گوگل نست ترموستات هوشمند

گوگل نست ترموستات هوشمند

یکی از دلایل هدر رفتن انرژی در خانه اغلب ما روشن کردن دستگاه های مطبوع کننده هوا نظیر کولر یا بخاری نیست، بلکه ما به طور معمول پس از مطبوع شدن دمای خانه فراموش می کنیم این دستگاه ها را کم یا خاموش کنیم. در واقع عدم تشخیص اینکه گرم کردن یا خنک کردن خانه در چه مواقعی لازم نیست، منجر به هدر رفتن انرژی و هزینه ما می شود. اینجاست که فناوری های هوشمند خانگی نظیر گوگل نست ترموستات هوشمند به کمک ما آمده اند تا به صورت کاملا خودکار مصرف انرژی در خانه ما را مدیریت کنند.

با استفاده از ترموستات هوشمند هم به آسانی می توانید مصرف انرژی خانه هوشمندتان را بهینه کنید و هم با این کار هزینه های خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید. دستگاه های هوشمندی نظیر گوگل نست ترموستات هوشمند با برنامه ریزی خودکار، گرمایش و سرمایش خانه شما را تنظیم می کنند. بنابراین دیگر نیازی به تنظیم دستی و وقت گیر ترموستات های قدیمی نیست.

در ادامه ویژگی های مهم گوگل نست ترموستات هوشمند را مورد بررسی قرار می دهیم:

گوگل نست ترموستات هوشمند چگونه طراحی شد؟

ترموستات هوشمند گوگل نست یک دستگاه هوشمند دیواری بسیار لوکس است که کنترل انرژی منزل شما را به شیوه کاملا جذابی اتوماتیک می کند. این دستگاه توسط دو نفر از کارمندان پیشین اپل که سعی در طراحی ترموستاتی داشتند که می تواند به صورت خودکار آموزش ببیند طراحی شده است. از سال ۲۰۱۱ تا کنون ترموستات نست به بازار عرضه شده است. تکنولوژی پیشرفته این محصول در کنار کارایی بالای آن موجب شده تا ترموستات نست در این مدت علاقمندان بسیاری پیدا کند.

بلافاصله بعد از خرید نست می توانید آن را از طریق تلفن همراه یا وبسایت اختصاصی شرکت آن مدیریت کنید. گوگل نست ترموستات هوشمند می تواند به عنوان یک وسیله ی مستقل و یا هماهنگ با دیگر فناوری های خانه ی هوشمند شما فعال شود.

گوگل نست ترموستات هوشمند چگونه طراحی شد؟

ویژگی های گوگل نست ترموستات

این دستگاه شامل یک بخش خودکار است که در طول زمان از روند مصرف انرژی شما الگوبرداری می کند و به سرعت با اولویت های شما هماهنگ می شود. بخش هوشمند این دستگاه نیز به شما اجازه می دهد تا از میزان انرژی مصرفی در خانه یا محل کار خود آگاهی داشته باشید. ترموستات نست حتی می تواند با بررسی دمای هوای بیرون از منزل زمان مورد نیاز برای روشن یا خاموش شدن دستگاه تهویه هوا را تعیین کند.

البته این محصول تاکنون چندین بار در بخش نرم افزاری خود به روز رسانی داشته است و از این طریق توانسته برخی از مشکلات موجود نظیر مشکلات مربوط به باتری و ریبوت شدن را حل نماید. با وجود موفقیت های زیاد این محصول در فروش باز هم مشکلاتی نظیر وجود ردیاب دود و مونوکسید کربن در دستگاه وجود دارد.

با این حال موقعیت ترموستات نست در بازارهای آنلاین مهمی همچون آمازون بسیار درخشان است. این محصول به خاطر ویژگی های خوبی که دارد نظیر (قابلیت برنامه ریزی خودکار) توانسته است در رتبه ی اول پر فروش ترین ها قرار بگیرد. همچنین تاکنون بازخورد مثبت این محصول نسبت به بازخورد منفی آن بیشتر بوده است. با توجه به اینکه ترموستات هوشمند نست به تازگی در بازارهای جدیدی مثل بازار انگستان راه پیدا کرده است، بنابراین هنور موقعیت زیادی برای جذب مشتری جدید خواهد داشت.

جالب است بدانید محصولات ۲۵۰ دلاری نست مصرف کنندگان معمولی و افراد حرفه ای را به یک اندازه به خود جذب کرده است. ناگفته نماند مسیر حرکت نست به نتایج فوق العاده ای رسیده و طراحان آن توانسته اند با به کار بردن ایده های خلاقانه، استفاده از این دستگاه را ساده تر، دقیق تر و حتی سرگرم کننده کنند. البته هنوز هم باید برای امکانات بیشتر گوگل نست ترموستات هوشمند منتظر بمانیم.

مزایای ترموستات هوشمند نست

مزایای ترموستات هوشمند نست؛ حال و آینده

برخی از مزایایی که ترموستات هوشمند نست می تواند برای شما داشته باشد، عبارتند از:

  • کنترل سرما و گرمای منزل با ساعت هوشمند

ترموستات هوشمند نست می تواند از طریق یک ساعت هوشمند پبل و یک اپلیکیشن پبل به نام Leaf سرما و گرمای منزل شما را کنترل کند. به این ترتیب به راحتی می توانید با فشار چند دکمه ی ساده روی ساعت هوشمندتان دما را تغییر دهید و نیازی به متصل شدن به گوشی و یا کمک گرفتن از راهنما نیست.

  • دریافت داده های ترموستات از طریق پیام کوتاه

به طور کلی ترموستات هوشمند نست را می توان از طریق وای فای کنترل کرد. اما در صورتی که بیرون از خانه به اینترنت دسترسی ندارید، به آسانی می توانید با کمک سیستم ارتباطی Twilio و تنظیم ترموستات هوشمند خود؛ تمام تغییرات وضعیت دما و مصرف انرژی در خانه را از طریق پیام کوتاه دریافت نمایید.

  • ثبت دمای تمام اتاق ها

آیا دوست دارید به طور همزمان دمای تمامی اتاق های خانه را کنترل کنید؟ به کمک ترموستات هوشمند گوگل نست و از طریق سیستم کامپیوتر لینوکس به نام BeagleBone سیاه می توانید دمای تمام اتاق های خانه را ثبت کنید.

گوگل نست

  • کنترل اجاق گاز پلت با استفاده از نست

فردی با استفاده از ترفندهای سخت افزاری خودش توانسته است کاری کند که دستگاه هوشمند نست اجاق گاز پلت را با کوره اشتباه بگیرد و در نتیجه از همین طریق موفق به کنترل از راه دور اجاق گاز پلت خود شده است. (پلت کوره ای است که با استفاده از چوب و یا دیگر مواد گیاهی کار می کند) این ترفند به ما نشان می دهد که در آینده ای نزدیک می توان بسیاری از وسایل خانه های هوشمند را از طریق نست کنترل کرد.

  • کنترل دستگاه با صدا از طریق Siri یا اندروید

با واگذاری نست به گوگل، احتمال اینکه کنترل دستگاه با صدا نیز برای این ترموستات هوشمند تعبیه گردد وجود دارد. البته تا زمانی که پشتیبانی رسمی انجام نشده است، از طریق ترفند یکی از کاربران همین الان نیز می توان این کار را انجام داد. همچنین در آینده خیلی نزدیک شاهد این خواهیم بود که امکانات گوگل به اپلیکیشن نست اضافه گردد و به این ترتیب دستگاه بر اساس کلماتی که استفاده می کنید عمل نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *