شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند

شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند

به لطف حضور اینترنت اشیاء (IoT) و شبکه های پر سرعت، سیستم های خانه های هوشمند هر روز مجهزتر می شوند. برندهای معتبر زیادی در جهان بر روی کارآمدتر شدن سیستم های خانه هوشمند کار می کنند. در اینجا به شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند اشاره می کنیم.

آشنایی با محصولات برتر خانه های هوشمند

سیستم های خانه هوشمند امکانات متنوع و گسترده ای را در اختیار صاحبان خانه ها قرار می دهند که هر شخص با توجه به سلیقه و نیاز خود می تواند از مزایای تمامی و یا تنها بخشی از این سیستم ها بهره مند شود.

در حال حاضر سیستم های امنیتی و دوربین ها، قفل های مجهز درب ها، سیستم های روشنایی ساختمان ها و همینطور سیستم هوای مطبوع و کنترل کیفیت هوا از جمله محصولات برتر خانه های هوشمند هستند. مصرف کنندگان و علاقه مندان به این تکنولوژی ها، این محصولات و خدمات مرتبط با آن را خریداری می کنند تا بتوانند زندگی خود را آسان تر کنند، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند، بهره وری انرژی خانه و محل کار خود را بهبود بخشیده و در نهایت سالم و ایمن تر زندگی کنند. اما به نظر شما شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند کدام اند؟

شاخص ترین سیستم های خانه هوشمند

شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند

آمازون، گوگل، اپل و سامسونگ برخی از بزرگترین سیستم عامل های IoT و شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند هستند. برند برکر هم یکی از برندهای شاخص آلمانی است که به طور خاص بر روی کلید و پریزهای هوشمند، چشم های الکترونیکی حرکت، حسگرهای حضور شخص در محیط و سیستم دزدگیر کار می کند.

همچنین بایدو، علی بابا و شیائومی نیز جزء ارائه دهندگان برتر سیستم های خانه هوشمند در چین هستند. البته باید به نقش تولید کنندگان سخت افزارها، ارائه دهندگان برنامه های امنیت و ارتباطات این سیستم ها و همینطور کلیه شرکت های نرم افزاری ارائه دهنده خدمات و برنامه های سیستم های خانه هوشمند در ارتقاء این فناوری در سراسر جهان اشاره کرد. چرا که فعالیت این سازمان ها نیز موجب سازگاری هر چه بیشتر محصولات خانه های هوشمند با یکدیگر شده است که در نهایت به تثبیت جایگاه این برندها در بازار کمک می کند.

همانطور که می دانید برای سیستم های خانگی هوشمند دسته بندی های زیادی وجود دارد، بنابراین شما می توانید همه چیز را از چراغ و دمای خانه گرفته تا قفل و امنیت آن را هوشمند سازید. در ادامه به برخی از شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند  اشاره می کنیم:

برترین سیستم های خانه هوشمند در سال ۲۰۲۰

هاب و سیستم های کنترل خانه های هوشمند

هاب و سیستم های کنترل خانه های هوشمند: کنترل هوشمند Brilliant:

یک افزونه هوشمندانه برای یک ساختمان هوشمند، کنترل Brilliant است. Brilliant Control در واقع یک سوئیچ دیواری منحصر به فرد است که از Wi-Fi برای اتصال و کنترل دستگاه های هوشمند مختلف در خانه شما استفاده می کند. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی ۵ اینچی با دکمه های لمسی کاربر پسند است که به شما امکان پخش موسیقی را  نیز می دهد. علاوه بر این با این سیستم می توانید نور و دمای خانه را نیز تنظیم کنید.

این سیستم حتی به شما این امکان را می دهد تا ببینید چه کسی پشت درب خانه است. این نرم افزار با بسیاری از سیستم عامل های محبوب خانه هوشمند از جمله Ecobee ، Nest ، Philips Hue ، Ring و Sonos کار می کند و  از پشتیبانی صوتی آمازون الکسا نیز برخوردار  است که به شما اجازه می دهد تقریباً هر کاری که یک دستگاه اکو انجام می دهد با این دستگاه انجام دهید.

سیستم های امنیت خانگی : سیستم امنیت خانگی SimpliSafe

اگر رویکرد DIY یا آسان نصب را برای هوشمندسازی امنیت خانه خود ترجیح می دهید، پیشنهاد می کنیم از سیستم امنیت خانگی SimpliSafe استفاده کنید. نصب و راه اندازی این سیستم بسیار آسان است و خانه شما را از مزاحمان و تهدیدات زیست محیطی مانند آتش سوزی و سیل در امان نگه می دارد. با استفاده از این سیستم پیشرفته شما می توانید خانه خود را به سادگی ایمن کنید.

دوربین های مدار بسته خانه هوشمند

دوربین های مدار بسته : دوربین هوشمند آرلو اولترا (Arlo Ultra)

Arlo Ultra یک دوربین مداربسته هوشمند گران و فوق العاده با کیفیت است که فیلم ها را با کیفیت ۴K یا UHD واقعی پخش و ضبط می کند. فناوری های جالب این دوربین شامل زوم اتوماتیک، ردیابی حرکت، دید در شب،  نورافکن یکپارچه و آژیر، یک میدان دید ۱۸۰ درجه ای، اتصال بی سیم، امکان نصب سریع و …می باشد.

درب های هوشمند : درب ویدئویی هوشمند Ring

درب ویدئویی هوشمند Ring تقریباً همه آنچه که از یک درب هوشمند انتظار دارید به شما ارائه می دهد. این درب هوشمند دارای طراحی زیبا و نصب آسان است. درب هوشمند رینگ قادر به ضبط ویدئوهای ۱۰۸۰پیکسل در شبانه روز است. همچنین از فناوری پیشفرض بافر برای نشان دادن آنچه که قبل از فشار دادن دستگیره در وجود دارد، استفاده می کند و به شما این امکان را می دهد تا ویدیوی زنده ای را در یک دستگاه آمازون Echo Show با استفاده از دستورات صوتی الکسا مشاهده کنید.

قفل های هوشمند و سیستم های امنیتی خانگی

قفل های هوشمند و سیستم های امنیتی خانگی: قفل هوشمند آگوست هوم

آگوست هوم جدیدترین نسل قفل های هوشمند و سیستم های امنیتی خانگی را به شما ارائه داده است. نصب آسان، سازگاری Z-Wave، اتصال به Wi-Fi ، زیبایی، کنترل از راه دور از جمله ویژگی های مهم قفل هوشمند آگوست هوم است.

گرمایش و سرمایش خانه های هوشمند: ترموستات هوشمند Ecobee با کنترل صدا

این ترموستات هوشمند و جدید Ecobee ،نسل پنجم محصولات این شرکت است و نسبت به نسخه Ecobee4 از ویژگی های برتری برخوردار است. پشتیبانی چندرسانه ای پیشرفته، نصب آسان، کاربر پسند بودن، مؤلفه های صوتی و وای فای قدرتمندتر فقط چند نمونه از مزایایی است که در این محصول ارائه شده است.

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند: سیستم روشنایی Philips Hue

Philips Hue یکی از سیستم های روشنایی هوشمند بسیار گرانقیمت را ارائه داده است. لامپ های این سیستم به شما اجازه می دهد نه تنها شدت نور بلکه رنگ آن را نیز کنترل کنید.

جاروبرقی های هوشمند: جاروبرقی رباتی iRobot Braava Jet m6-03

اگر در خانه خود فرش های زیادی دارید، جاروبرقی رباتی iRobot Braava Jet m6-03 می تواند بهترین انتخاب برای جارو کردن خانه شما باشد. این مدل از جاروبرقی های هوشمند با داشتن باتری با کیفیت با عمر طولانی و همینطور امکان جارو کردن ۱۰۰۰ فوت مربع در یک بار استفاده، برای آپارتمان ها و خانه های بزرگ بسیار مناسب است. جالب است بدانید این ربات هوشمند حتی می تواند فرش های شما را شناسایی کرده و از خانه شما نقشه برداری کند، بنابراین حتی می توانید آن را به اتاق های خاصی ارسال نمایید.

لوازم آشپزخانه هوشمند؛ اجاق گاز Anova Wi-Fi

اگر شما علاقه مند به پخت و پز هستید اما فرصت کافی برای آشپزی کردن را ندارید. با اجاق گاز هوشمند Anova که از اتصال Wi-Fi برخوردار است، می توانید پخت غذا را به راحتی از هر کجا و حتی در بیرون از خانه نیز کنترل کنید. شما به وسیله این سیستم هوشمند حتی می توانید حرارت مورد نظر برای آشپزی را در یک دهم درجه نیز تنظیم کنید. نمایشگر این سیستم هوشمند دمای ظرف پخت و پز و همینطور دمای فعلی آب را نشان می دهد و از طریق یک برنامه شما را از هر مرحله در روند پخت و پز مطلع می کند.

منبع: https://www.pcmag.com/news/the-best-smart-home-devices-for-2020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *