۶ روند شگفت انگیز اینترنت اشیا

شهر هوشمند ، گلخانه هوشمند ، ساختمان های هوشمند ، حمل و نقل هوشمند و غیره همگی نشان می دهند که اینترنت اشیا (IoT)  همچنان با سرعت در حال گسترش در همه ابعاد زندگی ما انسان ها است. در ادامه به ۶ روند شگفت انگیز اینترنت اشیا در این سال ها اشاره خواهیم کرد. همچنان با بهیدو همراه باشید.

بهترین روندهای اینترنت اشیا که باید بشناسید

همانطور که می بینید در حال حاضر اینترنت زندگی را برای همه بسیار آسان تر کرده است. اما اینترنت نه تنها زندگی را آسان کرده بلکه هم اکنون جهان را به یک دهکده ای کوچک تبدیل کرده است. به لطف پیشرفت های روزافزون تکنولوژی، اینترنت اکنون در تمام سیستم های ما نفوذ کرده، به طوری که برای اکثر مردم تقریبا غیرممکن است که زندگی خود را بدون اینترنت تصور کنند. زیرا اکنون همه وجوه جهانی با اینترنت به هم متصل شده اند تا همه چیز راحت، ساده و هوشمندانه باشد.

اینترنت اشیا (IoT)  نیز به دلیل پیشرفت های جدید در فن آوری ها و مفاهیمی مانند گلخانه هوشمند، خانه هوشمند، ترموستات هوشمند و حسگرها ، هر روز با ایده های بهتر، در حال گسترش و تکامل است. بهترین روندهای اینترنت اشیا که باید بشناسید عبارتند از:

۱٫ هوش مصنوعی

هوش مصنوعی درهم آمیختگی هوش و عملکرد انسان در دستگاهی است که دقیقاً مانند انسان تقلید و فکر می کند. هوش مصنوعی توانایی تفکر منطقی و کار به روشی را دارد که به صنایع در دستیابی به هدفی خاص کمک می کند. هوش مصنوعی بر آینده مسلط خواهد بود و معرفی این فناوری در تجارت به وضوح منجر به افزایش چشم انداز آینده یک شرکت می شود و در صورت لزوم برنامه ریزی خوبی برای اقدام ارائه می دهد.

به گفته بیل گیتس ، هوش مصنوعی یک فناوری است که می تواند در هنگام تولید کالاها و خدمات با نیروی کار کمتر به درد بخورد. تلفیق هوش مصنوعی با اینترنت اشیا باعث جذابیت بیشتر این ویژگی هوشمند شده و توانایی های آن را افزایش می دهد.

۲٫ بلاکچین

Blockchain یک مزیت برای اینترنت اشیا است و می تواند برای صنایع اینترنت اشیا بسیار سودآور باشد زیرا یک گزینه عالی برای ردیابی میلیون ها دستگاه متصل و هماهنگی پردازش بین دستگاه ها است. این یک فناوری است که ارزش خود را از طریق ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین به اثبات رسانده است و می تواند به IoT در ردیابی تاریخچه دستگاه ها کمک کند. Hyundai Digital Asset Currency (HDAC) می گوید با یک سیستم بلاکچین قابل اعتماد ، تهدیدات هک را می توان حذف کرد و از حریم خصوصی کاربران محافظت نمود.

۳٫ اینترت اشیا در خانه هوشمند

اینترنت اشیا نه تنها راه حل خود را در دنیای فناوری مطرح کرده بلکه برای رفع مشکلات شخصی ما با راه حل های هوشمند وارد خانه ی ما شده است. به عنوان مثال ، مفهوم خانه های هوشمند (داشتن سنسور در داخل و خارج از خانه) در حال رواج است. این سنسورها به مالکان خانه ها در مورد امنیت و ایمنی خانه؛ عملکرد سیستم ، نشتی لوله کشی و مصرف انرژی هشدار می دهند تا دارندگان بتوانند برای جلوگیری از بروز هرگونه خرابی یا هدر رفت انرژی سریع اقدام کنند.

کنترل خانه هوشمند با برنامه موبایل

با پشتیبانی از اینترنت اشیا و  استفاده از سنسورهای هوشمند در گلخانه ها، بیمارستان ها، کارخانه ها، خانه ها، انبارها، اتومبیل ها و حتی هواپیماها، همه کارها به صورت بسیار روان و سریع تر انجام می گیرد.

۴٫ اینترنت اشیا در صنعت بهداشت

با رونق اینترنت اشیا ، صنایع بهداشتی می توانند مزایای عمده ای به دست آورند. با استفاده از دستگاه های پوشیدنی، پزشکان می توانند به راحتی و از راه دور از حال بیماران خود مطلع شوند. همچنین با استفاده از برخی از برنامه های تعاملی موبایل مانند HelpAround ، Insight Optics و Medicine ، ارتباط پزشکان با بیماران آسان تر شده است. به این ترتیب در حال حاضر دستیابی به مراقبت های بهداشتی به فرایندی آسان، متفاوت و سریع تر تبدیل شده است.

۵٫ بهبود تجربه خرید از خرده فروشی

این روزها اینترنت اشیا در همه جا حضور دارد. بنابراین حتی می تواند تجربه خرید شما را از یک مغازه خرده فروشی نیز بهبود بخشد. معرفی اینترنت اشیا در حوزه خرده فروشی باعث کارآیی بیشتر این زنجیره خواهد شد. به عنوان مثال، شما به وسیله مکان یاب های هوشمند به راحتی می توانید از مسیر خانه تا نزدیک ترین سوپرمارکت آگاه شوید و این ویژگی به شما در دستیابی راحت و سریع به فروشگاه کمک می کند و باعث صرفه جویی  زیادی در وقت شما می شود. بنابراین پیشرفت اینترنت اشیا دوره جدیدی از روش خرید را به ارمغان می آورد که این امر تجربه بهتری برای مشتریان خواهد بود.

۶٫ رایانش ابری و محاسبات لبه ای

رایانش ابری خدمات رایانه ای مانند ذخیره سازی را برای تأمین یک منبع ارائه می دهد. این روش مقرون به صرفه و ایمن بوده و انواع مختلفی از سیاست ها را برای محافظت از داده های شما در برابر تهدیدات در نظر می گیرد. به طور کلی رایانش ابری و محاسبات لبه ای یکی از مهم ترین پیشرفت های امنیتی هستند که برای آینده محافظت از اطلاعات اینترنت اشیا در نظرگرفته شده است.

حرف آخر

اینترنت اشیا به گونه ای تنظیم شده است که با فناوری های دیگر ادغام می شود تا زندگی آسان و هوشمند شود. چه در مورد نقش اینترنت اشیا در صنعت مالی صحبت کنیم و چه در ادغام آن در خدمات مراقبت های بهداشتی ، پیشرفت در این فناوری باعث موفقیت بیشتر در کل اکوسیستم فناوری در سراسر جهان خواهد شد. همانطور که در این مقاله دیدیم ، اینترنت اشیا (IoT) جهان را به هم نزدیک می کند و آن را به تمام معنا رونق می بخشد.

رهبران فن آوری اینترنت اشیا (IoT) و همینطور شرکت های توسعه یافته در حال حاضر در تلاشند تا اجرای واقعی تکنیک های اینترنت اشیا را توسعه دهند. با توجه به روندهای جدید اینترنت اشیا ، بیشتر صنایع و مشاغل امروزی به اینترنت اشیا به عنوان عصای جادویی برای جذب مشتری ، رشد برندها و بهبود تجارب کاربر نگاه می کنند. به همین ترتیب ، از تولیدکنندگان خواسته می شود دستگاه های اینترنت اشیا بیشتری تولید کنند تا استفاده از آنها در جوامع بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *