مزایای یک خانه ی هوشمند چیست؟

خانه ی هوشمند

خانه ی هوشمند چیست؟

خانه ی هوشمند یا Smart Home واژه ای است که این روزها به هدف بسیاری از کمپانی های مطرح حوزه فناوری تبدیل شده بطویکه روزانه خبرهای زیادی در مورد عرضه فناوری‌های جدید در این عرصه به گوش می‌رسد. اما به واقع خانه هوشمند به چه خانه ای گفته می‌شود و خصوصیات یک خانه هوشمند چیست؟

زمانی که ما از گوشی های همراه معمولی به سمت گوشی های هوشمند حرکت کردیم، جهشی بزرگ در ارتباطات را شاهد بودیم. به جای اینکه فقط قادر به ایجاد تماس و ارسال پیام های متنی باشیم، اکنون با تلفن های هوشمند به اینترنت متصل می‌شویم، ایمیل می فرستیم، پیام‌های لحظه ای ارسال می‌کنیم، فایل‌های مورد نیازمان را دانلود می‌کنیم و بسیاری کارهای دیگر که به ارتباطات نیاز دارند را انجام می دهیم.

در مورد خانه های هوشمند نیز وضعیت به همین منوال است. تفاوت اصلی خانه‌های هوشمند با خانه های معمولی در این است که همه ی وسایل در خانه های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می شوند.

اجزای خانه ی هوشمند

در خانه ی هوشمند کنترل آب و هوا، سیستم‌های روشنایی، لوازم خانگی، قفل‌ها و انواع مختلف دوربین‌ها و مانتیورها از هر جای خانه و حتی دور از خانه امکان‌پدیر است. معمولا هر خانه هوشمند شامل موارد زیر است:

  • کنترل دما

  • کنترل روشنایی

  • پرده‌های برقی و سایر تجهیزات موتوری

  • سیستم مدیریت مصرف انرژی

  • سیستم امنیتی

  • سیستم صوتی (با پوشش کامل منزل)

  • سیستم صوتی – تصویری

  • تجهیزات ارتباطی بین کاربران و سیستم

خانه ی هوشمند

مزایای یک خانه ی هوشمند چیست؟

داشتن یک خانه ی هوشمند باعث می شود بتوانید کارهای زیادی را با زحمت کمتری انجام دهید. کارهایی مانند تنظیم تهویه، خاموش کردن لامپ ها، روشن مایکروفر برای گرم کردن غذا و غیره. شما می توانید برای وسایل خانه ی خود زمانبندی نیز تعیین کنید، بنابراین یکسری کارها در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار انجام خواهند شد. خانه های هوشمند بهره وری از انرژی را نیز افزایش می دهند و باعث می‌شوند در آخر ماه مبلغ قبض‌های استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی شما را سورپرایز کند.

وسایل موجود در بازار برای هوشمندسازی خانه

هم اکنون وسایل زیادی برای هوشمند سازی خانه ها در بازار موجود است، و با گذر زمان تعداد بیشتری در حال ورود به بازار هستند. لامپ های هوشمند یکی از این وسایل است که به شما اجازه می‌دهد برای روشن و خاموش کردنشان زمان بندی خاصی تعریف کنید و یا به حرکات شما عکس العمل نشان می‌دهند، یا بدون نیاز به دست زدن به کلید لامپ، می‌توانید آن را توسط گوشی هوشمند خود خاموش کنید.

یکی از وسایل هوشمندی که ممکن است شما بیشتر با آن آشنا باشید تلویزیو‌ن‌های هوشمند است که به اینترنت متصل شده و می توان با آن ها محتواهای گوناگون را مشاهده کرد. البته وسایل هوشمند دیگری مانند، یخچال فریزرها، اچاق گازها، تشخیص دهنده‌های دود ، قفل های هوشمند و … نیز وجود دارند که استفاده همزمان از همه ی این وسایل هوشمند به شما کمک خواهد کرد تا به آسانی خانه خود را کنترل کنید.

2 دیدگاه ها

  1. […] در ادامه یک خانه هوشمند را در مقاه دیگر ما به عنوان”مزایای یک خانه هوشمند” را در ادامه مطالعه […]

  2. برای مطالعه مقالات و مطالب بیشتر در این حوزه به وب سایت ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *