چیزی ، چگونگی تقویت کل سیستم اولین سوالی است که در ذهن ایجاد می شود. برای افزایش ارزش هر ارز در اکوسیستم مالی ، مراکز Point of Sales باید حفظ شوند. این مراکز قادرند به راحتی و با کمک اینترنت مبادله ارز را انجام دهند. شایان ذکر است که این نقاط تبادل نیاز به برنامه نویسی دارد.

از لحاظ تئوری، می توان از یک سیستم ارز رمزپایه برای تأمین انرژی اینترنت اشیا استفاده کرد. به عنوان مثال ، به جای اینکه ماشین لباسشویی متصل هوشمند خود را به یک کارت اعتباری متصل کنید، می توانید از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین برای خرید مواد شوینده جدید در صورت لزوم استفاده کنید.

به این ترتیب دستگاه های اینترنت اشیا هنگامی که با ارز دیجیتال مرتبط می شوند دیگر نیازی به ارسال ارز فیزیکی ندارند. این دستگاه ها می توانند با سیستم اینترنت تلفیق شوند تا بتوانند مستقیماً چیزهایی را از طریق ارز رمزپایه و نه پول سنتی خریداری کنند. با این حال ، هنگامی که ما در مورد ترکیب اینترنت اشیا و ارز دیجیتال صحبت می کنیم ، مسئله بزرگ تر حجمی است که در سیستم مالی ایجاد می شود یا اینکه آیا این سیستم آماده پذیرش تغییرات این دستگاه ها در سطح کلان و خرد می باشد یا خیر.

IOTA (Internet of Things Application)

IOTA مخفف Internet of Things Application است و یک ارز رمزنگاری شده است که بسیار متفاوت از سایر اشکال پول دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم است. IOTA در واقع برای اینترنت اشیا (IoT) طراحی شده است. توسعه دهندگان آن آینده ای را می بینند که ماشین آلات هوشمند با استفاده از IOTA به عنوان روشی برای پرداخت هزینه منابع (برق ، ذخیره سازی ، پهنای باند ، داده و غیره) استفاده کنند و خدمات را با یکدیگر معامله کنند.

طبق این لینک ، IOTA می تواند معاملات بین دستگاه های موجود در اینترنت اشیا (IoT) را تسهیل کند. IOTA با خلاص شدن از شر بلاک و زنجیره، هزینه های تراکنش و مقیاس پذیری فناوری های بلاکچین را برطرف می کند. IOTA همچنین بسیاری از مشکلات دیگر ارزهای رمزپایه را نیز برطرف می کند. این بدان دلیل است که مبتنی بر بلاکچین نیست بلکه بیشتر بر اساس یک نمودار دایره ای چرخشی (DAG) است که از آن به عنوان تنگل (Tangle) یاد می شود.

تفاوت بلاکچین و تنگل چیست؟

در سیستم تنگل به ‌جای اینکه از یک زنجیره‌ ی پیوسته استفاده شود، از یک سیستم زنجیره ‌ای برای اتصال بلوک‌ ها به هم استفاده می گردد. برای معتبر بودن تراکنش خود ، هر گره در DAG Tangle باید دو تراکنش قبلی را در گره دیگر تأیید کند. این دو نتیجه دارد. اول ، “استخراج کنندگان” را به عنوان نهادهایی برای تأیید معاملات حذف می کند ، بنابراین در صورت بالا بودن سرعت و تعداد معاملات ، گلوگاه احتمالی را از بین می برد. دوم ، رشد و سرعت شبکه با تعداد کاربران آن کاملاً متناسب است.

IOTA یک فناوری نسبتاً جدید و در دست توسعه است و هنوز هم در حال بهبود نقایص پروتکل خود می باشد. آیوتا گر چه امروزه تنها به عنوان یکی از فرصت های سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده محسوب می شود، اما ممکن است به زودی به بخش بزرگ تری از زندگی روزمره ما تبدیل شود.  بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری بر روی ازرهای دیجیتال را دارید پیشنهاد می کنیم آیوتا را به عنوان یکی از ارزهای دیجیتالی سودآور در درازمدت در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *