مروری بر Amazon Echo Sport : یک بلندگو یا اسپیکر هوشمند زیبا دارای صفحه نمایش

اسپیکر هوشمند

اسپیکر هوشمند زیبای Amazon Echo Sport

اکو اسپات جدید آمازون نه تنها یک اسپیکر هوشمند است (که در این زمینه بهترین است)، بلکه یک دستگاه صوتی هوشمند جذاب یا یک وسیله کنارمیزی است. د رادامه با شرکت بهین مبتکران ایده  ارائه دهنده مقالات و خدمات اینترنت اشیا در حوزه خانه هوشمند ، گلخانه هوشمند و شهر هوشمند باشید.

این دستگاه چیست؟

اسپیکر هوشمند

شکل: “آمازون اکو اسپات” نسبت به “اکو شو” کوچکتر بوده و ورژن دایره آن محسوب می شود.

این دستگاه قادر به انجام تمامی کارهای “اکو شو” است با این تفاوت که این کارایی را در ساختاری کوچکتر و ارزان تر ارائه داده که به شکل توپ بوده و مجهز به یک صفحه نمایش است.

این دستگاه قادر به پخش صوت، جواب دادن سوالات و نمایش آب و هوا و همچنین فیلمبرداری است.

اکو اسپات را می توان اولین دستگاه صوتی کمکی آمازون تلقی کرد که می توان آن را زیبا توصیف نمود. این دستگاه با ارتقاعی برابر با 91 میلی متر، بسیار مدرن جلوه کرده که تنها دارای 3 دکمه در بالای آن و یک صفحه نمایش 2.5 اینچی در روبرو است.

در بالای صفحه نمایش، دوربین و در پایین دستگاه اسپیکرهای آن قرار دارند. ورودی برق و جک 3.2 میلی متری صوتی آن نیز در پشت دستگاه قرار دارند. این ساختار بسیار شسته رفته بوده و زیبا به نظر می رسد!

 

راه اندازی

اسپیکر هوشمند

عکس: کابل برق را به قسمت عقب متصل کرده و سپس دستورالعمل های نمایان شده بر روی صفحه نمایش را دنبال کنید.

اکو اسپات از طریق یک راه اندازی ساده شروع شده که این راه اندازی با متصل کردن دستگاه به برق برای اولین بار نمایان خواهد شد. بعد از آن که رمز عبور وای فای خود را وارد کرده و به حساب کاربری آمازون خود وارد شدید – که امر بدیهی است – شما ویدئوی کوتاهی خواهید دید که اصول و نحوه برقراری ارتباط دستگاه با دستیار صوتی الکسا را بیان کرده و نشان می دهد که اسپات قادر به انجام چه کارهایی است.

بیشتر تنظیمات دستگاه و همچنین مواردی چون ارتباطات و عملکرد های دستیار صوتی الکسا از طریق کشیدن صفحه از بالا به پایین ( Swipe کردن) قابل دسترسی است.

 

این دستگاه چه کارهایی می کند

اسپیکر هوشمند

شکل: برای کنترل پخش کننده صوتی، می توان بر روی دکمه های مربوطه کلیک کرده و یا با صدا کردن آن را کنترل کنید.

همانند دیگر دستگاه های اکو، دستگاه با شندیدن کلمه ای که دستیار صوتی دستگاه را فعال می کند (این کلمه بطور پیش فرض Alexa  است) فعال شده و سپس آنچه را شما می گویید، به سرورهای آمازون مخابره می کند؛ سپس سرور بر اساس خواسته شما یا پاسخ داده و یا اطلاعات و اعمال مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می دهد. این پروسه بسیار  سریع صورت می گیرد.

از خلاصه سازی گرفته تا جواب دادن به سوالات شما و کنترل موسیقی، اکو اسپات قادر به انجام تمامی عملکرهای اکو شو همچون پخش فیلم های یوتیوب است.

اسپات قادر به برقراری تماس ویدئویی از طریق دوربین با دیگر دستگاه های اکو دارای دوربین و یا تلفن های هوشمند دارای برنامه الکسا است. این برقراری تماس ویدئویی برخلاف اندازه کوچک صفحه نمایش اسپات، به خوبی انجام می شود؛ گرچه این تماس قادر به پوشش دادن کلی صورت نیست.

در زمان خاموش بودن دستگاه، صفحه نمایش نمایانگر یک ساعت بوده که می توانید آنالوگ یا دیجیتال بودن آن را انتخاب کنید که هر دو جالب به نظر می رسند. همانند اسپات شو، می توانید اطلاعاتی همچون نمایش عکس از آلبوم دیجیتال، اطلاعات آب و هوا و مواردی همچون تاریخ یادداشت ها و خاطرات را بر روی صفحه نمایش نشان داد.

در این دستگاه Night Mode  یا حالت شب وجود داشته که با فعال کردن آن، میزان روشنایی آن بسیار کاهش می یابد؛ گرچه میزان کاهش این روشنایی به اندازه ای است که همچنان قادر به خواندن اطلاعات باشیم و آنچنان زیاد نیست که سبب بیدار شدن ما شود.

یک مد دلخواه دیگر به نام “مزاحم نشوید” وجود دارد که می تواند اعلانات و تماس ها را بی صدا کند، در حالی که به تایمر ها و هشدار ها این اجازه را میدهد که اعلان خود را داشته باشند.

 

صدا

علیرغم اسپیکرهای کوچک اکو اسپات، صدای آن بسیار مطلوب بوده و از “اکو دات” نیز بهتر است. این میزان بلندی صدا بسیار مطلوب است، بگونه ای که شما با فراخواندن دستگاه، قادر به شنیدن صدای آن از انتهای اتاقتان نیز خواهید بود و همچنین برای شنیدن آهنگ بسیار مناسب است.  اما این به معنی نیست که از لحاظ صدا با یک دستگاه 100 پوندی طرف هستیم.

مشاهدات (ویژگی های بصری)

اسپیکر هوشمند

  • با فشر دادن دکمه بی صدا در قسمت بالای دستگاه، یک نوار قرمز رنگ دور صفحه نمایش ظاهر شده که نمایانگر این است که دستکاه دیگر به فرامین صوتی پاسخ نمی دهد.
  • از طریق منو قادر به از کار انداختن دوربین دستگاه خواهید بود.
  • از این دستگاه بعنوان یک اسپیکر بلوتوثی نیز می توان استفاده کرد. همچنین می توان از دستگاه، یک فایل صوتی به یک اسپیکر صوتی دیگر ارسال کرد.
  • یک نوار تشخیص دهنده وضعیت پخش آهنگ و فیلم در این دستگاه وجود دارد که با پخش فیلم و یا آهنگ، مقدار زمان سپری شده آهنگ یا فیلم را نمایش می دهد.
  • ویدئوی نمایشی در این دستگاه را می توان بزرگ کرد تا بضورت تمام صفحه ظاهر شده و یا می توان روی آن زوم کرد.
  • نوار آبی رنگ نشان داده شده در اطراف صفحه بیانگر این است که شما از کدام جهت در حال ارسال فرامین صوتی خود به دستگاه هستید.

اسپیکر هوشمند

نظر نهایی

اکو اسپات یک اسپیکر هوشمند جذاب است. این دستگاه تمامی آنچه که شما از یک اسپیکر هوشمند را می خواهید، به شما می دهد: از نمایش ساعت گرفته تا رابط کاربری آسان آن برای دستیابی به اطلاعات و دیگر ویژگی های آن.

ویژگی های این دستگاه برای یک اسپیکر کوچک مناسب است اما نه برای یک اسپیکر سنتی وایرلس که 120پوند قیمت داشته و یا در مقایسه با اکو قدیمی. این دستگاه امکان کنترل عالی بر روی پخش موسیقی، نمایش آلبوم، پخش کردن صدا و … را دارا است.

اکثر کاربران از این اسپیکر هوشمند بعنوان ساعت کنار تخت خواب نیز استفاده می کنند اگر شما نمی خواهید گوشی همراه خود را هنگام خوابتان در کنار تخت خود داشته باشید، اسپات پیشنهاد مناسبی است تا با فراهم کردن یک وضعیت اعلان رسان بی صدا،  شما خواب راحتی داشته باشید.

مزایا

  • جذابیت
  • صفحه نمایش شفاف
  • دستار صوتی الکسا که به خوبی اطلاعات صوتی را دریافت می کند
  • تماس ویدئویی
  • کنترلری بی نقص در فرامین مرتبط با خانه هوشمند
  • انواع و اقسام ساعت های دیجیتال و آنالوگ قابل نمایش

معایب

  • دریافت دائم اطلاعات صوتی ممتشر شده در خانه
  • عدم پشتیبانی از ویدئوهای تحت وب
  • در مقایسه با اکو، گران است

 

 

1 دیدگاه

  1. […] حدود ۱۰ متر) است که اغلب بر روی گوشی ها ، هدفون ها  و اسپیکرها مورد استفاده قرار می […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *