چگونگی تغییر “بازاریابی دیجیتال” توسط “اینترنت اشیا”

بازاریابی دیجیتال

“اینترنت اشیا” تقریبا از سال گذشته همه فضاهای کاری را تحت تاثیر خود قرار دده است. همچنین مردم منتظر هستند که شاهد این تغییرات در سطح خیابانها، اداره ها و خانه های خود نیز باشند. “اینترنت اشیا” یک فناوری است که قادر است تمام وسیله های فیزیکی اطراف ما را تغییر دهد و باعث شده است که امروزه مردم آن را بیشتر از هروقت دیگری جدی گرفته و درمورد آن صحبت کنند.

 اثرات موثر “اینترنت اشیا” را در حوزه “بازاریابی دیجیتال”

در چند سال اخیر ‍‍‍‍‍پیش بینی شده بود که اکثر دستگاه ها قادر هستند که به اینترنت متصل شده و اطلاعات خود را با دیگر دستگاه ها به اشتراک بگذارند. البته که این پیش بینی امروزه اتفاق افتاده است و ما شاهد آن در دنیای اطراف خود هستیم. این امر نه تنها باعث کاهش هزینه ها برای برقراری ارتباط دستگاه ها با یکدیگر می شود بلکه  باعث می شود که منابع مالی و انرژی ما حفظ شوند. اگر شما در مورد تکنولوژی آمازون شنیده باشید به راحتی تفاوت بین خرید آنلاین وآفلاین را متوجه خواهید شد.

آمازون این امکان را برای افراد فراهم می کند که با استفاده از فشار دادن یک دکمه در تلفن های همراه خود مواردی که در خانه تمام شده اند را برای شما خریداری کرده. بنابراین این موضوع شما را قادر می سازد که در وقت و هزینه ی خود حداکثر صرفه جویی را داشته باشید.

یکی دیگر از مزیت هایی که “اینترنت اشیا” برای بازاریابی دیجیتال دارد این است که با توجه به اینکه همه ی محصولات در اینترنت قرار میگیرند مشتریان می توانند به طور مستقیم آن را خریداری کنند. به این معنا که بدون وجود شخص واسط آنها قادر هستند که محصول خود را از تولید کننده خریداری کنند. بنابراین تغییرات زیادی در روش خرید سنتی ما ایجاد می شود.

محصولات قادر به تغییر در اکوسیستم هستند

ارائه هر محصولی که قادر به ایجاد تغییر در اکوسیستم است یکی از مزیت هایی بود که “اینترنت اشیا” برای حوزه بازاریابی دیجیتال فراهم کرد.  در واقع ارائه این محصولات یک نوع کمک برای مردم در نظر گرفته می شود بنابراین بسیار خوشایند آنهاست. بنابراین استفاده از آنها در تجارت شما میتواند یکی از عوامل موفقیت شما باشد.

ارائه محصول به عنوان یک سرویس

تمام محصولات فیزیکی زمانی که با خدمات دیجیتالی همراه می شوند علاوه بر توسعه روش انجام کار یک تعامل با مصرف کننده ایجاد می کنند که به آنها کمک میکند. بعضی از این محصولات این امکان را به فرد می دهند که متناسب با نیاز فرد قابل برنامه ریزی شوند و در نتیجه خدمات ویژه ای را دریافت کنند.شما می توانید در ادامه مقاله دیگر ما را به عنوان”تبدیل کردن محصولات به خدمات در اینترنت اشیا“را مطالعه فرمایید

2 دیدگاه ها

  1. […] توسط اینترنت اشیا را در مقالعه دیگر ما را به عنوان”چگونگی تغییر بازریابی دیجیتال را توسط اینترنت اشیا” را در ادامه مطالعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *