هوای مطبوع با ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا

هوای مطبوع با ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا

پارامترهای زیادی نظیر میزان دما، رطوبت، آلودگی هوا، فشار و … در کیفیت هوای محیط داخلی ساختمان ها نقش دارند. هر فرد دمای ایده آل خود را دارد. بنابراین درحالی که هوای یک اتاق مطلوب و خوشایند یکی از اعضای خانواده است ممکن است برای فرد دیگری احساس ناراحتی ایجاد نماید. اما خوشبختانه افراد می توانند با استفاده از ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا ، دمای اتاق خود را به صورت شخصی تنظیم نمایند. بنابراین دست یافتن به هوای مطبوع با ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا ، دیگر کار سختی نیست. در ادامه به بررسی ویژگی های هوای مطبوع با ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا می پردازیم.

هوای مطبوع با ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا

ابزارهای تهویه هوای هوشمند، راهی عالی برای کنترل بهتر کیفیت هوای خانه و محل کار شماست. البته سیستم های تهویه مطبوع هوشمند به دلیل جدید بودن گران قیمت هستند. اما با این وجود منجر به صرفه جویی در هزینه های طولانی مدت شما می شوند.

ابزارهای هوشمند کنترل کیفیت هوا در انواع مختلفی ( قابل نصب بر روی پنجره، قابل حمل، دیواری، اسپلیت و ..) عرضه می شوند. بنابراین شما می توانید متناسب با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. سیستم های تهویه مطبوع هوشمند به طور معمول به ریموت نیاز ندارند. آنها پس از راه اندازی از طریق یک دستگاه متصل به Wi-Fi و اینترنت به راحتی قابل کنترل هستند.

هوای مطبوع با ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا

تفاوت هوای مطبوع با ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا و سیستم تهویه مطبوع معمولی

به طور کلی در مبحث تهویه مطبوع به تامین هوای مطبوع از نظر کنترل دما (سرمایش)، رطوبت (رطوبت زن و رطوبت گیر)، کاهش آلودگی (تصفیه کننده هوا ) و دیگر موارد جهت آسایش و سلامت انسان توجه شده است.

سیستم تهویه مطبوعی که مدت هاست در خانه ما ایرانی ها مورد استفاده قرار می گیرد، کولر آبی است. با گذشت زمان اسپلیت دیواری به همراه پکیج دیواری مستقل و رادیاتور نیز به این سیستم تهویه مطبوع اضافه شدند. اما هم اکنون علاوه بر تجهیزات تهویه مطبوع معمولی، با پیشرفت قابل توجه تکنولوژی خانه های هوشمند، ابزارهای هوشمندی نیز برای کنترل کیفیت هوا در محیط خانه و محل کار طراحی شده و در بازار به فروش می رسند. در اینجا به مقایسه ایجاد هوای مطبوع با ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا و سیستم تهویه مطبوع معمولی و سنتی می پردازیم.

  • امکان کنترل از راه دور

بزرگترین تفاوت میان ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا و یک سیستم تهویه مطبوع معمولی در این است که به جای تنظیمات دستی و حضوری می توانید دما را با استفاده از کامپیوتر و یا تلفن همراه خود کنترل کنید. بنابراین اگر از خانه یا محل کار خود دور هستید، می توانید به راحتی دمای محیط را مطابق با نیاز خود به صورت خودکار تنظیم نمایید.

در این صورت وقتی به محل مورد نظر برگشتید از همان ابتدا از هوای مطبوع موجود احساس خوشایندی خواهید داشت و دیگر به مصرف انرژی زیاد برای تغییر ناگهانی دما نیازی ندارید. علاوه بر این شما می توانید سیستم هوای مطبوع هر کدام از فضاهای خانه را بر حسب نیاز و به صورت جداگانه روشن و خاموش کرده و تنظیم نمایید.

کاهش مصرف انرژی با ابزار هوشمند کنترل کیفیت هوا

  • کاهش مصرف انرژی

آیا از میزان مصرف انرژی دستگاه تهویه هوای خانه خود خبر دارید؟ از بزرگترین اشکالاتی که در یک سیستم تهویه مطبوع سنتی و غیر هوشمند وجود دارد نیاز به حضور کامل شما در محیط برای کنترل دما و میزان مصرف انرژی آن است. اگر سیستم های سنتی تهویه هوا مانند کولرهای آبی در زمان مسافرت شما در خانه مشغول به کار باشند احتمالا بعد از برگشت با یک قبض برق و آب بسیار سنگین مواجه خواهید شد!

ابزارهای هوشمند کنترل کیفیت هوا در کنار محاسبه خودکار مصرف انرژی از کارایی بالایی بر کاهش مصرف انرژی نیز برخوردار هستند. این ابزارها در واقع دارای سیستم هوشمند کنترل میزان مصرف انرژی اند و در صورت افزایش مصرف انرژی این موضوع را به کاربر اطلاع داده و یا به صورت خودکار خاموش می شوند. با استفاده از این سیستم های جدید شما می توانید هوای مطبوع و دلخواه خود را متناسب با برنامه و شرایط فعلی زندگیتان به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید. بنابراین در هر زمان تغییری در برنامه زندگی شما رخ داد، در صورت عدم حضور در خانه یا محل کار می توانید به راحتی این سیستم را از راه دور کنترل کنید.

  • راه اندازی مجدد خودکار

اکثر سیستم های تهویه مطبوع هوشمند موجود در بازار با یک عملکرد ساده مجدداً راه اندازی می شوند. این ویژگی موجب می شود تا به راحتی با فشار دادن یک دکمه آنها را بازیابی کنید. به این ترتیب شما می توانید قبل از ورود به خانه در یک روز گرم تابستانی به کمک تلفن همراه خود سیستم تهویه هوا را روشن کرده و حالت خنک کننده سریع آن را فعال کنید.

سازگاری با تجهیزات هوشمند خانه

  • سازگاری با دیگر تجهیزات هوشمند خانه

امروزه بسیاری از خانه های مدرن دارای سیستم ها و تجهیزات هوشمند خانگی هستند که از طریق تلفن همراه و از راه دور کنترل می شوند. سیستم تهویه مطبوع هوشمند نیز قادر است با سایر دستگاه های هوشمند از طریق اتصال به Wi-Fi ارتباط برقرار کرده و سازگار شود. بنابراین در صورت بروز اختلال در یکی از دستگاه ها، سیستم های دیگر هم به صورت خودکار با شرایط ایجاد شده مطابقت پیدا می کنند. برای مثال شما می توانید به طور همزمان از راه دور تهویه مطبوع خود را روشن کنید، پرده های خانه را بکشید و چراغ ها را در حالت کم نور قرار دهید تا هوای خانه شما به سرعت خنک شود.

  • امکان فیلتر هوای آلوده

در شرایطی که تهویه و کنترل منابع اصلی آلودگی هوای شهر ها غیر ممکن شده است. تصفیه هوای داخل ساختمان ها، یک روش مهم و بسیار کارآمد برای از بین بردن آلاینده ها و بهبود کیفیت هوای محیط کار و زندگی است.

با استفاده از ابزارهای هوشمند امکان کنترل کیفیت هوای خانه و محل کار  وجود دارد. این دستگاه ها می توانند در کنار نمایش دما با استفاده از سنسورهای هوشمند خود در هر لحظه غلظت گرد و غبار و رطوبت موجود در هوا را نیز اندازه گیری کرده و در صفحه نمایش تلفن همراه به کاربر نمایش  دهند. ابزارهای هوشمند کنترل کیفیت هوا همچنین از تجهیزات پیشرفته ای برای تصفیه هوا و بهبود کیفیت هوای محیط برخودار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *