برای ایجاد یک اپلیکیشن اینترنت اشیا چه مقدار هزینه باید صرف کرد؟

اپلیکیشن اینترنت اشیا

بر اساس مطالعات انجام شده مقدار هزینه تخمینی برای اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۳۵ میلیارد دلار بوده است و  تخمین زده می شود این هزینه تا اواخر سال ۲۰۱۹ به ۱۴٫۲ میلیارد دلار برسد. تعداد دستگاه های به هم متصل تا اواخر سال ۲۰۲۰ به ۱۰ میلیارد خواهد رسید. تحقیقات انجام شده توسط  IDC نشان می دهد  تغییرات بازار به خاطر استفاده از اینترنت اشیاء  در سال ۲۰۱۳ حدود ۱٫۹ تریلیون و در سال ۲۰۲۰ به ۷٫۱ تریلیون خواهد رسید. این آمارها نشان می دهد اینترنت اشیا به چابکی کسب وکارها، سرعت آن ها و تعاملی شدنشان با کاربران کمک می کند و مهم تر از همه دستگاه های مختلفی را به هم وصل می نماید. در چنین شرایطی است که استفاده از اینترنت اشیا در نواحی مختلف رشد خواهد داشت.

با توسعه کاربرد روش های اینترنت اشیا یک سوال مهم به ذهن خطور می کند: هزینه ایجاد راه حل های اینترنت اشیا چقدر است؟ قبل از اینکه بخواهید هزینه برنامه نویسی و توسعه یک اپلیکیشن اینترنت اشیا را تخمین بزنیم باید به سوالات زیر پاسخ واضحی بدهیم:

  • هدف یا ایده اصلی شما از نوشتن چنین اپلیکیشنی چیست؟
  • کاربر این برنامه چه کسی خواهد بود؟
  • کاربران از این اپلیکیشن چه نفعی خواهند بود؟
  • چه سخت افزارهایی  برای توسعه این اپلیکیشن نیاز خواهد بود؟
  • این برنامه چه قابلیت هایی در اختیار کاربران قرار خواهد داد؟
  • چالش ها و مشکلات احتمالی که سر راه این برنامه وجود دارد چه چیزی است؟

قبل از اینکه بخواهید برنامه اینترنت اشیا را بنویسید باید به سوالات بالا پاسخ دهید. در چنین شرایطی می توانید از اپلیکیشن تان نتایج بهتری دریافت نمایید. به دست آوردن بینش درباره هر کدام از فازهای توسعه اپلیکیشن اینترنت اشیا، تصویر واضح تری درباره برنامه آینده ارائه می کند. همچنین در این شرایط با حذف احتمال اصلاحات غیر ضروری، در زمان تان صرفه جویی می شود. به همین خاطر باید زمانی را اختصاص دهید و به سوالاتی که در بالا ذکر کردیم پاسخ بگویید. خوب حالا اجازه دهید فاکتورهای مختلفی که به شما کمک می کند هزینه توسعه یک اپلیکیشن اینترنت اشیا تخمین بزنید را با هم مرور کنیم.

اپلیکیشن اینترنت اشیا

 زمان مورد نیاز برای توسعه اپلیکیشن:

زمانی که صحبت از ایجاد برنامه اینترنت اشیا برای مقاصد تجاری به میان می آید، فاز توسعه بیشترین زمان را از شما می گیرد. این فرآیند با تجزیه و تحلیل اطلاعات برنامه آغاز می شود و به فاز نمونه اولیه  و طراحی بصری می رسد. این فازها دربرگیرنده  تحقیق بر روی عملکرد و قابلیت های نرم افزار، طراحی رابط کاربری/ تجربه کاربری، طراحی رابط، لوگو، آیکون و سایر موارد است. زمان توسعه اپلیکیشن IOT تان به اندازه پروژه، استفاده از ابزارها و فناوری های جدید، نیازمندی یکپارچه سازی غیر ضروری، رشد عناصر بصری، ادغام قابلیت های رابط کاربری و تجربه کاربری پیچیده بستگی خواهد داشت. هر کدام از این موارد زمانی را از شما می گیرد. پس اگر می خواهید همه قابلیت های بالا را در محیط به هم متصل تان ادغام کنید باید هزینه و زمان بیشتری برای توسعه اپلیکیشن اختصاص دهید.

ادغام قابلیت های پیچیده در اپلیکیشن اینترنت اشیا:

اغلب برنامه شما نیازمند قابلیت های پیشرفته ای همچون دروازه پرداخت، موقعیت جغرافیایی، رمزگذاری داده ها، ادغام API های ثالث، سینک همه دستگاه ها، فید و ادغام CMS خواهد بود. ادغام قابلیت های پیشرفته همچون رسانه های اجتماعی و کاربرد موقعیت جغرافیی زمان و هزینه زیادی از شما می گیرد. همین امر باعث می شود هزینه نهایی تولید اپلیکیشن بالاتر رود.  شما می توانید برای ادغام این قابلیت های پیشرفته از یک برنامه نویس کمک بگیرید. معمولا طراحان و برنامه نویسان بر اساس منطقه ای که در ان کار می کنند نرخ های ساعتی برای دستمزدشان درخواست می کنند:

  • هزینه در اروپای شرقی ۳۰ الی ۵۰ دلار به ازای هر ساعت است
  • هزینه در اروپار غربی ۶۰ الی ۱۳۰ دلار برای هر ساعت است.
  • هزینه در امریکای شمالی ۵۰ الی ۱۵۰ دلار به ازای هر ساعت است.
  • هزینه در هند ۲۰ الی ۵۰ دلار به ازای هر ساعت است.

بز اساس هزینه توسعه اپلیکیشن در ناحیه تان یک توسعه دهنده مناسب انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هزینه ممکن است بر اساس نیازهای هر برنامه متفاوت باشد.

تیم مورد نیاز برای توسعه یک اپلیکیشن اینترنت اشیا:

همانند هر برنامه ای، توسعه اپلیکیشن های اینترنت اشیا نیازمند تیمی از توسعه دهندگان ماهر و زیرک است که بتوانند از آخرین ترندها و فناوری های موجود استفاده کنند. استخدام توسعه دهندگان با تجربه به هزینه بالاتری نیاز دارد و همین امر هزینه های تمام شده تولید اپلیکیشن را بالاتر می برد. تیم برنامه نویسی اپلیکیشن ممکن است در برگیرنده افراد زیر باشد:

  • توسعه دهنده فرانت اند: ۲۹٫۲۰ دلار به ازای هر ساعت
  • توسعه دهنده بک اند: ۲۹٫۵۹ دلار به ازای هر ساعت
  • طراح رابط کاربری: ۴۱٫۹۳ دلار به ازای هر ساعت
  • مهندس QA- 45 دلار به ازای هر ساعت
  • مدیر پروژه: ۳۹ دلار به ازای هر ساعت

هزینه هایی که در بالا بدان اشاره کردیم به صورت میانگین بیان شده اند. محاسبه هزینه کلی به شما کمک می کند هزینه کلی فرآیند توسعه برنامه را به دست آورید. این هزینه بر اساس اندازه پروژه و سایر پارامترها متغیر خواهد بود.

اپلیکیشن اینترنت اشیا

 پشتیبانی و نگهداری بعد از توسعه اپلیکیشن:

توسعه اپلیکیشن اینترنت اشیا در فاز توسعه به پایان نمی رسد. فاز اصلی و واقعی بعد از نوشتن برنامه آغاز می شود. این فاز پس از تولید است که در آن شرکت توسعه دهنده باید بتواند پشتیبانی های بعدی را در اختیار مخاطب قرار دهد. اگر برنامه نویسی برای نوشتن اپلیکیشن تان استخدام کرده اید مطمئن شوید که می توانند از فرآیند بعد از توسعه پشتیبانی کنند. این فرآیند به اضافه کردن قابلیت های جدید به اپلیکیشن یا حل مشکلات به وجود آمده در عملکرد برنامه مرتبط خواهد بود. همچنین اطمینان حاصل کنید که افراد می توانند کدهای واضحی در اختیارتان قرار دهند تا بعدا هر فردی که مهارت برنامه نویسی دارد بتواند آن ها را اصلاح کند یا تغییرات مورد نیاز را انجام دهد.

 هزینه بر اساس اندازه پروژه یا اپلیکیشن:

معمولا پروژه ها بر اساس سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ طبقه بندی می شوند.

همانطور که می دانید پروژه های کوچک و پروژه هایی که پیچیدگی کمتری دارند هزینه های کمتری هم بر دوشتان خواهند گذاشت.

به عنوان مثال توسعه اپلیکیشن اینترنت اشیا برای وسایل مدرن خانه همچون یخچال یا تئاتر خانگی بسیار اسان  و مقرون به صرفه است. در مقابل اگر بخواهید یک خودروی بدون سرنشین طراحی کنید باید هزینه بیشتری برای اینکار اختصاص دهید. توسعه اپلیکیشن اینترنت اشیا برای مانیتورهای ECG هزینه تقریبی ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار را خواهد داشت. این در حالیست که سیستم های ایجاد شده برای ماشین های تناسب اندام هزینه ۳۰۰۰۰ الی ۳۵۰۰۰ دلاری در پی خواهد داشت. این هزینه نهایی اپلیکیشن نیست و شما باید هزینه های بعدی را هم مدنظر داشته باشید.

 نتیجه گیری:

بهترین کار این است که از یک شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن های اینترنت اشیا کمک بگیرید. در این شرکت ها افراد با استعدادی هستند که می توانند اپلیکیشن اینترنت اشیای خوبی برایتان توسعه دهند. به خاطر داشته باشید که هرچقدر این برنامه پیچیده تر باشد هزینه بیشتری برایتان خواهد داشت. پس قبل از هر کاری نیازهای مشتریان تان را بسنجید و قابلیت هایی که برنامه باید داشته باشد را مدنظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *