بهینه سازی نتایج با دیجیتالی کردن عملیات کارخانه ها

بهینه سازی نتایج با دیجیتالی کردن عملیات کارخانه ها

کارخانه های هوشمند :

بهینه سازی نتایج با دیجیتالی کردن عملیات کارخانه ها

سومین کنفرانس سالانه Internet of Manufacturing South یکی از مهم ترین کنفرانس های ساخت و پشتیبانی از اکوسیستم صنعتی است. این کنفرانس بهتان فرصت می دهد حوزه رقابتی خودتان را بسازید، با سایر رهبران تولیدکننده دیدار داشته باشید و با شرکت هایی که راه حل های مختلف ارائه می کنند هم دیدار نمایید. در Internet of Manufacturing South سال ۲۰۱۹  با دیمیتری یالوراکیس آشنا شدیم و بینش هایش درباره غلبه بر مشکلات موجود و استفاده از مزایای فناوری تحول دیجیتال و مدرن کردن عملیات کارخانه ها را جویا شدیم. در ادامه با شرکت بهین مبتکران ایده  ارائه دهنده مقالات و خدمات اینترنت اشیا در حوزه خانه هوشمند ، گلخانه هوشمند و شهر هوشمند همراه باشید.

 نظر شما درباره فناوری دوقلوهای دیجیتال چیست؟ فکر می کنید این فناوری در آینده چه تاثیری بر روی عملیات کارخانه ها و تولیدکنندگان خواهد داشت؟

فناوری دوقلوهای دیجیتال را می توان برای مدل سازی محصولات، فرآیندها و دارایی هایی که در کارخانه ها استفاده می شود مورد بهره برداری قرار داد. دوقلوهای دیجیتالی یک دارایی مهم هستند که می توان از آن ها برای کاهش داون تایم، پیش بینی نگهداری یا سایر موارد قبل از اینکه رخ بدهند، بهینه سازی این دارایی ها، بهینه سازی توان از طریق  ماشین آلات مورد استفاده قرار داد.

فناوری دوقلوی دیجیتال برای فرآیند دوقلوی دیجیتال برای دارایی ها را به سطح بعدی می برد و به طراح اجازه می دهد کل فرآیند تولید را طراحی نماید و بتواند کیفیت و جریان کاری را شبیه سازی نماید. مشتریان تولید کننده می توانند مدل پایه را برای فرآیندهایشان تعیین کنند و از آنالیز What If برای قرار دادن متغیرها در فرآیند استفاده نمایند و تاثیر نهایی این ها ( مثبت یا منفی) بسنجند. این ها همگی مزایایی هستند که می توان به سرعت بهشان دست پیدا کرد. علاوه بر این، چنین فناوری هایی را می توان همین حالا هم به کار برد و مسیر را برای کاربردهای بعدی و فناوری های با ارزش همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باز کرد.

 

بهینه سازی نتایج با دیجیتالی کردن عملیات کارخانه ها

شما در حال حاضر از چه فناوری اتوماسیون استفاده می کنید؟ این ها چه مزایایی برای کسب وکارتان داشته اند؟

ما به عنوان یک شرکت مشاوره و اجرای تحول دیجیتال، به طور فعال دستگاه های اینترنت اشیا را در کف زمین مورد استفاده قرار می دهیم تا بتوانیم داده های مربوط به تولید، کیفیت و دارایی را از تجهیزات فروشگاهی جمع آوری کنیم و از آن ها بهره ببریم. برای ماشین های فروشگاه های مدرن، شرکت ما در حال فراهم کردن ارتباط لحظه ای  ماشین های با ارزش و  داده های تولید است تا  این داده ها تجزیه و تحلیل شوند. برای سایر تجهیزات  قدیمی در حال اضافه کردن سنسورها و دستگاه های ارتباطی هستیم تا بتوانیم به ارتباط داده ای مشابه تجهیزات مدرن دست یابیم.

 

این داده ها سپس برای تصمیم گیری لحظه ای، گزارش گیری معیارها و تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار می گیرند تا بتوانند معیارهای تولید را بهبود ببخشند و به حل مشکلات تولید، کیفیت، مواد، نگهداری و ایمنی کمک کنند.

بزرگترین چالش های شرکت شما با این فناوری ها چیست؟ چگونه بر آنها غلبه کرده اید؟

برای دستگاه های قدیمی معمولا  مدارک مورد نیاز یا تجارب شخصی با تجهیزات بسیار کم است یا اصلا وجود ندارد و نمی توان به درستی توانایی های دستگاه ها را برآورد کرد و به آن وصل شد. شرکت ما تلاش کرده است با انجام تحقیقات وسیع ، آزمون و خطا، خلاقیت، ارتباط با فروشندگان و سایر افراد بر این چالش ها غلبه کند و به نتایجی هم دست یابد. دومین چالشی که ما با آن مواجه هستیم نبود دانش در دنیایی است که فناوری ها به سرعت تغییر می کنند. معمولا مشاورانی که بتوانند این راه حل ها را طراحی و اجرا کنند نداریم. شرکت ما تلاش می کند در فرآیندهای آموزشی مختلفی حضور داشته باشد و از ارتباط با فروشندگان بیشترین نفع را ببرد و آخرین راه حل ها را شناسایی کند. سومین چالشی که با آن مواجهیم شناسایی موارد تجاری برای اجرای این فناوری ها در دنیای تولید واقعی است. شرکت ما پروژه های تایید شده زیادی برای مشتریان انجام داده تا بتواند کاربرد بهینه این راه حل ها را شناسایی کند. مهم تر از همه این است که ما از تجربه و دانش خود برای ایجاد ابزارهای تجاری استفاده کرده ایم تا بتوانیم ارزش بهینه بدون نیاز به یک POV واقعی را ایجاد کنیم.

 

 

کنفرانس Internet of Manufacturing South 2019 در ۱۹ الی ۲۰ نوامبر سال ۲۰۱۹ در دالاس تگزاس برگزار شد. این کنفرانس یکی از رویدادهای مرتبط با اینترنت اشیای صنعتی است. از دانش امتحان شده و بررسی شده در ساخت کسب وکارها برای برنامه های دیجیتالی جدید تا نمونه های واقعی از Edge، فناوری ابری و آنالیتیکس، ایجاد فناوری برای رسیدن به رویاهای تجاری و توانایی تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و مجازی و ربات ها همه و همه می توانند سازمان شما را یک گام به سمت جلو هدایت کنند. شما می توانید در این رویداد حوزه رقابتی خودتان را بسازید، با رهبران تولید کننده دیگر تعامل داشته باشید و راه حل های موجود را ببینید و با آن ها آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *