شش مورد پیش بینی شده اینترنت اشیا و بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال

به طور قطع درباره اینترنت اشیا ،مطالبی را از قبل شنیده اید،بسیاری از مقالات ،آن را به عنوان یک اتفاق بزرگ در بازاریابی دیجیتال به حساب آورده اند.با این حال هر چیزی که بتواند ما را به چگونگی،زمان و نحوه ی استفاده مصرف کننده بیشتر آشنا کند یک چالش بزرگ به حساب می آید.در اینجا  6 چیز که در مورد اینترنت اشیا و بازاریابی دیجیتال اتفاق می افتد را مورد بررسی قرار می دهیم.

اینترنت اشیا بر روی همه اشیا قابل اجرا می شود.

 شما در حال حاضر میتوانید به یخچال های هوشمند،جارو برقی های هوشمند،ماشین لباس شویی هوشمند و حتی سطل زباله های هوشمند دسترسی پیدا کنید.

استفاده از یخچال های هوشمند این مزیت را دارد که به شما اجازه ی دسترسی به داخل یخچال ،هنگامی که برای خرید در خارج از خانه هستید، را می دهد.همچنین شما  میتوانید با دادن یک دستور به صورت آنلاین با یخچال خود ارتباط برقرار کنید.در این بین،کسانی میگویند که نیاز به برقراری ارتباط  با سایر وسایل خانه ،نظیر دمپایی های هوشمند،نخواهد بود.اما به طور قطع اطلاع پیدا کردن از اینکه دمپایی خود را کجا قرار داده اید ،جذاب خواهد بود.

شما با این تکنولوژی جدید قادر به کنترل همه اشیا در همه جا،خواهید شد.

اینترنت اشیا در حال حاضر به خانه های ما راه پیدا کرده است. امکان کنترل کردن سیستم گرمایشی از راه دور میتواند یک مثال خوب برای دسترسی به  تنظیمات خانه، از راه دور باشد.این تکنولوژی به راحتی در حال گسترش در همه زمینه ها به طور مثال در زمینه نورپردازی ،آب (به طور مثال شما میتوانید از راه دور ،حمام خود را برای زمانی که به خانه رسیدید آماده کنید،یا چمن زنی ،و جارو زدن را از راه دور انجام دهید )باشد.امکانات بی پایان هستند و شما به راحتی می توانید از یک نقطه همه چیز را از یک مرکز از تلفن های هوشمند خود کنترل کنید،در واقع شما می توانید کارهای خود را بدون طبقه بندی زمانی انجام دهید.

یک  کانال بازاریابی جدید به وجود خواهد آمد

اینترنت اشیا قادر به اطلاع از زمان و چگونگی خرید بازاریابان  خواهد بود.در واقع عملیات دسترسی به یخچال به این روند خواهد بود که زمانیکه شیر داخل یخچال تمام می شود و یا مردم به دنبال یک میان وعده  مناسب می گردند،همه این اطلاعات و بررسی ها  از طریق تعامل و تبلیغات انجام خواهد شد و به ایجاد یک رژیم غذایی سالم و جدید و یا به جستجوی  یک باشگاه ورزشی جدید در همان زمان  و مکان می پردازد.

به یک روش جدید برای تجزیه و تحلیل داده ها نیاز خواهیم داشت

با یک کانال جدید،نیازهای جدید برای تجزیه و تحلیل برای تعامل نیاز پیدا خواهند شد.سیستم عامل های تجزیه و تحلیل در حال حاضر وجود دارند اما میتوانید یک منبع جدید را برای تکمیل و راه حلی برای تجزیه و تحلیل ترافیک اینترنت اشیا،تصور کنید.چگونه داده ها تجزیه و تحلیل شده  و یا چه کسی درب یخچال را باز کرده و  و حتی چه کسی دستور را به طور مستقیم اعلام میکند،اما امکان دارد در آینده به این موارد نیز آگاهی پبدا کنیم.

ترس از افزایش تداخل

در حال حاضر یک واکنش شدید در مورد چگونگی رهگیری داده های آنلاین توسط بازاریابان  وجود دارد ،که هنگامی که جهان وارد خانه ها ی ما می شود  و متوجه می شود که چه زمانی غلات تمام شده یا چه زمانی از ماشین ظرفشویی استفاده شده، یک تداخل خالص است.که یک واکنش شدید و به دنبال آن قانون جدید انتظار می رود.

 امنیت جدید اینترنت اشیا

در حال حاضر ویژگی های امنیتی آنلاین وجود دارند.این ویژگی ها برای زنده نگه داشتن تجارت الکترونیک مورد نیاز هستند بنابراین مردم میتوانند به جایی که خرید میکنند اعتماد کنند و قطعا این یک جنگ مداوم است.جهانی را تصور کنید که در آن توستر ها،وان حمام و گرم کن ها  می توانند از راه دور و از خارج کنترل کنند . این کنترل در یک مقیاس گسترده و بزرگ میتوانند ویران شود بنابراین نیاز به یک امنیت در حال افزایش اینترنت اشیاء داد.

یخچال ما برای ما صحبت می کند

نه به یک راه عجیب و غریب اما یخچال ،ماشین لیاسشویی،توستر وسایر دستگاه ها در آینده قادرند تا دستورالعمل هایی را اجرا کنند به طور مثال توسترها قادرندکه دستورالعمل های صوتی را اجرا کنند مثلا توستر به ما می گوید که نان تست انجام شد.

اینترنت اشیا چیزی قابل ترس نیست بلکه تا حد زیادی زندگی ما را بهبود می بخشد،اما در مقایسه با وضعیت  و تکنولوژی فعلی ،شاید مردم را به رعب و وحشت دچار کند.ولی به نوبه ی خود یک فرصت کسب و کار بزرگ است.شما می توانید نقش اینترنت اشیا را در آینده در مقاله دیگر ما به عنوان”اینترنت اشیا و آینده دیجیتال مارکتینگ“را در ادامه مطالعه فرمایید

1 دیدگاه

  1. […] اینترنت اشیا میتوانید مقاله دیگر ما را به عنوان”اینترنت اشیا در بازاریابی دیجیتال” را در ادامه مطاعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *