تمرکز بر هوش مصنوعی و خلاقیت برنامه نویسان در به روزرسانی های جدید مایکروسافت

هوش مصنوعی و خلاقیت برنامه نویسان

مایکروسافت به روزرسانی های جدیدی برای پلتفرم MS 365 خود ارائه کرده و بر روی هوش مصنوعی و خلاقیت برنامه نویسان تمرکز کرده است:

در کنفرانس Microsoft Build 2019، این کمپانی قابلیت ها و ابزار جدیدی را معرفی کرد که بر روی استفاده از هوش مصنوعی و ترکیبی از واقعیت و سایر موارد متمرکز بود. مدیر عامل مایکروسافت در بحث های آغازین خود به چشم انداز شرکت و فرصت هایی که برای برنامه نویسان در محصولات مایکروسافت وجود دارد اشاره کرد. او گفت:«  از آنجایی که استفاده از رایانه در همه جنبه های زندگی ما ادغام شده است، انتخاب توسعه دهندگان و برنامه نویسان می تواند زندگی که در آن هستیم را تعریف کند. مایکروسافت تلاش می کند ابزارها و پلتفرم های قابل اعتمادی را هر سال در اختیار برنامه نویسان بگذارد تا بتوانند تجربه های جادویی برای ایجاد فرصت های جدید برای همه بسازند.» همچنان با شرکت بهین مبتکران ایده  ارائه دهنده مقالات و خدمات اینترنت اشیا در حوزه خانه هوشمند، گلخانه هوشمند و شهر هوشمند همراه باشید.

افزایش خلاقیت و بهره وری برنامه نویسان در پلتفرم Microsoft 365:

 ارتباط داده های نموداری مایکروسافت:

در حال حاضر نمودار های مایکروسافت با اتصال و ارتباط داده ای مجهز شده است. این سرویس داده های آنالیتیکی را از Microsoft Graph با داده های تجاری مشتریان ترکیب می کند. اتصال داده های Microsoft Graph می تواند از طریق یک سری منابع داده های Office 365 و Microsoft Azure را فراهم نماید. خطوط مهاجرتی توسعه یافته و از طریق Azure Data Factory مدیریت می شود. اتصال Graph data مایکروسافت را می توان برای ایجاد اپلیکیشن های جدید در شرکت ها یا در سایر موارد به کار برد. این گزینه به عنوان یک قابلیت در محیط کاری آنالیتیکس ها در دسترس است و می تواند به عنوان یک SKU مستقل برای ISV ها باشد.

 جستجوی مایکروسافت:

قابلیت جستجو در مایکروسافت به عنوان یک تجربه واحد جستجو در همه اپلیکیشن های مایکروسافت عمل می کند. این گزینه فناوری هوش مصنوعی را از بینگ اعمال می کند و بینش های موجود را برای جستجوهای شخصی سازی شده سفارشی سازی می نماید. سایر قابلیت هایی که در جستجوی مایکروسافت گنجانده شده عبارت است از :

  • تغییر مکان جعبه جستجو
  • قابلیت پیشنهاد عبارات کلیدی
  • قابلیت هیستوری کوئری و هیستوری کوئری های جستجو شده شخصی
  • دسترسی ادمین به هیستوری جستجوهای محبوب برای سازمان ها. البته این افراد به هیستوری جستجوهای شخصی دسترسی نخواهند داشت.
  • پیشنهاد بوک مارک، سایت، افراد و فایل ها

قابلیت جستجو در مایکروسافت به صورت رسمی برای همه محصولات تجاری Microsoft 365 و Office 365 در انتهای می در دسترس خواهد بود.

فریم ورک سیال:

همانطور که از نامش پیداست مایکروسافت در حال ارائه قابلیت جدیدی به نام فریم ورک سیال است که به افراد اجازه می دهد بین اپلیکیشن های مختلف کار ویرایش و همکاری را به راحتی انجام دهند. این یک پلتفرم مبتنی بر وب است که به کاربران اجازه می دهد اسناد را در یک اپلیکیشن همچون ورد ویرایش کنند و جداول را از آن سند به سایر موارد انتقال دهند. بر اساس گفته های مایکروسافت، این فریم ورک می تواند متون را ترجمه کند، محتوا را fetch نماید، ویرایش هایی را پیشنهاد کند، بررسی هایی را انجام دهد. این شرکت بسته توسعه دهندگان و اولین تجربه ای که از فریم ورک سیال قدرت گرفته را امسال بر روی ورد، teams و Outlook ارائه می کند.

 قابلیت های جدید Microsoft Edge:

هوش مصنوعی و خلاقیت برنامه نویسان

امسال مسیر ارائه قابلیت های جدید برای مرورگر اصلی مایکروسافت  باز شد. در این مرورگر قابلیت های جدیدی ارائه شده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وضعیت(mode) اینترنت اکسپلورر: این وضعیت اینترنت اکسپلورر را به طور مستقیم با Microsoft Edge از طریق تب جدیدی ادغام می کند. این کار به کسب وکارها اجازه می دهد اپلیکیشن های مبتنی بر اکسپلورر را در یک مرورگر مدرن اجرا کنند
  • ابزارهای حریم خصوصی: کنترل های بیشتری برای حریم خصوصی در این مرورگر ارائه شده است. این موضوع به مشتریان اجازه می دهد از سه سطح حریم خصوصی در مرورگر بهره ببرند( نامحدود، متعادل و سخت). این گزینه ها  مانع از دسترسی موارد ثالث به گشت و گذار کاربران می شوند. گزینه نامحدود به همه پیگیری کننده های ثالث اجازه می دهد مرورگر شما را بررسی کنند. گزینه متعادل مانع از این می شود که چنین موارد ثالثی به سایت هایی که کاربر قبلا بازدید نکرده دسترسی داشته باشد. گزینه سخت همه پیگیری کننده های ثالث را مسدود می کند.
  • مجموعه ها: مجموعه ها به کاربر اجازهه می دهد داده ها را به شیوه موثرتری جمع آوری کنند و به اشتراک بگذارند و در نهایت اکسپورت کنند.

مایکروسافت در حال انتقال Edge به Chromium است. این موضوع  باعث می شود توسعه Edge برای همه شرکت های ثالث راحت تر باشد.

هوش مصنوعی و خلاقیت برنامه نویسان

بهینه سازی های جدید در مجموعه ابزار پلتفرم Microsoft 365:

 ترمینال ویندوز:

ترمینال ویندوز یکی از اپلیکیشن های جدید مایکروسافت برای کاربران خط فرمان ویندوز است. برخی از قابلیت های برتر عبارت است از :

  • رابط کاربری با فونت های غنی از ایمچوی و رندر متن و گرافیک
  • پشتیبانی از چندین تب و قالب و قابلیت های سفارشی سازی
  • تجربه کاربری قدرتمند خط فرمان برای کاربران PowerShell ،Cmd ،Windows Subsystem برای لینوکس و همه اشکال اپلیکیشن های خط فرمان

ترمینال ویندوز در اواسط ماه ژوئن ارائه خواهد شد و از طریق مایکروسافت استور در ویندوز به دست کاربران خواهد رسید.

React Native برای ویندز:

مایکروسافت اعلام کرده که یک پروژه متن باز برای توسعه دهندگان React Native  ارائه می کند. توسعه دهندگانی که ترجیح می دهند از اکوسیستم وب/ react برای نوشتن اجزای تشکیل دهنده تجربه کاربری استفاده کنند حالا می توانند از این مهارت ها به کمک React Native برای ویندوز بهره ببرند.

React بری ویندوز تحت لیسانس MIT است و به توسعه دهندگان اجازه خواهد هر گونه دستگاه ویندوز ۱۰ همچون رایانه ها، تبلت ها، ایکس باکس و سایر موارد را هدف قرار دهند. این پروژه بر روی گیت هاب توسعه یافته و برای تست در اختیار برنامه نویسان قرار گرفته است. به زودی قابلیت های جدید و پیشرفته ای ارائه خواهد شد.

Windows Subsystem برای لینوکس ۲:

مایکروسافت معماری جدیدی برای Windows Subsystem لینوکس ارائه کرده است. WSL2 در MSBuild 2019. همچنین مایکروسافت یک کرنل متن باز لینوکسی با ویندوز که برای wsl2 طراحی شده است را ارائه می کند. قابلیت های جدید شامل افزایش عملکرد فایل سیستم می باشد. WSL از اجرای کانتینرهای داکر لینوکس هم پشتیبانی می کند. نسل بعدی WSL در اواسط ژوئن ارائه خواهد شد.

موارد جدید در ابزارهای توسعه دهندگان:

NET 5. در سال ۲۰۲۰ عرضه می شود:

همانطور که می دانید NET 5. نسخه بزرگ پلتفرم دات نت است که در سال ۲۰۲۰ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. NET 5. همه قابلیت های اصلی دات نت را خواهد داشت و موارد دیگری هم به آن اضافه خواهد شد:

  • یک کلاس لایبرری اصلی که در برگیرنده API ها برای ایجاد هر نوع اپلیکیشنی است.
  • انتخاب های بیشتر بر روی تجارب Runtime
  • اجرای سریع تر و راحت تر جاوا بر روی همه پلتفرم ها در دسترس خواهد بود.
  • تعامل متقابل Objective-C و Swift بر روی سیستم عامل های متعدد پشتیبانی می شود.
  • NET 5. روش های کامپایل JIT و AOT رابرای پشتیبانی از سناریوها، دستگاه ها و روش های مختلف فراهم خواهد کرد
  • NET 5. یک مجموعه ابزار یکپارچه را ارائه خواهد کرد که توسط پروژه های جدید SDK و نیز مدل توسعه ای انعطاف پذیر پشتیبانی می شود

ML.NET 1.0:

ML.NET فریم ورک متن باز مایکروسافت است که بر روی ویندوز، لینوکس و مک کار می کند و یادگیری ماشینی را برای توسعه دهندگان در دسترس می سازد. نسخه جدید ML.NET در Microsoft Build Conference ارائه شد. برخی از قابلیت های جدید عبارت است از :

  • پیش نمایش خودکار یادگیری ماشینی: با انتخاب بهترین الگوریم ML با تنظیمات مناسب می توانید داده های ورودی را منتقل کنید.
  • AutoML در NET پشتیبانی می شود و در پیش نمایش ارائه می گردد. در حال حاضر از طبقه بندی و اجرای وظایف ML هم پشتیبانی می کند.
  • پیش نمایش NET Model Builder : Model Builder یک ابزار رابط کاربری ساده برای توسعه دهندگان است که از AutoML برای ایجاد مدل های ML استفاده می کند. این گزینه همچنین کدهای آموزش و مصرف مدل را برای عملکرد بهتر تولید می کند.
  • پیش نمایش NET CLI : ML.NET CLI ابزار دات نت است که مدل های ML.NET را به کمک AutoML و ML.NET تولید می کند. ML.NET CLI به سرعت از طریق مجموعه داده ها برای وظایف خاص ML تکرار می شود و بهترین مدل را تولید می کند.

IntelliCode ویژوال استودیو، ابزار مایکروسافت برای برنامه نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی:

IntelliCode ویژوال استودیو، در حال حاضر در اختیار کاربران قرار دارد. این گزینه در اصل بهبود یافته IntelliSense است که یک ابزار تکمیل کد برای مایکروسافت محسوب می شود. Intellicode به کمک کدهایی از هزاران پروژه متن باز که در گیت هاب هست آموزش می بیند و حداقل ۱۰۰ ستاره دارد.

 

این گزینه برای C# و XAML برای ویژوال استودیو، جاوا، جاوا اسکریپت، TypeScript، پایتون در دسترس است. IntelliCode همچنین به صورت پیش فرض در ویژوال استودیو ۲۰۱۹ ادغام شده است.

 ویژوال استودیو ۲۰۱۹ نسخه ۱۶٫۱ Preview 2:

ویژوال استودیو ۲۰۱۹ نسخه ۱۶٫۱ Preview 2 در برگیرنده IntelliCode و اکستنشن های گیت هاب به صورت پیش فرض است. این گزینه پیش نمایش قابلیت Time Travel Debugging که در نسخه ۱۶٫۰ معرفی شد را به همراه دارد. این نسخه در برگیرنده بهینه سازی های عملکردی و خلاقیت برای توسعه دهندگان دات نت و ++c است.

گیمینگ و واقعیت ترکیبی:

بازی Minecraft AR برای دستگاه های موبایلی:

در انتهای کنفرانس Build 2019، مایکروسافت از بازی جدید Minecraft در واقعیت افزوده که بر روی گوشی ها اجرا می شود رونمایی کرد. تیزر این بازی نشان می داد که اطلاعات بیشتر در هفدهم می ارائه خواهد شد.

 نسخه توسعه ای هولولنز۲ و پشتیبانی Engine:

نسخه توسعه ای هولولنز ۲ دربرگیرنده دستگاه هولولنز ۲، ۵۰۰ دلار اعتبار برای Azure و سه ماه استفاده رایگان از Unity Pro و Unity PiXYZ برای داده های CAD است که از ۳۵۰۰ دلار آغاز می شود و کمترین مقدارش ۹۹ دلار به ازای هر ماه است. نسخه توسعه ای هولولنز ۲ به زودی ارائه خواهد شد. پشتیبانی از Engine غیر واقعی برای استرمینگ و یکپارچه سازی بومی پلتفرم هم تا انتهای می در هولولنز ۲ در دسترس خواهد بود.

اینترنت اشیا  و Intelligent Edge:

هوش مصنوعی و خلاقیت برنامه نویسان

 قابلیت های جدید اینترنت اشیای Azure:

در کنفرانس ۲۰۱۹ مایکروسافت قابلیت جدیدی برای اینترنت اشیای Azure ارائه شد.

  • پردازش بهتر Rules و rules سفارشی با سرویس هایی همچون Azure Functions یا Azure Stream Analytics
  • داشبوردهای متعدد و گزینه های بصری سازی داده ها برای انواع مختلفی از کاربران
  • کانکتورهای داخلی و خارجی داده. اپراتورها می توانند با سیستم ها ادغام شوند.
  • توانایی اضافه کردن برندینگ و منابع اپراتوری سفارشی به یک اپلیکیشن مرکزی اینترنت اشیا با گزینه های white labeling

قابلیت های جدید اینترنت اشیا برای Azure به صورت نسخه آزمایشی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

IoT Plug and Play:

IoT Plug and Play یک زبان مدل سازی جدید و باز برای مرتبط کردن دستگاه های اینترنت اشیا به ابر بدون نیاز به نوشتن کد است. IoT Plug and Play همچنین تولیدکنندگان دستگاه ها را قادر می سازد دستگاه های هوشمندتری برای اینترنت اشیا بسازند که تنها با ابر کار می کند. توسعه دهندگان و برنامه نویس ابری می توانند دستگاه هایی که این گزینه در آن فعال شده را در کاتالوگ دستگاه های اینترنت اشیای مایکروسافت ببینند. اولین همکار Compal, Kyocera, STMicroelectronics است.

Azure Maps Mobility Service:

Azure Maps Mobility Service یک API جدید است که اطلاعات حمل و نقل عمومی را به صورت لحظه ای ارائه می کند. این اطلاعات در برگیرنده مسیرها و مکان های توقف احتمالی است. این API خدمات ترانزیتی را هم ارائه می کند تا به برنامه ریزی شهری و سیستم حمل و نقل کمک نماید.

Azure Maps Mobility Service در ماه ژوئن ارائه خواهد شد.

مقیاس بندی رویداد محور مبتنی بر کوبرنت(KEDA):

مایکروسافت و ردهت با همکاری هم KEDA را توسعه داده اند که یک پروژه متن باز است و از توسعه کانتینرهای رویداد محور بدون سرور بر روی کوبرنت پشتیبانی می کند. این گزینه را می توان در هر محیط کوبرنتی به کار برد( ابر خصوصی و عمومی یا سایر موارد). KEDA از محرک های درون ساخت برای پاسخگویی به رویدادهایی که در سایر سرویس ها و کامپوننت ها رخ می دهد پشتیبانی می نماید. این موضوع به کانتینرها اجازه می دهد رویدادها را به صورت مستقیم از منبع بگیرند. همچنین KEDA از یک گزینه جدید هاستینگ برای Azure Functions استفاده می کند که می تواند به عنوان یک کانتینر در کلاستر کوبرنت توسعه یابد.

کمپین‌های سیاسی و انتخابات امن:

ElectionGuard SDK و مایکروسافت ۳۶۵ برای کمپین ها:

ElectionGuard یک نرم افزار متن باز رایگان است که به عنوان افزونه ای برای مایکروسافت ارائه می شود. این نرم افزار باعث می شود سیستم های رای گیری امن تر و بهبود یافته تر عمل کنند. مایکروسافت ۳۶۵ برای کمپین ها توانایی های امنیتی را برای اشخاص و حزب های سیاسی ارائه می کند. Microsoft Build در ششمین سال خود قرار دارد و تا هشتم می ادامه خواهد داشت. این کنفرانس میزبان بیش از ۶۰۰۰ شرکت کننده از توسعه دهندگان و بیش از ۲۶۰۰ مشتری و همکار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *