فناوری های اینترنت اشیا چه کمکی به شرکت های تولید کننده می کند؟

شرکت های تولید کننده

فناوری های اینترنت اشیا شرکت های تولید کننده را قادر می سازد مدل تجاری جدیدی توسعه دهند:

در این مقاله قصد داریم مصاحبه با دبورا شری معاون ارشد و مدیر ارشد بازرگانی GE Digital Europe را مورد بررسی قرار دهیم .

به نظر شما اینترنت اشیا و فناوری های آن در چه بخشی بیشترین تاثیر را خواهند داشت؟

زمانی که درباره اینترنت اشیا صحبت می کنیم اغلب به دنیای مشتری فکر می کنیم: گوشی های هوشمند، یخچال فریزرهای هوشمند. این اینترنت اشیایی است که ما هر روز تجربه اش می کنیم. اما اینترنت اشیای صنعتی جایی است که می توان بیشترین مزایا را از این فناوری گرفت.  این فناوری کمک می کند مصرف انرژی و مواد خامی که تولید کنندگان برای تولید محصولا به کار می برند کاهش یابد و به آن ها کمک می کند محصولات تولیدی شان را بهتر با نیازها و تقاضای مشتری هماهنگ کنند. به کمک این فناوری است که تولید کنندگان بهتر می توانند از زنجیره منابع شان بهره ببرند. مهم تر از همه اینکه اینترنت اشیای صنعتی به آن ها کمک می کند از داون تایم برنامه ریزی نشده اجتناب کنند. این موضوع باعث افزایش بهره وری و خلاقیت در تولید می شود.

 

 فناوری اینترنت اشیا شرکت های تولید کننده را قادر می سازد مدل تجاری جدیدی توسعه دهند.

 

علاوه بر این، فناوری های IOT شرکت ها را قادر می سازد به شیوه بهتر و تضمین شده تری  مدل های تجاری بسازند و خط تولید و عملکرد محصولاتشان را کنترل کنند. چه در بخش تولید همچون مواد شیمیایی، خودرو، نیمه رساناها، غذا و نوشیدنی و بسته بندی باشید یا سایر صنایع، فناوری اینترنت اشیای صنعتی مسیری که قرار است به کمک آن محصولات تولید شوند را عوض می کند.

فناوریهای کلیدی که به نظرتان صنعت را در دو سال بعدی تغییر می دهد چه هستند؟

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی صنایع را قادر خواهند ساخت به سطح جدیدی از بهره وری دست یابند و داون تایم ماشین ها را کاهش دهند و بهره وری را بیشتر کنند.  ما قادر خواهیم بود مجموعه داده های پیچیده تری را تجزیه و تحلیل کنیم و به سرعت نتایج باورنکردنی ایجاد نماییم. سطح جدید بهره وری از فناوری های جدید نخواهد بود. این فناوری ها هنوز هم در دسترس ما هستند. این ها از انطباق قدرتمند آن با شرکت های صنعتی پدیدار خواهند شد که قبلا از چنین فناوری هایی استفاده نمی کردند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی صنایع را قادر خواهد ساخت به سطح جدیدی از بهره وری دست یابند.

کی می توانیم واقعا  از مزایای اینترنت اشیا بهره ببریم؟ چقدر از این وضعیت دوریم؟

اینترنت اشیای صنعتی هنوز هم ارزش چندین میلیارد دلاری برای صنایع دارد. بعد از اینکه  خط تولید، ماشین ها و همه نرم افزارهای کارخانه ای را به هم وصل کردیم قادر خواهیم بود همه داده های صنعتی را مدیریت و تجزیه و تحلیل کنیم تا بیشترین بهره وری را از کارکردمان به دست آوریم. این موضوع بدین خاطر خواهد بود که ما می توانیم داون تایم ماشین ها را پیش بینی کنیم و به همین خاطر  نگهداری آن ها را بهینه سازیم. شاید این موضوع بدین خاطر باشد که می توانیم داده های مناسبی را در سطح مناسب به دست آوریم و بهره وری را بیشتر کنیم.یکی از این نمونه ها کاری است که با پروکتر اندگمبل می کنیم. این شرکت یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های محصولات بسته بندی شده است.

شرکت های تولید کننده

ما راه حلی را شروع کرده ایم که شرکت ها و کارخانه ها را قادر می سازد داده ها را از کارخانه های متعدد جمع آوری کنند و در ابر ذخیره نمایند. در چنین شرایطی همه خطوط به MES وصل خواهند بود. به عنوان مثال شرکت پروکتر اند گمبل از راه حل های MDC  با انتقال داده های کارخانه و اجرای آنالیتیکس قدرتمند در ابر بهره می برد. این شرکت  نگاه بسیار دقیق و جزئی که از داده ها استفاده می کند بهره می برد تا بتواند فرآیند تولیدش را بهبود ببخشد. این بینش هاست که در نهایت به بهره وری بهتر ختم می شود. این پیشنهادهای جدید به شرکت ها کمک می کند داده های خوبی به دست آورند و به طور قابل توجهی سرعت بهینه سازی هایشان را بیشتر کنند. علاوه بر این ارائه بینش های جدید به بهره وری بهتر جهانی ختم می شود.

 سازمان ها چگونه می توانند هزینه پروژه های اینترنت اشیای صنعتی را تنظیم کنند؟

 

پروژه های اینترنت اشیا هزینه نیستند بلکه سرمایه گذاری اند.

 

به عنوان مثال Gerdau که بزرگ ترین تولید کننده فولاد در آمریکاست را در نظر بگیرید. برنامه های دیجیتال آن ها بخشی از استراتژی شان است تا بتوانند هزینه های نگهداری کلی دستگاه ها تا سال ۲۰۲۰ را کاهش دهند.  با توجه به موفقیت های اولیه، آن ها راه حلشان را تا ۱۲ کارخانه مقیاس بندی کرده اند. این راه حل بهشان کمک می کند مسائل مربوط به نگهداری را قبل از اینکه اتفاق بیفتد حدس بزنند. این موضوع باعث بهبود استراتژی های خدمات رسانی  می شود و مانع از داون تایم برنامه ریزی نشده می گردد.  آن ها  در حال حاضر ۴٫۵ میلیون دلار در سال از هزینه های نگهداری صرفه جویی می کنند. در چنین شرایطی است که می توانند انتظار بازگشت سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

شرکت های تولید کننده

 اصلی ترین چالشی که تولیدکنندگان با اینترنت اشیا مواجه هستند چیست؟

ما دو چالش در این شرایط داریم  که یکی از آن ها فرهنگی و دیگری فنی است. در ابتدا اجازه دهید درباره چالش فرهنگی حرف بزنیم.  تحول دیجیتال و ورود به دنیای دیجیتال  نیازمند تغییر فرهنگی است اما بیشتر شرکت های صنعتی هنوز آماده پذیرش سریع این موضوع نیستند.  این مشکل فرهنگی اغلب بین فرهنگ دیجیتال جایی که محصولات و پروژه ها  تولید می شوند رخ می دهد و در نهایت باعث می شود پروژه ها و محصولات با سرعت کمتری تولید شوند. به همین خاطر سازمان ها باید خودشان را درباره دنیای دیجیتال آماده کنند و افراد  نیز برای پذیرش و انطباق با دنیای در حال رشد و پیچیده دیجیتال آماده نمایند و بپذیرند که باید کارهای متفاوتی انجام دهند.

 

همچنین باید بپذیرند که بر اساس آزمون و خطا باید مدام بهینه سازی هایی را ایجاد کنند. تاثیر فرهنگ بیشتر به نحوه استفاده از فناوری و اینکه چقدر باعث تغییر می شود و سرعت این تغییر چقدر است بستگی دارد. بیشتر تصمیم گیرندگان ارشد می دانند که باید تغییرات سازمانی قابل توجهی برای ورود به دنیای دیجیتال ایجاد کنند. آن ها باید یک ساختار تجاری ایجاد کنند که برای تغییر و سرعت آماده است. اینجاست که بخش های آی تی و اجرایی سازمان باید کنار هم قرار گیرند. تحول دیجیتال و آماده شدن برای ورود به دنیای دیجیتال نیازمند تغییر فرهنگی قابل توجهی است. چالش دیگری که شرکت ها با آن مواجه هستند چالش فنی است. من معمولا می گویم که باید بزرگ فکر کنیم، با موارد کوچک کارمان را شروع کنیم و به سرعت مقیاس بندی نماییم. باید بزرگ فکر کنیم چون ارزش واقعی تحول دیجیتال  در سطح شرکت ها رخ می دهد. بهترین شرکت ها دید واضحی دارند و همین امر مانع از هدر رفت منابع می شود. آغاز کار با موارد کوچک برای برنده شدن مهم است و شرکت ها نباید  کارشان را با موارد بزرگی که نمی توانند از پسش بر بیایند آغاز کنند.  مقیاس  پذیری سریع هم نکته مهمی است. بعد از اینکه ارزش این حرکت مشخص شد، شرکت ها باید به سرعت حرکت کنند تا بتوانند فرآیندهای موجود را اجرایی نمایند.

در حال حاضر روی چه مواردی کار می کنید؟ چه چیزی را بیشتر دوست دارید؟

آنچه امروزه بسیار هیجان انگیز است ، احساس آمادگی بیشتر و بیشتر شرکت های صنعتی برای پذیرش تحول دیجیتال و دیدن اینکه افرادی که به آنها کمک می کنیم ، از Automobile ، FMCG گرفته تا مواد شیمیایی و غیره توانسته اند از سفر دیجیتال خود ارزش واقعی به دست آورند.  قرار گرفتن در قلب چهارمین انقلاب صنعتی برایمان بسیار هیجان انگیز است. ما به شرکت های صنعتی کمک می کنیم بهره وری بیشتری داشته باشند، مدل های تجاری جدیدی ابداع کنند، رد پای خود را در زیست محیط کاهش دهند و مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند و محصولات و خدمات عالی طراحی و تولید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *