هر آنچه که باید در سال ۲۰۱۹ درباره اینترنت اشیا بدانید

اینترنت اشیا 2019

دنیای اطراف ما بسیار رقابتی تر، هوشمندتر و به هم متصل تر از روزهای گذشته شده است و با رشد فناوری این موضوع بیشتر احساس می شود. دستگاه های دیجیتال فقط در جیب یا دفتر کاریمان حضور ندارند بلکه به طور فزاینده ای در ساختمان ها، خانه ها، شهرها و مکان های مختلفی هم مورد استفاده قرار می گیرند.  این دستگاه ها به ما کمک می کنند اطلاعات را جمع آوری کنیم، مانیتور نماییم و تجزیه و تحلیل کنیم و  می توانند از طریق اینترنت اشیا با هم ارتباط داشته باشند. IOT که به عنوان اینترنت اشیا شناخته می شود شبکه ای به هم متصل است که به دستگاه های مختلف اجازه می دهد با همدیگر و با ما صحبت کنند، داده هایی را از طریق فرآیند هوشمند ارسال نمایند که به طور قابل توجهی کیفیت زندگی اطرافمان را بهبود می بخشد.  پیش بینی شده است اینترنت اشیا نحوه زندگی ما را بهبود ببخشد و آن را تغییر دهد. بیشتر متخصصان صنعت بر این باورند که این فناوری تاثیرات بسیار زیادی خواهد داشت  چون تعداد داده هایی که جمع آوری، تجزیه و تحلیل و ذخیره می شود بسیار بیشتر از قبل خواهد بود. بیشتر مشتریان در حال حاضر از مزایای اینترنت اشیاء استفاده می کنند. این فناوری در محصولات محبوبی همچون ترموستات های نست  گوگل و آمازون اکو دیده می شود.

اما با توسعه هر چه بیشتر دنیا، می توانیم از مزایای اینترنت اشیا در حوزه های بیشتری بهره ببریم. حالا کسب وکارها هم می توانند فرآیندهای داده ای خود را تسریع کنند و این فرآیندهای پیچیده را از طریق اتوماسیون بهبود یافته، کاهش وظایف کارمندان و سایر موارد بهبود ببخشند. سازمان های بخش عمومی همچون بیمارستان ها هم می توانند از سنسورها برای مانیتور کردن هر چه موثرتر بیماران استفاده کنند و دولت ها هم می توانند آلودگی، داده های آب و هوایی، سطح ترافیک و سایر موارد را مانیتور نمایند. اینترنت اشیا به سرعت در حال رشد و گسترش است و همین موضوع بر روی نواحی مختلفی از زندگی ما اثر خواهد داشت. در چنین شرایطی است که دنیا به سمت هوشمندتر شدن می رود.

در  در ادامه با شرکت بهین مبتکران ایده  ارائه دهنده مقالات و خدمات اینترنت اشیا در حوزه خانه هوشمند ، گلخانه هوشمند و شهر هوشمند همراه باشید تا به همین موضوع بپردازیم.

اینترنت اشیا چیست؟

تعریف ساده و گسترده اینترنت اشیا این است که این گزینه از دستگاه هایی که از برق قدرت می گیرند تشکیل شده و به اینترنت متصل هستند. این امر می تواند دستگاه هایی همچون دستگاه های زیر را در بر داشته باشد:

  • قهوه سازها
  • کنترل های HVAC
  • لامپ های اماکن مسکونی
  • سنسورها
  • گوشی های هوشمند
  • ماشین لباسشویی
  • دستگاه های پوشیدنی

علاوه بر این، اینترنت اشیا در برگیرنده دستگاه های تجاری همچون موتور جت، تجهیزات تولیدی و دریل ها هم هست. اگر دستگاهی بتواند اطلاعات را از طریق اینترنت ارسال کند می تواند بخشی از چارچوب اینترنت اشیا باشد. در حقیقت، آنالیست ها پیش بینی می کنند که در عرض چند سال آینده میلیاردها دستگاه بخشی از شبکه جهانی هوشمند خواهند بود و به هم وصل خواهند شد.

 به هم متصل بودن و تاثیر آن بر روی افراد و کسب وکارها:

اینترنت اشیا و به هم وصل بودن وب باعث ایجاد مشکلات و چالش های امنیتی هم می شود. فناوری بلاک چین، می تواند راه حلی برای این دو راهی باشد. متخصصان بر این باورند که چارچوب کلی سازمان های سلامت از بلاک چین برای امن کردن سایر داده های پزشکی و اطلاعات بیماران استفاده خواهد کرد. به عنوان مثال متخصصان حوزه سلامت آینده ای که بیماران در آن از فناوری بلاک چین برای اشتراک و مانیتور کردن امنیت اطلاعات خود استفاده می کنند را پیش بینی می نمایند. با گسترش روزافزون اینترنت اشیا و فناوری های این چنینی، امنیت داده ها به یک موضوع مهم تبدیل خواهد شد. به همین خاطر امنیت فضای مجازی باید مدنظر قرار گیرد.

اینترنت اشیا 2019

در چنین شرایطی بر روی فناوری های مختلفی کار می شود تا منابع جدید و ابداعی امنیت کافی را داشته باشند.

 داده زیاد : خطرناک است

این روزها یافتن اخبار و اطلاعات با کیفیت در دنیای آنلاین بسیار سخت شده است. حتی نمی توان به راحتی داده ای را در  این فضا پیدا کرد و به آن اعتماد نمود. علاوه بر این موارد، افزایش اتوماسیون و هوش مصنوعی به همراه سایر فناوری های پیشرفته  داده های زیادی تولید کرده اند و این موضوع مشکل بزرگی است. با رشد و بهبود اینترنت اشیا،  عموم مردم از این فناوری استفاده خواهند کرد. در همین زمان، سایر فناوری های بدیع همچون یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و کلان داده هم به رهبران کسب وکارها کمک می کند حجم زیادی از داده ها را تجزیه و تحلیل کنند و بینش های معناداری به دست آورند. حجم انبوه داده های موجود در دنیای کسب وکارها به متخصصانی که در زمینه های آموزش و امور مالی کار می کنند داده های زیادی می دهد. علاوه بر این، متخصصان حوزه سلامت باید این داده ها و اطلاعات را به خوبی ذخیره کنند و در عین حال خودشان را با مقررات دولتی وفق دهند. هر چقدر بیشتر به سمت جلو حرکت می کنیم مشتریان و متخصصان بیشتر از قبل باید فرق بین داده های ضروری و غیر ضروری را بدانند و از اضافه بار اطلاعات جلوگیری کنند.

صنایع مجبور به تغییرند:

افرادی که در حوزه سلامت کار می کنند از اینترنت اشیا برای بهبود و مدیریت داده های مربوط به بیماران استفاده می کنند. تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۸۷ درصد از سازمان های حوزه سلامت از فناوری اینترنت اشیا استفاده خواهند کرد. با گذشت زمان  کاربردهای بیشتری از اینترنت اشیا ظهور خواهد کرد. به عنوان مثال در حوزه سلامت، مدیران می توانند کاربردهای زیادی از اینترنت اشیا بیابند.  از بررسی وضعیت جسمی بیمار گرفته تا سیستم های پرداخت و کاربردهای دیگر. در حال حاضر حجم کاربردهای اینترنت اشیا باعث بهبود کیفیت خدمات شده است. علاوه بر این، فراهم کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی به طور گسترده ای از اینترنت اشیا به همراه RFID ها استفاده می کنند تا بتوانند دارایی های موجود را پیگیری، مانیتور و حفظ کنند. در این میان محققان بر این باورند که کاربرد اینترنت اشیا در مواردی همچون خانه های هوشمند، پرداخت هوشمند و سیستم لحظه ای سلامت سنجی هم گسترش خواهد یافت.

بهبود مراقبت های ارزش محور:

متخصصان حوزه سلامت پیش بینی کرده اند که در طول دهه آتی، بیش از ۱۰ میلیارد دلار هر سال به حوزه نوآوری، تحقیق و توسعه اختصاص خواهد یافت. یکی از این نوآوری ها مراقبت های مبتنی بر ارزش است که دربرگیرنده استفاده هر چه بهتر و بیشتر از خدمات پزشکی با کیفیت است.

این ابداع می تواند به کاهش هزینه ها و مراقبت های پیشگیرانه منجر شود.

مدیریت داده ها برای توسعه موفق این تمرین ضروری خواهد بود. اگر این روش به درستی و با موفقیت اجرا شود فراهم کنندگان خدمات درمانی را قادر می سازد رضایت بیماران را بهبود ببخشند. هر چند در این شرایط مدیران ممکن است نتوانند به خوبی از کافی بودن این فرآیندها مطمئن شوند و چارچوب پایداری تولید کنند. خوشبختانه داده هایی که از اینترنت اشیا به دست می آید به فراهم کنندگان خدمات سلامتی کمک می کند نیازهای بیماران را درک کنند و از این موضوع برای خدمات رسانی هر چه بهتر استفاده کنند.

اینترنت اشیا 2019

استراتژی های بازاریابی آنلاین باید پیشرفت کنند:

اصلا مهم نیست شما در چه صنعتی فعالیت می کنید باید بزرگ فکر کنید و ترندهای فناوری را درک نمایید. در چنین شرایطی است که می توانید از فناوری بدیع برای غلبه بر چالش ها بهره ببرید. این کار نیازمند تمرکز  بر روی فناوری ها و داشتن ذهنی باز است. چنین صفاتی برای موفقیت در حوزه اینترنت اشیا ضروری است. در نهایت شما می توانید از اینترنت اشیا برای ایجاد ارزش و بهبود کسب وکارتان استفاده کنید.

به عنوان مثال  بازاریابان دوست دارند کارهای داخلی اینترنت اشیا را درک کنند. تا به امروز هیچ منبعی که بتواند به اندازه این فناوری این اطلاعات را فراهم کند در اختیار بازاریابان نبوده است. رهبران بازاریابی نقش بسیار مهمی در کاربرد اینترنت اشیا و درک رفتار مشتری خواهند داشت.

با اینحال، متخصصان حوزه فناوری اطلاعات هم باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانند چنین شرایطی را رقم بزنند. زمانی که چنین شرایطی رخ دهد، بازاریابان باهوش قادر خواهند بود بهینه سازی های زیادی در حوزه شان انجام دهند.  هر روز حجم  عظیمی از اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگر جاری می شود. رهبران کسب وکارها باید روشی برای جمع آوری، ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل این اطلاعات به دست آورند و از آن برای تصمیم گیری هایشان بهره ببرند. از آنجایی که متخصصان و مشتریان بیشتری به دنبال استفاده از اینترنت اشیا هستند بحث در مورد آن افزایش خواهد یافت. در حال حاضر سهام داران بر روی غلبه بر چالش های این منابع کار می کنند و در عین حال به دنبال یافتن فرصت های موجود هستند. سفر استفاده از اینترنت اشیا می تواند بسیار خاطره انگیز باشد به شرطی که بتوان از مزایای آن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *