راهنمای استفاده از Business API واتس آپ برای خدمات رسانی به مشتریان و بازاریابی

واتس آپ

نحوه پیام رسانی و استفاده از پیام رسان هایی همچون واتس آپ نحوه برقراری ارتباط افراد در سرتاسر جهان را تغییر داده است. Business API واتس آپ حالا به کسب وکارهای سرتاسر جهان کمک می کند با مشتریان شان ارتباط برقرار کنند و خدمات مناسبی بهشان ارائه دهند.

واتس آپ

UIB یکی از شرکت های ارائه دهنده راه حل های Business API واتس اپ است. همانطور که می دانید واتس اپ یکی از سی کانال ارتباطی موجود است که به کسب وکارها اجازه می دهد از طریق پلتفرم هوش مصنوعی با قابلیت های اینترنت اشیا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر تصمیم داریم در این مقاله راهنمایی درباره استفاده از واتس اپ برای دیجیتالی کردن کسب وکارتان ارائه کنیم. چه بخواهید از این نرم افزار برای بازاریابی و تعامل استفاده کنید یا اینکه از آن برای خدمات پس از فروش، فروش آنلاین و پشتیبانی و خدمات رسانی به مشتریان بهره ببرید، قابلیت های زیادی در اختیارتان قرار دارد که می توانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

واتس آپ
اگر زیاد با UIB آشنا نیستید، باید بدانید که پلتفرم UnificationEngine این شرکت به افراد کمک می کند با تعداد زیادی از دستگاه های به هم متصل اینترنت اشیا ارتباط برقرار کنند. ما جامعه ای ارتباطی هستیم که به مشتریان مان تعامل کاملی بین همه کاربران متصل و دستگاه های به هم وصل شده شان می دهیم. UnificationEngine همه کاربران را به همه دستگاه ها و همه خدمات وصل می کند. UIB بیش از ۱۹ اختراع ، ۲۵ جایزه و بیش از ۲۵۰ یکپارچه سازی برای دستگاه های مختلف سرتاسر جهان دارد.

چرا پیام رسانی برای کسب وکارها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؟

واتس آپ

پیام رسانی به یکی از بخش های جدایی ناپذیر دنیای مدرن تبدیل شده است. مدیرعامل فیس بوک مارک زاکربرگ در این باره می گوید: این روزها افراد زیادی هستند که به دنبال برقراری ارتباط خصوصی هستند. پیام ها به کمک دنیای آنلاین و جوامع آن سریع تر از قبل به دست بقیه افراد می رسد. همه ما به برقراری ارتباط خصوصی نیاز داریم و چنین خدماتی این روزها مهم ترین بخش از زندگی مان را تشکیل می دهد. هر ۲۴ ساعت بیش از ۱۰۰ میلیارد پیام بر روی پیام رسان فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام ارسال می شود. واتس اپ یک پیام رسان ساده، قابل اعتماد و امن است که بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر دارد و یکی از پیام رسان های پیشرو در دنیا محسوب می شود.

انتظارات مشتریان چه تغییری کرده است؟

واتس آپ

۶۱ درصد از افراد ترجیح می دهند به جای اینکه با کسب وکاری تماس بگیرند به آن پیام بدهند. ۵۹ درصد از افراد به جای ارسال ایمیل ترجیح می دهند از پیام رسان ها استفاده کنند. برای دسترسی به مشتریان هم کسب وکارها باید خودشان را با این شیوه از پیام رسانی منطبق کنند. با اینکه از هر ۱۰ کسب وکار ۷ موردشان می گویند که به درستی با مشتریان شان ارتباط دارند اما از هر ۱۰ مشتری تنها ۲ نفرشان با این نظر موافق است. همه ما خیلی خوب می دانیم که تعامل با مشتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بر اساس نظرسنجی های انجام شده ۸۹ درصد از افراد از شرکت انتظار دارند در طول ۲۴ ساعت به سوال هایشان پاسخ دهند و ۸۰ درصد از افراد بیان می کنند که تجربه خوب برقراری ارتباط با شرکت به اندازه محصولات و خدمات خوب مهم است. علاوه بر این، ۵۲ درصد از افراد شرکت مدنظرشان را تنها به خاطر خدمات رسانی ضعیف عوض می کنند.

چرا باید از واتس اپ استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم این نرم افزار در بیش از ۱۸۰ کشور و با ۶۰ زبان زنده دنیا ، ۱٫۵ میلیارد کاربر دارد. ماموریت واتس اپ این است که دنیا را از طریق ارتباطات لحظه ای به هم وصل کند. این نرم افزار اتاق های مجازی دیجیتال ایجاد می کند که در آن افراد می توانند بر روی مکالمات خصوصی و شخصی خود کنترل داشته باشند. از هر ۱۰ پیامی که ارسال می شود ۹ مورد از آن، از یک نفر به نفر دیگر ارسال شده است و اکثریت قریب به اتفاق گروه ها بر روی واتس اپ کمتر از ۱۰ نفر هستند.

ارزش واتس آپ برای کسب وکارها چیست؟

واتس آپ

واتس اپ دوست دارد هر فردی را صرف نظر از کشوری که در آن زندگی می کند یا زبانی که با آن صحبت می کند قادر سازد با هر کسب وکاری ارتباط برقرار کند و آن را به خوبی بشناسد. کسب وکارها به واتس اپ وابسته هستند چون هر روز دسترسی آن به مشتریان بیشتر می شود. ۱۰۲ میلیون پیام واتس اپی در سرتاسر جهان ارسال می شود. نرخ تعامل در آن بالاست به طوریکه ۶۴ درصد کاربران واتس اپی بر این باورند که این نرم افزار ارتباطات شخصی شان با کسب وکار را تسریع کرده است. ۶۸ درصد از کاربران واتس اپی فکر می کنند که این نرم افزار راحت ترین روش برای برقرای ارتباط با کسب وکارهاست. افراد دوست دارند در طول سفری که هنگام خرید دارند با کسب وکارها ارتباط داشته باشند و قبل از خرید ، به هنگام خرید و پس از خرید تجربه خوبی از کسب وکارها به دست آورند.

در مقایسه با سایر کانال های پیام رسانی واتس اپ نرخ تبدیل بسیار بالاتری دارد، ارائه پیام در آن سریع تر است و بیشتر باز می شود.

کسب وکارها چگونه می توانند بیشترین استفاده را از واتس آپ ببرند؟

واتس آپ

واتس آپ به افراد اجازه می دهد با کسب وکارهایی که دوست دارند ارتباط برقرار کنند و آن ها را شناسایی نمایند. استارت آپ ها و کسب وکارهای کوچک و متوسط می توانند بر روی واتس آپ و به کمک WhatsApp Business به راحتی با مشتریانشان تعامل داشته باشند و پیام ها را مرتب نمایند، خودکارسازی کنند و به آن پاسخ دهند. کسب وکارها در هر اندازه ای که باشند می توانند به کمک WhatsApp Business API با مشتریانشان ارتباط برقرار نمایند.

واتس آپ

پیام های مراقبت از مشتریان پاسخ هایی به مکالمات آن ها هستند که به راحتی بر روی واتس اپ ارسال می شوند. این نوع پیام ها شرکت ها را قادر می سازند:

  • مشکلات موجود را به کمک مکالمات خصوصی یک به یک حل کنند.
  • با مشتریان بالقوه و فعلی ارتباط برقرار نمایند
  • با مشتریان بر روی کانال های ارجح شان ارتباط داشته باشند.

کسب وکارهایی که از این روش استفاده کرده اند رضایت مشتریانشان افزایش یافته و کیفیت خدمات رسانی به مشتریان نیز بیشتر شده است. همین امر باعث کاهش زمان سپری شده برای عملیات پشتیبانی هم می شود.

نوتیفیکیشن ها شرکت ها قادر می سازد:

  • پیام های مهم و زمانبندی شده را به دست مشتریان خود برسانند.
  • به مشتریانی که به نوتیفیکیشن ها پاسخ داده اند جواب بدهند و مکالمه شان با آن ها را ادامه بدهند.
  • در طول سفر مشتری از قالب های پیام رسانی مختلفی استفاده کنند.

مشتریان UIB که از نوتیفیکیشن ها بر روی واتس اپ استفاده می کنند نرخ پذیرش پیام ، نرخ تحویل، نرخ باز شدن، نرخ تبدیل و نرخ حفظ مشتری شان بیشتر شده است.

کسب وکارها چگونه می توانند اکانت تایید شده واتس اپی بگیرند؟

واتس آپ

گرفتن تیک سبز تایید از اکانت واتس اپی نیازمند تایید جداگانه ای است. UIB این تایید را برای مشتریانی که از واتس اپ استفاده می کنند می گیرد. توجه داشته باشید که این تایید بر روی عملکرد یا مالکیت اکانت کسب وکار شما در واتس اپ اثر نمی گذارد.

قیمت گذاری ها چگونه است؟

واتس آپ

پاسخ دادن به مکالماتی که از طرف مشتریان بر روی واتس آپ ارسال شده است هزینه ای در پی ندارد به شرط اینکه در عرض ۲۴ ساعت به این پیام پاسخ دهید. پیام هایی که بعد از ۲۴ ساعت ارسال می شوند به عنوان نوتیفیکیشن حساب می شوند. هزینه نوتیفیکیشن ها به ازای هر پیام حساب خواهد شد. پیام ها هم بر اساس تعداد نوتیفیکیشن هایی که هر کسب وکار در بازارش ارسال می کند مشخص می شود. واتس اپ حجم تخفیف خوبی برای شرکت هایی دارد که پیام هایشان زیاد است. این شرکت ها با افزایش تعداد پیام ها هزینه کمتری می پردازند.

چگونه کسب وکارها می توانند از Business API واتس آپ استفاده کنند؟

واتس آپ

مطالعات موردی زیادی هست که نشان می دهد کسب وکارها به روش های مختلفی می توانند از پلتفرم هوش مصنوعی و Business API واتس اپ استفاده کنند. اگر کسب وکار شما با مشتریان ارتباط دارد می توانید هزینه هایتان را به کمک این روش کاهش دهید، درآمدتان را بیشتر کنید با برقراری ارتباط ساده شده در واتس اپ مشتریان راضی تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *