تاثیر کلان داده و واقعیت مجازی بر ورزش

ورزش و کلان داده

چه در ورزشگاه، چه از تلویزیون و چه با رادیو همیشه مسابقات ورزشی طرافداران خود را داشته اند. اما نکته جالب تاثیر کلان داده (Big Data) و واقعیت مجازی (Virtual Reality) روی این حرفه است و این که چگونه توانسته اند طرافداران بیشتری برای مسابقات ورزشی ایجاد کنند. با وب سایت اینترنت اشیا بهیدو همراه شوید.

روش های مختلفی وجود دارد که تیم های ورزشی گوناگون می توانند از طریق آن ها از مزیت های کلان داده استفاده نمایند. از طرفی مبحث واقعیت مجازی نیز هم برای بازیکنان و هم برای تماشاگران دارای مزیت هایی است. در این مقاله می خواهیم 4 روشی را به شما معرفی کنیم که باعث شده اند کلان داده و واقعیت بصری نقش کلیدی در ورزش بازی کنند.

  • هدست های VR : شما در اطراف خود چند نفر را می شناسید که از این هدست ها برای بازی های خود استفاده کنند؟! بله تعداد کمی و یا اصلا هیچ کس. چرا که این فناوری در حال حاضر گران قیمت است، اما پیش بینی شده است که تا سال 2020 رشد اقتصادی آن به 30 بیلیون دلار برسد. با استفاده از این هدست ها همه چیز می تواند به چشم شما طبیعی باشد و همین موضوع باعث می شود شما طرفدار قرص تری برای مسابقات ورزشی شوید!
  • استفاده از اینترنت اشیاء و کلان داده برای ترکیب بندی بازیکنان : در صورتی که یک تیم بخواهد عملکرد مناسبی داشته باشد، باید عوامل مختلفی دست به دست هم دهند تا شرایط مناسب مهیا شوند. خوشبختانه با استفاده از فناوری “اینترنت اشیا” مربی می تواند به راحتی شرایط جسمانی بازیکنان خود را در طول بازی تحت کنترل داشته باشد. در واقع با استفاده از سنسورهای اندازه گیری، دوربین و تجهیزات دیگر، مربی می تواند در طول برنامه آمادگی تیم، عملکرد هر کدام را با توجه به داده هایی که جمع آوری می شوند بررسی کند، و در نهایت در چینش آن ها در زمین بهترین تصمیم را بگیرد.
  • آموزش از طریق واقعیت مجازی : این موضوع بسیار در بین تیم های مختلف در رشته های مختلف رایج است که بازی هایی که در گذشته انجام شده اند و دارای تکنیک های خاصی بوده اند را مرور کنند. اما اکنون بازیکن می تواند با استفاده از واقعیت مجازی این تکنیک ها را پیاده کند بدون این که در طول تمرین به خود صدمه ای وارد نماید.
  • تماشای بازی از دید بازیکن : با استفاده از واقعیت مجازی این امکان برای شما فراهم می شود که بازی را از دید بازیکن تماشا کنید. این بهترین قابلیتی است که در اختیار طرفداران مسابقات ورزشی می تواند قرار داده شود. برای این کار تجهیزات پوشیدنی هوشمند می توانند به گونه ای از سنسورها و دوربین استفاده نمایند که این شرایط برای طرفداران ورزش فراهم شود.

جالب است که بدانید فیفا اکنون این اجازه را به بازیکنان خود می دهد که در طول بازی از تجهیزات پوشیدنی استفاده کنند. به عنوان مثال با استفاده از این تجهیزات می توان سطح استرس بازیکن را در طول مسابقه سنجید و برای حل مسئله از راهکارهای مفید استفاده کرد. بنابر این با توجه به مزیت هایی که کلان داده ، اینترنت اشیا و واقعیت مجازی در اختیار افراد قرار می دهد، تیمی در زمینه جذب طرف دار موفق خواهد بود که امکانات بیان شده را هر چه زود تر در اختیار آن ها قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *