هوش مصنوعی در دستگاه های قهوه ساز

هوش مصنوعی در دستگاه های قهوه ساز

آیا با مفهوم کافی شاپ AI و کاربرد هوش مصنوعی در دستگاه های قهوه ساز آشنایی دارید؟ اگر این موضوع برای شما خیلی عجیب به نظر می رسد، شاید باید مفاهیم هوش مصنوعی را بار دیگر بازنگری کنید. در واقع در هسته اصلی هوش مصنوعی، کامپیوترهایی وجود دارد که برای یافتن الگوهایی در مجموعه داده ها و تجزیه و تحلیل آنها اقدام می کنند.

به عنوان مثال، شرکت هوش مصنوعی Atomwise به دنبال ترکیبات جدیدی است که در داروها برای درمان بهتر بیماری ها استفاده می شود. به این ترتیب سیستم هوش مصنوعی آن هر روز در بین ۱۰۰ میلیون ترکیب به جستجوی راه حلی برای درمان می پردازد، چیزی که بیش از توانایی انسان است! برای استارباکس نیز هوش مصنوعی از انبوه داده های موجود در زمینه هایی مانند برنامه ریزی، موجودی و ترافیک رستوران استفاده می کند. دستگاه های هوش مصنوعی در واقع برنامه ریزی و حساب کردن موجودی را به صورت خودکار انجام می دهند و متناسب با هر رستوران و کافی شاپ نیز قابل تنظیم هستند.

مفاهیم اینترنت اشیا و هوش مصنوعی با یکدیگر گره خورده اند. اینترنت اشیا گلخانه /گلخانه هوشمند ، صنایع هوشمند ، ساختمان هوشمند ، حمل و نقل هوشمند برخی از کاربردهای این مفاهیم در زندگی روزمره ما هستند اما در اینجا می خواهیم در خصوص کاربرد اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در دستگاه های قهوه ساز توضیح دهیم. مطلبی که شاید کمتر به آن پرداخته شده است. همچنان با بهیدو ارائه دهنده خدمات اینترنت اشیا گلخانه /گلخانه هوشمند ، اینترنت اشیا ساختمان هوشمند و غیره همراه باشید.

استارباکس چگونه از هوش مصنوعی در دستگاه های قهوه ساز استفاده می کند؟

استارباکس چگونه از هوش مصنوعی در دستگاه های قهوه ساز استفاده می کند؟

طبق گفته Fast Casual، استارباکس در حال حاضر ۱۹۰۰ دستگاه های قهوه ساز هوشمند را نصب کرده است و قرار است ۴۰۰۰ دستگاه دیگر نیز در سال جاری نصب کند. و این تا حدی به این دلیل است که به نظر می رسد مشتریان واقعاً دستگاه های قهوه ساز مبتنی بر هوش مصنوعی را دوست دارند. همچنین انتظار می ‌رود تمامی فروشگاه‌ها و کافی شاپ ها در ایالات متحده و کانادا تا سال ۲۰۲۲ به این دستگاه‌ ها مجهز گردند. اما کاربرد هوش مصنوعی در دستگاه های قهوه ساز استارباکس چیست؟

در واقع محصول جانبی فوق دیگر یک دستگاه قهوه ساز معمولی نیست بلکه یک قهوه ساز هوشمند است که حداقل شامل مزیت های زیر می باشد:

  1. از پردازش اشتباه سفارش مشتری جلوگیری می کند.
  2. به صاحبان کار اجازه می دهد تا در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنند.
  3. مشکل کمبود نیروی کار در بخش خدمات را برطرف می کند.
  4. تشخیص به موقع خرابی و تعمیر دستگاه ها را با استفاده از سنسورهای داخل دستگاه فراهم می سازد.

این ویژگی ها در دستگاه های استارباکس کمک می ‌کند تا در هزینه ‌های عملیاتی فروشگاه ها و رستوران ها صرفه جویی گردد. دیگر جنبه‌ی سودمند این دستگاه، کوتاه کردن زمانی است که مشتریان برای تحویل قهوه خود در صف می‌گذرانند، چرا که این دستگاه می‌تواند سه اسپرسو را ه طور همزمان سرو کند.

علاوه بر آمریکا و کانادا اگر به کلان شهر توکیو، پایتخت ژاپن و یا کره سفر کنید حتما با این مدل کافه ها بیشتر روبرو می شوید و از نظم، دقت و سرعت عمل بالای آنها در تهیه قهوه دلخواهتان لذت می برید.

نحوه عملکرد هوش مصنوعی در استارباکس

نحوه عملکرد هوش مصنوعی در استارباکس

این دستگاه ها دارای حسگرهای اینترنت اشیا هستند که به این معنی است که استارباکس می تواند داده ها را از طریق مرکز اطلاعات پشتیبانی جمع آوری کند. در واقع این دستگاه هوشمند می تواند هر شات اسپرسو را در زمان سرو بررسی کند و اگر دستگاهی وجود دارد که نیاز به تنظیم یا نگهداری دارد آن را به موقع تشخیص دهد. در مجموع نوآوری در زمینه نوشیدنی های دیجیتال، یک تجربه عالی استارباکس را ارائه می دهد که با استقبال از سوی مشتریان مواجه شده است.

استفاده از هوش مصنوعی در تهیه قهوه به معنای سرویس دهی سریع تر و بهتر کافی شاپ ها به خصوص در زمان های اوج مراجعه مشتریان است و یک فروشگاه خوب قطعا می داند که برای موفق بودن باید بیشتر از هر زمان نیز رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تهیه قهوه

استارباکس اخیراً در مورد سرمایه گذاری خود در دستگاه های قهوه سازی هوش مصنوعی بحث کرده است. این ماشین ها موسوم به Mastrena II برای کمک به باریستاها در انجام سریع تر سفارشات و جمع آوری اطلاعات مشتریان طراحی شده اند.

دستگاه های هوش مصنوعی از سه طریق به کافی شاپ ها کمک می کنند: اول، آنها اطلاعاتی را در مورد سفارش هایی که بیشتر مورد علاقه مشتریان است گزارش می دهند، به این ترتیب استارباکس می تواند موارد محبوب تر را پیگیری کند، دوم اینکه در مواردی که نیاز به تعویض قطعات است، می تواند به سرعت خرابی دستگاه را گزارش دهد و همچنین وقتی باریستاها فقط می توانستند همزمان دو اسپرسو برای مشتری تهیه کنند این ماشین ها می توانند سه اسپرسو تهیه نمایند. همه این ویژگی ها برای موفقیت بیشتر یک کافی شاپ بزرگ لازم است و استرس باریستاها را کم می کند.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تهیه قهوه

نادلا به یاهو فاینَنس می‌گوید: ” استارباکس برای من یک کمپانی قهوه است که به قهوه اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. اما آنچه همیشه انجام می ‌دهد استفاده از تکنولوژی به منظور بهبود ویژگی اصلی استارباکس است. یعنی آنچه در زنجیره‌ ی تامین خود انجام می ‌دهند یا آنچه به لحاظ تجربه‌ خرده فروشی انجام می ‌دهند یا تجربه‌ جدید آنها در جهت راحتی مشتریان؛ همه چیز به خاطر استفاده‌ی آنها از تکنولوژی است، اما با این حال دید اصلی خود را که قهوه و تجربه‌ ی قهوه ‌خوری است از دست نمی ‌دهند.”

تاثیر کرونا بر سهم استارباکس در بازار

در مدت همه گیری ویروس کرونا در جهان، شاهد افت سه درصدی سهم استارباکس در ابتدای آخرین درآمد سه‌ ماهه‌ اش بوده ایم. در واقع علیرغم رشد فروش جهانی این دستگاه ها آن هم بهتر از حد انتظار، سرمایه گذاران درباره‌ی تاثیر ویروس کرونا بر کمپانی در این روزها نگران هستند. در اوج همه گیری ویروس کرونا استارباکس نه تنها ۲۰۰۰ فروشگاه خود را در چین تعطیل کرده بود که تقریبا نیمی از فروشگاه‌ های موجود در کشور چین به شمار می رود، بلکه نمی‌توانست تاثیر مالی این شرایط را نیز تخمین بزند. باید ببینیم در آینده چه تغییراتی در بازار این دستگاه های محبوب ایجاد خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *