اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ

اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ

آیا نقش اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ را می دانید؟ چگونه IoT بازاریابی دیجیتال را تحت تاثیر قرار می دهد؟ در ادامه به کاربرد اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ می پردازیم. همچنان با بهیدو همراه باشید.

نقش اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اینترنت اشیا در حال حاضر بر روی موتورهای جستجو ، سئو و محتوای وب تاثیر می گذارد، یکی از روند های در حال ظهور اینترنت اشیا در SEO این است که محتوای شخصی سازی شده را بر اساس معیارهایی مانند موقعیت جغرافیایی به مخاطب مورد نظر در اینترنت نشان می دهد. به یاد داشته باشید که به طور کلی هدف تکنولوژی هوشمند حرکت به سمت راحتی و کارایی کاربر است.  در ادامه نشان خواهیم داد که چطور IoT در حال تغییر بازاریابی دیجیتال است:

IoT می تواند ۱۰۰٪ CTR را در دست بگیرد:

در آینده، تبلیغات با رفتارهای شخصی تر کاربران هماهنگ خواهد شد. در واقع تبلیغات به عنوان یک تکنولوژی هوشمند تکامل یافته  و بخش های خاص بازار را هدف قرار می دهد.

– اتوماسیون فرآیندهای مربوط به بازاریابی رسانه های اجتماعی:

IoT به اتوماسیون فرآیندهای مربوط به بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک می کند. این ویژگی می تواند شامل تولید پست های خودکار و ارائه اطلاعات جالبی به مخاطبان باشد که در جای دیگر یافت نمی شود. همچنین تبلیغات سفارشی نیز در سیستم عامل های اجتماعی رایج خواهد شد.

– اقتصاد هوشمند جدید:

حتی اگر AI و اتوماسیون جایگزین برخی شغل ها شوند ، باز هم مشاغل جدید تحلیلی و معنی دار از IOT ایجاد خواهد شد. کشورهایی که اینترنت اشیا را در سطح گسترده ای پذیرفته اند، فرصت های شغلی آنلاین را در بازاریابی دیجیتالی گسترش داده اند، زیرا کارشناسان انسانی هنوز برای اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیاز هستند.

– تغییر الگوی سئو به نوشتن مبتنی بر هدف:

در سال های اخیر، IoT باعث تغییر در بازاریابی دیجیتالی از محتوای SEO مبتنی بر کلمه کلیدی به نوشته مبتنی بر هدف کاربر شده است. در واقع الگوهای هوشمند موتورهای جستجو در حال حاضر رتبه بندی صفحات وب ساخته شده را بر روی زبان گفتاری طبیعی به جای کلمات کلیدی متمرکز کرده اند.

اینترنت اشیا در حال تغییر محصول است:

به طور سنتی، توسعه محصول با بازخورد مشتری در طول زمان شکل گرفته است. این روزها، فناوری هوشمند می تواند به تولید کنندگان و بازاریابان بازخورد فوری مصرف کنندگان را ارائه دهد، که سرعت توسعه محصول را برای جلب رضایت مشتری تسریع می کند.

IoT تجزیه و تحلیل رفتار مشتری را ساده می کند:

اینترنت اشیا می تواند الگوهای خرید مشتریان را که قبلا نادیده گرفته می شد ، مشخص نماید. تولید کنندگان می توانند از داده های IoT برای سنجش روند های گذشته، فعلی و آینده کسب  وکار خود استفاده کنند. IoT همچنین مزایای زیادی را برای بازاریابان دیجیتال با جمع آوری اطلاعات مشتری فراهم می کند که می تواند پیام های تبلیغاتی آینده را به صورت شخصی شکل دهد.

– IoT قدرت اتوماسیون بازاریابی دیجیتال را افزایش می دهد:

به لطف بهبود پلت فرم های بازاریابی ، بازارهای دیجیتال دیگر نیازی به جمع آوری داده های مشتری به طور پیوسته در طول یک دوره طولانی ندارند. سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی مدرن به شما قدرت می دهد تا لیست های بازاریابی مشتری را سازماندهی کنید و هر فرد را به یک نمایه در مورد تاریخ خرید خود پیوند دهید. از این اطلاعات می توان برای خودکار سازی پیام های شخصی استفاده کرد.

آینده اینترنت اشیا برای بازاریابان دیجیتال

نوآوری اینترنت اشیا (IoT) موجب رشد تجارت در تمام بخش های اقتصاد دیجیتال می شود. این ابزارها جمع آوری و کاربرد داده ها را در مقیاس بی سابقه ای فعال می کنند. اما این برای بازاریابان دیجیتال به چه معناست؟ اینترنت اشیا در اصل یک تغییر دهنده بازی برای شیوه های بازاریابی است. در حال حاضر ، داده ها از بازاریابی شخصی استفاده می کنند که می تواند درآمد را تا ۱۵٪ افزایش داده و هزینه های خرید را تا ۵۰٪ کاهش دهد. این به معنای سود برای هر تجارتی است که مایل به نوآوری می باشد.

آنچه که اینترنت اشیا ارائه می دهد معنای واقعی بازاریابی دیجیتال است

اینترنت اشیا محصول انقلاب بزرگ داده است. این فناوری با توانایی خود برای ایجاد ارتباط بین داده ها و فرآیندهای شما با زیرساخت های کسب و کار شما ، ایجاد بینش در زمان واقعی ایجاد می کند. اینترنت اشیا یک فناوری تحول دیجیتال پیشرو است ، زیرا دستگاه های هوشمند را با تجزیه و تحلیل تجاری کسب و کار ترکیب می کند تا راه حل هایی را ارائه دهد که پیش از این هرگز ممکن نبود. همه اینها و موارد دیگر از ایده ساده استفاده از حسگرها و پوشیدنی ها برای نظارت بر فرآیندها ناشی می شود. پیامدهای مربوط به بازاریابی دیجیتال ، نگهداری و ردیابی کامل دارایی ها در بالای بینش های گسترده مشتری است. در نتیجه ، این فناوری در حال تغییر تجارت از طریق شخصی سازی تجارب مشتریان و کارایی بیشتر است.

اینترنت اشیا به اشکال مختلف وجود دارد. از جمله محبوب ترین کاربردهای اینترنت اشیا ، سیستم های هوشمند خانگی است ، اما دامنه این محصولات بی حد و حصر است. در حال حاضر اکثر محصولات در بازار هوشمند شده اند. در بازاریابی دیجیتال ، این دستگاه های هوشمند به دو دلیل فوق العاده ارزشمند هستند. یکی ، آنها داده های زیادی تولید می کنند که نشان می دهد چگونه یک محصول در واقع استفاده می شود. و دو ، آنها امکان سطح بالاتری از شخصی سازی و دسترسی به مشتری را فراهم می کنند.

به عنوان مثال ، یک یخچال هوشمند می تواند داده هایی را در مورد نرخ مصرف نوشابه در یک پایگاه مصرفی جمع کند. این داده ها می توانند به روش های مختلف توسط بازاریابان به کار گرفته شوند. بازاریاب ها همچنین می توانند بر اساس تجزیه و تحلیل داده های ساده ، یک تبلیغ هدفمند برای یک محصول جایگزین ایجاد کنند.

روندهای اینترنت اشیا در دیجیتال مارکتینگ

درک حرکت IoT برای بازاریابان دیجیتال که می خواهند از رقابت در آینده جلو بیفتند بسیار حیاتی است. اینترنت اشیا به طور مداوم در طراحی و عملکرد پیشرفت می کند. دستگاه های متصل به حسگرها ، پردازنده ها و مانیتورها ، داده های بهتری را در اختیار دارند که قدرت بینش های بی بدیل را به بازار ارائه می دهند.

اما بازاریابان دیجیتال برای ادامه کار باید روندهای اینترنت اشیا را درک کنند. آینده اینترنت اشیا توسط برنامه های کاربردی آن در تجارت تعریف می شود ، جایی که تجارت الکترونیکی در حال رونق است. امروزه سرعت حرکت به سمت خرید آنلاین افزایش یافته است ، به این معنی که افراد بیشتری نسبت به گذشته خرید آنلاین می کنند و احتمالاً به این کار ادامه خواهند داد.

استفاده صحیح از اینترنت اشیا در بازاریابی دیجیتال می تواند مزایایی برای درآمد و تجارب مشتری ایجاد کند. برای مثال شرکت ها در حال حاضر از سیستم بلاک چین و ارز رمزنگاری شده برای ایجاد مرورگرهای اینترنتی استفاده می کنند که داده های مصرف کننده را برای تأثیرگذاری بیشتر ذخیره و مدیریت می کند.

منبع: https://iotmktg.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *