گلخانه های هوشمند چگونه کشاورزی را تغییر می دهند؟

گلخانه های هوشمند

این روزها واژه فناوری های هوشمند و بهره وری تا حدودی با هم مترادف هستند. مطالعات موجود نشان می دهد بیش از ۴۰ درصد آمریکایی ها از فناوری های هوشمند برای قدرت بخشیدن به خانه هایشان استفاده می کنند و واضح است که افراد دوست داشته باشند از این فناوری ها برای صرفه جویی در زمان و هزینه شان بهره ببرند. در میان همه فناوری های هوشمند که راه حل های موثری ارائه می کنند، اینترنت اشیا بیشتر از هر چیز دیگری به افراد کمک کرده است  تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کنند. با وصل کردن وظایف متوسط همچون روشن کردن لامپ، خاموش کردن آن، قفل کردن در یا آب دادن به گیاهان و کنترل گلخانه ها، افراد می توانند اطلاعات بیشتری درباره بهره وری فرآیندها به دست آورند و خودشان را برای رسیدن به این بهره وری با شرایط موجود وفق دهند. تنها افراد نیستند که از اینترنت اشیا نفع می برند. شرکت ها  در صنایع مختلف هم می توانند از فناوری های هوشمند برای بهبود فضای کارشان استفاده کنند. گلخانه های هوشمند نمونه خوبی در این زمینه است. با بازار گلخانه های هوشمند جهانی که  تا سال ۲۰۲۰ به ۱٫۲ میلیارد دلار خواهد رسید، شرکت های اینترنت اشیا سیستم های جدیدی را توسعه داده اند که به شما کمک می کند به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

 

اتوماسیون بخش کشاورزی را تغییر داده است. در این مقاله می خواهیم دلیل محبوبیت گلخانه های هوشمند را بررسی کنیم و ببینیم این ها چگونه کار می کنند.  شما می توانید از اتوماسیون برای مراقبت از گل ها  و گیاهان خود استفاده کنید و در زمان و هزینه تان صرفه جویی نمایید.

 گلخانه ها در حال تکامل هستند اما هدفشان هنوز یکسان است:

ممکن است گلخانه ها روز به روز توسعه یابند اما هدفشان تغییر نکرده است. این ها هر روز برای رشد گیاهان مختلف به کار می روند و به شما کمک می کنند محیط کنترل شده ای داشته باشید. با اینکه هدف از طراحی گلخانه ها یکسان مانده است اما این ها در طول چند دهه گذشته دچار تغییرات قابل توجهی شده اند که مهم ترین آن ها معرفی اتوماسیون بوده است. گلخانه های مدرن می توانند فاکتورهای زیست محیطی که بر روی دانه ها اثر می کذارد را کنترل و بهینه سازی کنند. از جمله این فاکتورها  می توان به دما، تهویه، قرار گرفتن در معرض نور و سایر موارد اشاره کرد. این موضوع افراد را مطمئن می کند که شرایط رشد بهینه ای دارند  و به خوبی از انرژی استفاده می شود

گلخانه های هوشمند

 بهینه سازی کارگران با  گلخانه های هوشمند :

با اینکه اینترنت اشیا برای دلایل مختلفی توسعه یافته است اما یکی از بزرگ ترین تاثیراتش ، پتانسیل آن برای حفظ زمان و هزینه هاست. به کمک گلخانه های هوشمند افراد می توانند تعداد کارگرانی که برای کنترل محیط نیاز هست را کاهش دهند و دیگر برای کنترل، مدیریت و حفظ گلخانه به کارگران زیادی نیاز نداشته باشند.

گیاهان داخل خانه:  چگونه زمانی که پول داریم این ها را رشد دهیم و ازشان مراقبت کنیم؟

گلخانه های مدرن هوشمند امروزی خودکار هستند و به افراد اجازه می دهند گلخانه ها را راحت تر مدیریت کنند و محیط آن را به کمک یک دکمه مدیریت نمایند. این نوع گلخانه ها از نیمه اتوماتیک تا تمام اتوماتیک متغیر خواهند بود. گزینه های تمام اتوماتیک بهترین گزینه برای کشاورزانی هستند که می خواهند ازادی عمل داشته باشند و بدون نگرانی از گیاهانشان به کارهایشان بپردازند. به عنوان مثال گلخانه Emerald Kingdom را در نظر بگیرید. این شرکت  گلخانه هایی را پیشنهاد می کند که کاملا خودکار هستند و اپلیکیشن های موبایلی دارند. کشاورزان می توانند محیط را به کمک برنامه کنترل کنند و فاکتورهای کلیدی که بر روی نتایج دانه ها اثر می گذارند را انطباق دهند.

اجزای تشکیل دهنده کلیدی برای گلخانه های هوشمند :

گلخانه های هوشمند خودکار هستند و شبیه فناوری های هوشمندی هستند که در سایر زمینه ها می توانید بیابید. اما قابلیت خودکارسازی در این شرایط فقط به روشن یا خاموش کردن لامپ محدود نمی شود.

گلخانه های هوشمند

گلخانه های هوشمند می توانند بیشتر فاکتورهای مهم که بر روی نتایج دانه ها اثر می گذارد را کنترل کنند.

از جمله این فاکتورها می توان به دما، نور، تهویه و رطوبت اشاره کرد. گلخانه های هوشمند از یادگیری ماشینی برای پردازش و به خاطرسپاری اطلاعات استفاده می کنند و بر اساس یافته های خود توصیه هایی در اختیارتان می گذارند. کشاورزان می توانند از اپلیکیشن موبایلی خود برای تنظیم فاکتورهای کلیدی استفاده کنند تا به نتیجه بهتری برسند. در هر صورت، داشتن قدرت برای تنظیم محیط یا استفاده از دستگاه موبایلی کنترل بیشتری به شما می دهد.

 استفاده از اتوماسیون برای گلخانه های کوچک یا باغ های خانگی :

نیازی نیست شما کشاورزی گسترده ای داشته باشید تا بتوانید از مزایای اتوماسیون استفاده کنید. حتی گلخانه های کوچک و باف های خانگی هم می توانند از فناوری های هوشمند برای رسیدن به نتایج بهتر استفاده کنند. سیستم های آبرسانی خودکار انعطاف پذیری بیشتری در اختیار شما قرار می دهند. از جمله این سیستم ها می توان به Goldoon اشاره کرد. Goldoon درباره گیاهان شما اطلاعاتی به دست می آورد، نیازهایش را می سنجد و بر اساس آن کمک تان می کند. Goldoon یک سیستم آبرسانی جدید اما قدرتمند است. اگر به  گیاهان علاقه دارید می توانید تخفیف ۵۰ درصدی این گزینه را امتحان کنید. در خانه گیاهی دارید؟ چگونه می خواهید مطمئن شوید که این ها در بهترین شرایط خود هستند؟ شاید گلخانه ای در حیاط دارید یا گلخانه بزرگی دارید. امیدواریم از فرآیندهای هوشمند برای  بهبود شرایط تان استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *