سیستم ردیابی فعالیت در طول درمان سرطان

سیستم ردیابی فعالیت در طول درمان سرطان

در حالی که هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به طور جداگانه توسعه یافته اند ،  اما نیروی ترکیبی آنها بیش از آنچه تصور می کنیم ، به بیماران و متخصصان پزشکی قدرت می بخشد و می تواند بیماران سرطانی و پزشکان آنها را قادر به تصمیم گیری بهتر مبتنی بر داده کند. هوش مصنوعی به پزشکان اجازه می دهد ابزار بیشتری برای تصمیم گیری بهتر و مبتنی بر داده داشته باشند. اینترنت اشیا نیز با استفاده از سیستم های ردیابی و اتصال به دستگاه ها و داده های آنها تشخیص زود هنگام سرطان و درمان موثرتر این بیماری را فراهم می کند. اما با این حال ما به تحقیقات بسیار بیشتری در مورد کاربردهای بالقوه و موارد استفاده از اینترنت اشیا در سلامت نیاز داریم. در اینجا به بررسی فناوری هایی نظیر سیستم ردیابی فعالیت در طول درمان سرطان می پردازیم.

سیستم ردیابی فعالیت در طول درمان سرطان

همانطور که می دانید اینترنت اشیا (IoT) این قدرت را دارد که زندگی ما را آسان کند. بهداشت و درمان یکی از صنایعی است که اینترنت اشیا می تواند بر روی آن تغییرات مثبتی ایجاد کند. اما با این حال بررسی ها در مورد اینکه کاربرد اینترنت اشیا در سلامت چیست و IoT چگونه می تواند به افزایش کارایی مراقبت های بهداشتی کمک کند ، هنوز تکمیل نشده است. سیستم ردیابی فعالیت در طول درمان سرطان یکی از کاربردهای اینترنت اشیا در سلامت است. همچنین این امید وجود دارد که هوش مصنوعی (AI) روزی بتواند در تحقیقات ، تشخیص و مراقبت از سرطان به پزشکان کمک کند. طرفداران این تکنولوژی ها استدلال می کنند که AI و IoT می توانند درمان سرطان را بهبود ببخشند.

فرصت های تشخیص و درمان

همانطور که ماشین ها و دستگاه ها روز به روز در برقراری ارتباط بهتر با یکدیگر رشد می کنند ، فناوری AI مانند IBM’s Watson و همچنین جراحان رباتیک به پزشکان کمک می کنند تا از مرحله تشخیص تا مراقبت و درمان سرطان را کنترل کنند. در حال حاضر ، AI و IoT به تازگی در فضای درمان سرطان با هم کار می کنند. سیستم ردیابی فعالیت در طول درمان سرطان بسیار کارآمد است ، زیرا هرچه پزشک زودتر متوجه علائم شود، با سرعت بیشتری می تواند تشخیص و درمان را آغاز کند.

انواع مختلفی از علائم سرطان در مراحل اولیه مبهم و غیر قابل تشخیص هستند ، بنابراین قابل درک است که سرطان ها ممکن است در ابتدا تشخیص داده نشوند. نکته در اینجا نهفته است: هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کنار هم می توانند برای یافتن این علائم در بیمار موثر باشند و درمان سرطان را سرعت ببخشند.

پیش بینی علائم سرطان

سیستم های ردیابی بیماری اینترنت اشیا قادر به رمزگشایی نشانگرهای خطر ابتلا به سرطان و عمل به آنها هستند. آنها می توانند این کار را در شرایطی که خطر سرطان هنور کاملا جدی نشده و مبهم می باشد انجام دهند. چنین عملکرد پیشرفته از فناوری ها خصوصاً در مورد بیماری های مزمن و نادری همچون سرطان و کسانی که هنوز امید به زندگی دارند، بسیار مفید خواهد بود.

برای سرطان هایی مانند مزوتلیوما ، شناخت علائم در اسرع وقت برای شروع درمان بسیار حیاتی است. علائم اولیه این سرطان ممکن است به صورت سرفه یا ناراحتی در شکم یا قفسه سینه ظاهر شود. با کمک اینترنت اشیا و سیستم ردیابی فعالیت در طول درمان سرطان ، امکان جمع آوری انبوهی از داده ها از بیماران فراهم می شود که می تواند به بیماران امکان دهد که سریعاً تحت درمان قرار گیرند و در نتیجه طول عمر خود را طولانی کنند. هوش مصنوعی می تواند به معیارها و پیش بینی ها کمک کند در حالی که اینترنت اشیا از تولید و بینش داده های مبتنی بر حسگر استفاده می کند ، که به نوبه خود تحویل یک داروی ایمن و موثر را بهینه می کند.

استفاده از فناوری پوشیدنی برای تشخیص سرطان

شرکت های بزرگی که در زمینه تولید محصولات فناوری اینترنت اشیا فعالیت می کنند ، در حال ایجاد یا تکمیل فناوری های پوشیدنی هستند که می تواند با کمک AI و IoT به ردیابی وضعیت بیمار و تشخیص سرطان کمک کند. برای مثال در حال حاضر سیسکو با مدیر عامل Circadia Health در حال کار برای تولید لباس زیرهایی است که می تواند به تشخیص علائم اولیه سرطان سینه در زنان کمک کند. مثلا این فناوری با ردیابی تغییرات دمای بافت سینه ، الگوهای غیر معمولی را شناسایی کرده ، و این الگوها را به هشدارهایی برای جلوگیری از سرطان سینه تبدیل می کند. سیستم های هشدار زودهنگام مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند جان افراد را نجات دهند.

بنابراین به کمک اینترنت اشیاء و ادغام بیشتر آن با تحقیقات پزشکی ، به راحتی می توان پتانسیل این فناوری پیشرفته را برای مراقبت و جلوگیری از سرطان مشاهده کرد.

موسسه ملی سرطان نیز در حال سرعت بخشیدن به تحقیقات در مورد کاربرد بیشتر اینترنت اشیا در سلامت است. و برای این چشم انداز امکانات مالی زیادی را در اختیار پیشرفت IoT و AI در زمینه بهبود بیماری سرطان در نظر گرفته است. اعطای منابع مورد نیاز به این متخصصان برای پیشرفت جلوگیری از سرطان در قرن بیست و یکم بسیار مهم است.

AI و IoT می توانند درمان سرطان را با هم بهبود بخشند. پیشرفت های امیدوار کننده ای در همه زمینه های تحقیقات سرطان از مرحله تشخیص تا مراقبت و درمان وجود دارد و ادغام هر چه بیشتر AI و IoT می تواند این روند امیدوار کننده صعودی را تقویت کند.

منبع: https://www.iotforall.com/ai-and-iot-can-improve-cancer-treatment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *