سناریوهای خانه هوشمند چیست؟

سناریوهای خانه هوشمند

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در بیرون از خانه تمام حواستان به وضعیت کنونی منزلتان باشد و به همین دلیل تمام طول روز را با نگرانی سپری کنید که به طور مثال در خانه باز مانده ، یکی از بچه ها پشت در مانده و  یا پدر مسن شما نیاز به کمک دارد و خیلی موارد دیگر . در این صورت تکنولوژی خانه های هوشمند به کمک شما می آید تا بدون اینکه مجبور شوید محل کار و یا تعطیلات خود را نیمه کاره رها کنید و به منزل برگردید، با کمک این تکنولوژی، از راه دور اطمینان پیدا کنید که برای خانه و یا اعضای خانواده شما مشکلی پیش  نیامده است. مهم نیست که کودکان شما چه سنی داشته باشند، اگر یکی از والدین خانه نباشد، باید در مورد یک سناریوی اضطراری که ممکن است در خانه رخ دهد نگران بود. این نگرانی برای کسانی که از افراد مسن یا آسیب‌دیده مراقبت می‌کنند نیز صدق خواهد کرد.

مفهوم سناریوهای خانه هوشمند ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما اضافه کردن یک اتصال کوچک به چیزهای روزمره در خانه ما می‌تواند زندگی را برای ما راحت‌تر کند و خانه را کمی ایمن‌تر سازد. اقدامات احتیاطی خانه هوشمند برای یک پدر هوشمند که به ایمنی عزیزان خود توجه دارد ، یک سرمایه‌گذاری ارزشمند به حساب می آید.

در واقع سناریو های خانه هوشمند بیانگر راه‌ حل امنیتی هوشمند برای انجام  بسیاری از کارهای شما است که نتیجه آن زندگی راحت تر با آسودگی خاطر بیشتر است. این فن آوری هوشمند برای بخش های مختلف خانه شما راه حل های امیدوار کننده ای دارد. با کمک  این راه حل ها شما می‌توانید خانه خود را تنها با یک کلیک ساده در هر زمان و هر جایی کنترل کنید. با استفاده ساده و آسان از این تکنولوژی می‌توانید از خانه خود مانند کف دست تان مراقبت نمایید.

اتوماسیون خانه برای به اجرا در آوردن  سناریوهای خانه هوشمند ممکن است در ابتدا پیچیده و دشوار به نظر برسد، اما اینگونه نیست هر چه باشد، ما نمی‌خواهیم زندگی روزمره شما را سخت‌تر کنیم، بلکه هدف اصلی ما آسان‌تر شدن انجام کارهاست.استفاده گسترده از تکنولوژی خانه هوشمند بر روی محاسبه پارامترهای دیجیتال تاثیر می گذارد. در این مقاله، به ارزیابی  چندین سناریو از خانه های هوشمند  با در نظر گرفتن پارامترهای دیجیتالی آن پرداخته ایم.

سناریوهای خانه هوشمند

سرمایه‌گذاری در یک سیستم اتوماسیون خانه هوشمند نه تنها امنیت خانه شما را افزایش می دهد و زمان و پول شما را حفظ می کند، بلکه می‌تواند برخی از حوادث کوچک زندگیتان را  نیز دفع نماید. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد مزایا و چگونگی حفظ امنیت منزلتان اطلاعات کسب کنید، در این مقاله همراه ما باشید. با کنترل کامل بر روی سیستم خانه هوشمند خود، می‌توانید خانه خود را به شکلی ایمن کنید که برای شما و خانواده تان مناسب باشد. خود شما انتخاب می‌کنید که چگونه وسایل امنیتی هوشمند با یکدیگر و با شما تعامل داشته باشند. ما این موارد را سناریوهای اتوماسیون خانه می‌نامیم، و در اینجا چند مثال برای روشن تر شدن این سناریوها برای شما بیان خواهیم کرد.

۱٫ یکی از اعضای خانواده ، کلید خانه را گم کرده و پشت در  منتظر شماست!

شما در بیرون از منزل در یک جلسه کاری هستید که با تماس و پیامک فرزندتان متوجه می شوید که او کلید خانه را فراموش کرده و یا بدتر از آن گم کرده است ، هوشمند سازی خانه  با کنترل قفل از راه دور به شما این امکان را می دهد ، که به جای رفتن به خانه برای باز کردن در، از طریق گوشی هوشمند یا دیگر ابزار متصل به اینترنت ، درب منزل را باز نمایید.در این صورت شما هرگز مجبور نخواهید بود یک کلید را زیر پادری پنهان کنید و یا  با باز گذاشتن درب خانه تان امنیت آن را به خطر بیاندازید.

۲٫ شما در سفر هستید و یکی از لوله های آب منزلتان نشتی پیدا کرده است و یا خطر سیل و آتش سوزی برای خانه شما وجود دارد!

شما قبل از سفر اطمینان پیدا کرده اید که نشتی در منزلتان وجود ندارد ولی به محضی که از سفر بر می گردید متوجه می شوید که کل خانه شما پر از رطوبت و آب شده است، اما اگر منزل شما مجهز به یک سنسور تشخیص آب و اتوماسیون خانگی بود، قبل از این اتفاق در همان لحظه اول با تشخیص نشتی یک پیام متنی را دریافت می کردید. بنابراین لامپ‌های دود و مونوکسید کربن را به سیستم اتوماسیون خانه خود اضافه کرده و امنیت منزل تان را افزایش دهید. نصب دود هوشمند و حسگرهای سیلاب، برای کاربران امکان دریافت هشدارهای فوری روی دستگاه تلفن همراه خود در زمان تشخیص دود یا آب را فراهم می‌کند.این حسگرها در جایی که خطر آتش‌سوزی یا سیل وجود دارد، مانند آشپزخانه، زیر سینک، توالت یا نزدیک بخاری آبی قرار می گیرند.

حسگرهای هوشمند خوب ، داده ‌هایی از قبیل خوانش دما و تغییرات در سطح کیفیت هوا یا رطوبت را فراهم می‌کنند و به محض شناسایی آب یا دود، هشدار می‌دهند. برخی از سنسورهای سیل حتی می‌توانند تا زمانی که شما به خانه برسید یک شیر یا دریچه بسته را برای جلوگیری از آسیب بیشتر فعال کنند.

۳٫ در مهمانی ، پارک و یا محل کار نگران این هستید که در اصلی خانه را قفل نکرده اید.

مجبور شده اید با عجله از خانه بیرون بروید، اما پس از اینکه به مقصد مورد نظرتان رسیده اید ناگهان احساس ناراحتی می‌کنید که فراموش کردید در اصلی خانه را قفل کنید. به جای نگرانی در تعطیلات ، یا مرخصی برای بازگشت به خانه،  می‌توانید وضعیت موجود در خانه را از طریق گوشی هوشمند خود بررسی کنید و حتی آن را از راه دور قفل کنید. شما حتی می‌توانید سیستم اتوماسیون خانگی خود را پیکربندی کنید تا با هر بار باز و بسته شدن در ، یک متن یا ایمیل برای شما ارسال کند .

 

۴٫ شما بدون تنظیم کردن  دمای هوای منزل برای تعطیلات و یا کار به بیرون رفته اید.

زمانی که متوجه می‌شوید کسی دمای منزل را تنظیم نکرده است. اتوماسیون خانه می‌تواند به شما کمک کند که مشکل را در عرض چند ثانیه اصلاح نمایید. بنابراین شما در هر جای دنیا که باشید می توانید  دمای منزل را  را با تنظیمات از راه دورتر کنترل نمایید. و حتی درست قبل از اینکه به خانه برگردید، آن را دوباره تنظیم نمایید و لحظه‌ای که وارد خانه می شوید، از هوای مطبوع منزل تان احساس راحتی و خشنودی کنید. به همین منظور برخی از این حسگرهای به کار برده شده در خانه های هوشمند به شما کمک می‌کنند درجه ‌حرارت یک یا جندین اتاق خاص را تنظیم نمایید.

سناریوهای خانه هوشمند

۵٫ شما احساس می‌کنید که کودکان به جای انجام تکالیف خود مشغول بازی هستند.

بچه‌های شما قول داده اند که در لحظه‌ای که از مدرسه به خانه آمدند شروع به انجام تکالیف خود کنند، اما شما متقاعد نشده‌اید. به همین جهت با کمک یک دوربین ویدیویی خانگی، دقیقاً می‌توانید بچه های خود را کنترل کنید و از بچه های کوچکتر خود مراقبت نمایید. اگر می خواهید بر روی کار پرستار خود نظارت کنید که از کودک کوچک شما چگونه مراقبت می‌کند یا می‌خواهید چک کنید که چه کسی داخل خانه است شما به یک دوربین امنیتی بی‌سیم نیاز دارید. اکثر این دوربین‌های امنیتی بی‌سیم، در حال پخش زنده، هشدار حرکت هوشمند، عکس‌های فوری و گزینه‌های ضبط پیشرفته هستند. بنابراین، زمانی که در دفتر کار خود هستید، می‌توانید به سرعت نگاهی به کودک خود در گوشی خود با استفاده از دوربین هوشمند بیندازید. داشتن یک دوربین هوشمند در بیرون درب اصلی نیز امنیت و راحتی را تامین خواهد کرد.

 

۶٫ تمام چراغ‌های منزل شما روشن هستند، اما در حال حاضر درون یک بزرگراه در ترافیک هستید.

هیچ نیازی نیست که تمام روز در مورد برق هدر رفته و یا حتی احتمال آتش سوزی در منزلتان ، استرس داشته باشید. گوشی هوشمند خود را بردارید و تمامی چراغ های خانه خود را خاموش کنید. با اتوماسیون خانه شما می توانید به راحتی هر کدام از لامپ‌های منزل  و یا وسایل برقی روشن را از طریق پورتال خدمات خانگی هوشمند کنترل نمایید و از روشن و خاموش کردن راحت آنها در بیرون از خانه لذت ببرید. همچنین اگر حیوان خانگی شما از تاریکی می ترسد می توانید همزمان با تاریک شدن هوا در محلی که حیوان خانگی شما قرار دارد به صورت خودکار نور ملایم مطابق با سلیقه آن را روشن نمایید.

 

۷٫ فراری دادن دزدها به وسیله روشن شدن خودکار لامپ ها و یا بلند شدن صدای آژیر

لحظه ای را تصور کنید که تعطیلات  خود را خارج از شهر سپری می کنید و دزدها در حال بالا رفتن از دیوار خانه شما هستند و حتی توانسته اند به خانه شما راه پیدا کنند. یک راه موثر برای جلوگیری از آن‌ها این است که به یک مرتبه چراغ‌ ها را روشن کنید. و یا دزدگیر خانه شما به صدا درآید، در این صورت، دزدها قبل از این که وارد منزل شما شوند، حتما فرار خواهند کرد. شما تمام چیزی که برای این کار نیاز دارید یک سنسور حرکتی است، و امکانی که برخی از لامپ‌های متصل به پریز با کنترل از راه دور با تشخیص سنسور حرکتی به یک مرتبه روشن شوند و آژیر خطر به صدا در آید.

به سیستم خانه هوشمند خود بگویید که هر روز صبح در زمانی که همه خانواده از خانه خارج می‌شوند، زنگ خطر را روشن کند. به این ترتیب دیگر لازم نیست نگران فراموش کردن خود باشید. انواع مختلفی از حسگرهای هوشمند در بازار وجود دارد مثل سنسور پنجره ، سنسور حرکتی و غیره ، که می‌توانید از آن ها برای ردیابی و نظارت بر منزل تان استفاده کنید. به عنوان مثال، داشتن سنسور خارج از منزل و در حیاط نشان می دهد که چه کسی وارد این منطقه شده یا آن را ترک کرده‌است.

 

۸٫ استفاده از جارو برقی هوشمند برای تمیز کردن خانه

اگر شما کودکان و یا حیوانات خانگی داشته باشید ممکن است هر روز با مشکل کثیف شدن منزلتان رو به رو شوید که در این صورت وقت زیادی از شما برای تمیز کردن آن به هدر می رود. اما شما می‌توانید به جارو برقی هوشمند خود برای کار در زمانی خاص برنامه‌ بدهید. برای مثال ممکن است زمانی که در اداره هستید جاروبرقی هوشمند شما کار کند و خانه شما را تمیز نماید. همچنین می‌توانید یک روبات زمین پاک کن بخرید و در وقت خود برای تمیز کردن کف زمین صرفه‌جویی نمایید.

سناریوهای خانه هوشمند

۹٫ استفاده از قهوه ساز هوشمند

چیزی که خیلی از ما در روز به آن نیاز داریم یک فنجان قهوه یا چای تازه است که این کار با یک قهوه ساز یا چای ساز هوشمند بسیار راحت شده است کافی است برای آماده شدن آن در یک زمان خاص با استفاده از اپلیکیشن موبایل خود برنامه‌ریزی کنید و قهوه را آماده کنید. همچنین به شما یادآوری خواهد کرد که دستگاه شما در چه وضعیتی قرار دارد و به وسیله موبایل روشن و یا خاموش می شود.

سناریوهای خانه هوشمند

۱۰٫ محل یابی وسایل گم شده در منزل

نیازی به هدر دادن وقت برای گشتن به دنبال کلید،  کیف  و یا هر وسیله گم شده دیگر در اطراف خانه نیست. به جای آن از یک دستگاه هوشمند ردیابی در منزل استفاده کنید و هر چیزی را سریع‌تر پیدا کنید. دستگاه هوشمند ردیابی مبتنی بر بلوتوث است و می‌تواند به گوشی شما و یا هر وسیله دیگر مانند کیف پول، کیف دستی، کلید، یقه حیوانات خانگی، جیب بچه‌ها و یا هر چیزی که می‌خواهید پیدا کنید ضمیمه شده و به شما کمک کند تا آیتم گم‌ شده خود را به راحتی پیدا کنید. زمانی که مورد گم شده شما از طریق محل یابی شبکه یافت شد، اطلاعات آن را بر روی گوشی خود دریافت خواهید کرد.

۱۱٫ ثبت تصاویر افراد در حال ورود به مناطقی که نباید وارد شوند.

زمانی که برخی از درها در منزل شما باز می‌شوند حرکت آنها توسط سنسورهای به خصوصی تشخیص داده می‌شود، شما می توانید یک دوربین تنظیم کنید تا  از آن لحظه یک عکس بگیرد و روی گوشی شما نمایش داده شود. به زودی خواهید فهمید که اوضاع خانه شما به چه صورت است و  همه چیز خوب پیش می رود یا نه، مثلا کودک شما سالم به خانه رسیده است، پدر و یا مادر  مسن شما حال خوبی دارند ، پرستار یا سرایدار شما به خانه رسیده و اتفاقات دیگر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *