یک خانه هوشمند نیاز به چه ابزاری دارد ؟

یک خانه هوشمند نیاز به چه ابزاری دارد ؟

به نظر شما یک خانه هوشمند نیاز به چه ابزاری دارد ؟ از بلندگوها و قفل های هوشمند گرفته تا چراغ ها و ترموستات های هوشمند ، همگی جزئی از ابزارهای لازم برای هوشمندسازی منزل شما هستند. این ابزارها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شوند، به شما امنیت و آرامش می بخشند و به ساده سازی کارهای روزمره نیز کمک می کنند. به این ترتیب استفاده از آنها در خانه هوشمند در نهایت موجب آسان تر شدن زندگی شما می شود.

این که یک خانه هوشمند نیاز به چه ابزاری دارد سوالی است که توسط بیشتر افرادی که قصد دارند به تازگی یک خانه هوشمند داشته باشند مطرح می شود. در اینجا به مهم ترین ابزارهای لازم برای خانه های هوشمند اشاره خواهیم کرد.

برای شروع؛ یک خانه هوشمند نیاز به چه ابزاری دارد ؟

در گذشته ، فناوری اینترنت اشیاء و دستگاه های IoT تا حد زیادی فقط به دستورات ساده ای مانند روشن و خاموش کردن ، تنظیم دما ، آلارم و غیره محدود می شدند. این کارکردها فقط در تعداد معدودی از محصولات اختصاصی موجود بودند و شما مجبور بودید از طریق برنامه های مختلف به هر یک از این ابزارها دسترسی پیدا کنید. حتی بسیاری از آنها با Android و IOS ( iPhone و iPads) هم کار نمی کردند.

اما امروزه ، تقریباً هر کدام از لوازم خانگی موجود در بازار نظیر مارک های بزرگی مانند LG ، سامسونگ و سونی به شکلی با فناوری هوشمند سازی سازگار شده اند. این امر دسترسی افراد عادی را نیز به حوزه فناوری اینترنت اشیا (IoT ) امکان پذیرتر کرده است.

بنابراین در حال حاضر اکثر ما می توانیم ابزارهایی را برای خانه هوشمند خود انتخاب کنیم که بهترین وجه تناسب را با خانه و سبک زندگی ما داشته باشند، خواه این یک درب هوشمند باشد که امنیت خانه و محل کار ما را تضمین کند و یا حتی یک جارو برقی هوشمند که به صورت خودکار همیشه کف خانه را تمیز نگه دارد. اما، از کجا باید شروع کنیم؟

پاسخ سؤال فوق به سه چیز بستگی دارد: بودجه ، زمان و همینطور شور و اشتیاق شما برای داشتن یک خانه هوشمند! البته شما می توانید خانه هوشمند خود را به مرور زمان نیز تکمیل تر کنید. اما مهم ترین ابزار برای شروع یک خانه هوشمند، وای فای و روتر قوی است. که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

برای شروع؛ یک خانه هوشمند نیاز به چه ابزاری دارد ؟

WiFi و روتر ؛ مهم ترین ابزار برای داشتن یک خانه هوشمند

برای داشتن یک خانه واقعاً هوشمند ، باید از یک سیستم WiFi هوشمند شروع کنید. بنیان گذاران خانه های هوشمند از وای فای به عنوان ستون فقرات یک خانه هوشمند یاد می کنند. روتر شما باید به قدری قوی باشد که امکان دسترسی به اینترنت را در تمام مکان های خانه فراهم نماید. Eero که اخیراً توسط آمازون معرفی شده است یکی از روترهای بسیار قوی برای خانه های هوشمند است.

لوازم خانگی از طریق اتصال به اینترنت هوشمند شده اند و یا از طریق روتر Wi-Fi به سایر دستگاه های هوشمند متصل می شوند. یک خانه هوشمند می تواند تعداد زیادی و یا فقط تعداد کمی از این وسایل را داشته باشد. به هر حال هر چه تعداد وسایل متصل به اینترنت بیشتر شود ، خانه شما هوشمندتر خواهد شد.

اتصال دستگاه های مختلف موجود در خانه به شبکه Wi-Fi و به یکدیگر مزایای زیادی را به همراه دارد. کنترل و راحتی از جمله مهم ترین این مزایا هستند. شما می توانید همه چیز را در زمان واقعی از طریق برنامه ای در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود و یا روش های دیگر  نظیر کنترلگرهای صوتی کنترل کنید.

انتخاب یک دسته بندی خانگی برای هوشمند سازی

یکی از راه های ایجاد ساختمان هوشمند خرید تعداد زیادی اجزاء، حسگرها، لامپ های هوشمند، دوربین های امنیتی ، بلندگوها و دستگاه های دیگر  و اتصال همه آنها به یک مرکز ارتباطی است که به آنها کمک می کند تا از طریق تلفن هوشمند با یکدیگر و با شما در ارتباط باشند.

اما این کار می تواند به صرف هزینه های بسیار زیادی منتهی شود و حتی این هزینه ها برای افراد تازه کار نیز بیشتر خواهد بود. در واقع اگر خواسته ها و نیازهای شما ساده تر باشد، می توانید فقط با چند محصول نسبتاً ارزان قیمت و با یک بودجه نسبتا معقول صاحب یک خانه هوشمند باشید.

یک راه خوب برای این که بدانید یک خانه هوشمند نیاز به چه ابزاری دارد ، این است که برای شروع یک دسته بندی خانگی را انتخاب کنید و سپس به جستجوی محصولاتی بپردازید که با اکوسیستم مورد نظر شما کار می کنند.

انتخاب یک دسته بندی خانگی برای هوشمند سازی

در حال حاضر محبوب ترین دسته بندی در خانه های هوشمند مربوط به لوازم خانگی آشپزخانه، مانیتورینگ کودک، دوربین های امنیتی هوشمند ، درب های هوشمند، روشنایی، شبکه، سیستم های امنیتی ، بلندگوها و ترموستات ها هستند. بنابراین یک حرکت خوب برای شروع این است که در ابتدا یکی از این موارد فوق را با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید و ابزارهای مورد نیاز آن را تهیه نمایید.

البته هنگامی که می خواهید قطعات مورد نیاز برای ساختمان هوشمند خود را تهیه کنید ، ممکن است در مورد این که چگونه این قطعات را به گونه ای انتخاب کنید که با یکدیگر بیشترین سازگاری را داشته باشند و به درستی کار کنند کمی سر درگم شوید. بنابراین حتما قبل از خرید اطلاعات کافی در این زمینه را کسب نمایید و یا با یک کارشناس با تجربه در حوزه خانه های هوشمند مشورت نمایید.

آیا برای داشتن یک خانه هوشمند آماده اید ؟

نصب اجزای مختلف خانه های هوشمند کاملا بستگی به اولویت ها و نیازهای شما دارد.  مثلا شاید فکر کنید نصب ردیاب هوشمند دود در خانه شما نسبت به سیستم روشنایی هوشمند ارجحیت بیشتری دارد. نکته مهم در این خصوص این است که حتما ابزارهای کاملا سازگار را انتخاب کنید تا به مرور زمان بتوانید وسایل خانه هوشمند خود را توسعه دهید.

سازگارترین دستگاه ها برای اتوماسیون منزل دستگاه ها و لوازم هوشمندی هستند که می توانند از طریق Wi-Fi یا اترنت به یک شبکه محلی وصل شوند. این دستگاه ها همچنین می توانند در یک سیستم اتوماسیون خانگی ادغام شوند.

اگر تازه کار هستید توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی ابتدا با یک کارشناس خبره در این زمینه مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *