5 سنسور هوشمندی که می توانید در منازل خود استفاده کنید

سنسورهای هوشمند

زمانی که افراد شروع به ساخت خانه های هوشمند خود می کنند بیشتر آن ها به دنبال دستگاه های استانداردی همچون قفل های هوشمند و روشنایی هوشمند می گردند. با اینکه چنین مواردی قطعا بخشی از فوندانسیون خانه های هوشمند هستند اما نیازی نیست به همین دستگاه ها بسنده کنید. سنسورهای هوشمند می توانند امنیت و راحتی را به منزل شما هدیه کنند. اگر برای اضافه کردن این موارد به منزل خود آماده هستید در این مقاله همراه ما باشید تا 5 نوع سنسور هوشمندی که می توانید در منزل خود از آن ها استفاده کنید را با هم مرور نماییم. درادامه با شرکت بهین مبتکران ایده  ارائه دهنده مقالات و خدمات اینترنت اشیا در حوزه خانه هوشمند ، گلخانه هوشمند و شهر هوشمند باشید.

 1. سنسورهای هوشمند آب:

برای صاحبان منزل، فهرست بی پایانی از موارد وجود دارد که باعث نگرانی شان می شود. به عنوان مثال افراد از خود می پرسند اگر لوله های خانه یخ بزند چه کار کنم؟ اگر حمام پر از آب شود چه کنم؟ اگر زیرزمین را آب ببرد چه راهی در پیش بگیرم؟ اگر لوله های حمام نشت کند چه کاری از دستم بر می آید؟

اگر سنسورهای آبی را به درستی در طول منزل به کار ببرید قادر خواهید بود از مشکلات این چنینی قبل از رخ دادنشان پیشگیری کنید.

به عنوان مثال سنسور FIBARO Z-Wave Plus Flood را در نظر بگیرید.

سنسورهای هوشمند

این سنسور هوشمند آب را می توان به راحتی بر روی زمین یا دیوار قرار داد. بعد از نصب می توانید از آن برای پوشش دادن نواحی خطر همچون لوله های زیر زمین، منبع آب، لوله های حمام یا اتاق لباسشویی استفاده کنید این سنسورها که به شکل به هم وصل شده در همه جای منزل قرار می گیرند می توانند در صورت جمع شدن آب در جایی که نباید در آن حضور داشته باشند هشداری را ایجاد کنند. در چنین شرایطی می توانید قبل از اینکه وضع بدتر شود اقدام کنید. این سنسورها همچنین دارای سنسورهای دمایی هم هستند و می توانند جلوی یخ زدن لوله ها را هم بگیرند.

2. سنسورهای هوشمند دود و گاز CO:

هر منزلی باید با سنسور تشخیص دهنده دود و هشداردهنده CO تجهیز شده باشد اما شما می توانید امنیت منزل خود را به کمک آلارم های هوشمند دود امن تر کنید.

سنسورهای هوشمند

آلارم دود و گاز CO شرکت Z-Wave ترکیبی از شناساگر دود و کربن مونوکسید است. این گزینه نه تنها به هنگام تشخیص خطر زنگ هشداری را ایجاد می کند بلکه در صورت بروز مشکل پیامی را به گوشی همراهتان می فرستد. در این شرایط همیشه می توانید بفهمید چه اتفاقی در منزلتان در حال رخ دادن است و می توانید برای محافظت از منزل در هر زمان و هر مکانی آماده باشید. این سنسورهای هوشمند سنسورهای دود فوتوالکتریک هستند و به کاهش آلارم های اشتباه از فعالیت هایی همچون پخت و پز کمک می کنند.

3. سنسورهای هوشمند حرکتی:

اگر شبکه منزل هوشمند شما در حال حاضر دارای روشنایی هوشمند است می توانید لامپ های هوشمند را با سنسورهای حرکتی  همراه کنید و امنیت و راحتی منزل خود را بیشتر نمایید. برای روشنایی هوشمند بیرون از منزل می توانید سنسورهای حرکتی را نزدیک درب اصلی قرار دهید. اگر  مهاجمی بتواند به خانه شما نزدیک شود این سنسورهای حرکتی قادر به تشخیص آن خواهند بود و به صورت خودکار چراغ ها را روشن می کنند و باعث فرار آن می شوند.

سنسورهای هوشمند

برای داخل منزل، سنسورهای حرکتی  با روشنایی هوشمند جفت می شوند تا بتوانند بیشتر از قبل مفید واقع گردند. تا به حال برایتان پیش آمده است نیمه شب بخواهید به دستشویی بروید اما چراغ را نیابید؟ این سنسورهای حرکتی در راهروها به شما کمک می کنند مسیرتان را بیابید. حالا دفعه بعد که اواسط شب از خواب بیدار شدید چراغ های هوشمند حضورتان را تشخیص خواهند داد. این سنسورهای حرکتی نصب آسانی دارند و نیازی به استفاده از دریل نیست.

4. مالتی سنسورها:

برای اینکه بتوانید به راحتی قابلیت های جدیدی به شبکه هوشمند منزل خود اضافه کنید از مالتی سنسورهای شرکت Z-wave استفاده کنید که کارهای متعددی برایتان انجام می دهد.

به عنوان مثال مالتی سنسور/ حرکتی Fibaro Z-Wave Plus  4 قابلیت مفید و کاربردی را در یک سنسور ترکیب کرده است. این سنسور به عنوان سنسور حرکتی، سنسور دما، سنسور نور، سنسور ارتعاش و شتاب سنج عمل می کند.

سنسورهای هوشمند

به کمک مردمک LED چند رنگ آن می توانید به راحتی بفهمید این سنسور چندکاره چگونه می تواند حرکت را تشخیص دهد، دمای خانه را شناسایی نماید و حتی در تشخیص زلزله به شما کمک نماید. به کمک حساسیت قابل تنظیم می توانید این مالتی سنسورها را با سبک زندگی خود همگام سازید. به عنوان مثال می توانید حساسیت سنسور حرکتی را برای تشخیص بین حیوانات و انسان ها تنظیم نمایید.

5. سنسورهای هوشمند پنجره و درب:

اگر امنیت اصلی ترین هدف شما از راه اندازی شبکه هوشمند منزل است پس می توانید از سنسورهای درب و پنجره استفاده کنید. بهتر است سنسور Aeotec Z-Wave Plus Door/Window را امتحان کنید.

سنسورهای هوشمند

این سنسورها نصب اسان و کاربرد ساده ای دارند . چنین سنسورهایی برای محیط پنجره و درب به خوبی کار می کنند و هر موقع درب باز یا بسته می شود شما را آگاه می سازند.  برای استفاده از چنین سنسورهای هوشمندی تنها کاری که باید انجام دهید باز کردن در با پنجره متصل به آن است.  این سنسورها را می توانید با سایر شبکه هوشمند جفت نمایید تا بتوانید زمانی که کودک از مدرسه به منزل می اید را شناسایی کنید، زمانی که حیوان خانگی به بیرون می رود را تشخیص دهید یا زمانی که فردی از طریق پنجره به منزل وارد می شود را شناسایی نمایید. این سنسورهای هوشمند را می توان رنگ کرد. پس نگران ترکیب رنگ آن ها با دکور منزل نباشید.

خوب حالا زمان آن فرا رسیده است که شبکه هوشمند خانگی خود را به سطح بعدی ببرید.  امنیت منزل و زندگی خود را به کمک این سنسورها بهبود ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *