طراحی داخلی هوشمند فضای کاری و اداری در واقع باید بگونه ای باشد که نیاز های افراد را پاسخ دهد

طراحی داخلی هوشمند

اگر شما هر روزه بگونه ای برنامه ریزی می کنید که با استفاده از تقویم گوشی همراهتان، قرار های کاریتان را تنظیم می کنید، عکس هایتان را درفضای ابری ذخیره می کنید و با استفاده از نرم افزار های شبکه های اجتماعی سعی در برقرار کردن ارتباط با دیگر افراد دارید، به طور حتم این خواسته ها را حتی در محل کارتان نیز خواهید داشت.

در سال 2018، زندگی بگونه ای شده که افراد در کوتاهترین زمان ممکن خواستار برقراری ارتباط با دیگران هستند و این امر تنها مختص به فضای خانگی و منزل نیست؛ بلکه این نیاز در همه حالات و همه زمان ها حتی زمانی که افراد مشغول به کار هستند نیز وجود دارد. جدای از آنکه میزان زمان استفاده از برنامه ها در کار بالطبع نسبت به میزان استفاده از آنها در خانه کمتر است، باید شرایط را بگونه ای در نظر بگیریم تا امکان فراهم شدن بستر مناسب برای ارضای نیازهای افراد باشد.

طراحی داخلی هوشمند فضای کاری و اداری و ادغام آن با وسایل و تکنولوژی های جدید، آینده نگری محسوب نمی شود، بلکه نیاز است.

درواقع فراهم کردن این امکان از کمترین توقعات امروزی شمرده می شود و نیاز است تا به آن پرداخته شود. یک فضای کاری باید بگونه ای طراحی شود تا افراد ضمن به جا آوردن و انجام وظیفه خود، نیازهایشان نیز تا حد امکام برطرف شود. در غیر اینصورت امکان دارد شرکتی که نیازهای کارمندانش را نادیده بگیرد، به زودی کارمندانش را از دست بدهد و در نتیجه کاهش بهره وری در آن شرکت سبب خواهد شد. علاوه بر این شرکت نیروها و استعداد های خود را نیز از دست خواهد داد.

افزایش بهره وری از فضای کاری

طراحی داخلی هوشمند

به نظر شما چگونه می توان یک محیط کاری بهتری داشته باشیم؟ برای اینکه این امر محقق شود، در ابتدا باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم تا بتوان از وسایل و فضا بهره بیشتری برد. هرچه از تکنولوژی بهتر و پیشرفته تری در فضای کاری استفاده کنیم، توزیع وسایل در فضای کاری و بهره وری از فضا افزایش یافته و به دنبال آن افراد بهتر و با بازده بیشتری به وظیفه خود می پردازند.

یک سناریو برد-برد برای کسب و کار و کارمندان آن این است که طراحان ساختمان و سازمان هایی که در جهت هوشمند سازی فضاهای خانگی و کاری فعالیت می کنند، با یکدیگر همکاری کنند تا بدین سبب هر دو طرف قضیه برد کنند.

همکاری این دو طرف باعث شده که از هر دو سو افراد بهره برده و این شانس وجود داشته باشد که افراد از فضای طراحی شده، بهره کافی ببرند. این امر مثلا می تواند با قرار دادن صفحه های نمایش و ایستگاه های شارژر و دیگر موارد محقق شده تا افراد با برطرف کردن نیاز های خود، بهره وری را به عینه مشاهده کنند.

اصل مطلب این است که اگر سعی بر آن شود که در طراحی فضای کاری، بر هوشمند شدن آن تاکید شود، افراد زمان کمتری برای پرداختن به نیازهای متفرقه خود داشته و اینگونه این زمان را صرف انجام کار می کنند؛ اینگونه هم افراد و هم شرکت سود خواهند برد.

این هوشمند سازی به چه شیوه ای باید انجام شده تا افزایش بهره وری را سبب شود؟

طراحی داخلی هوشمند

این بهره وری می تواند با طراحی مناسب فضا توام با جای دادن تکنولوژی در بطن آن میسر شود. برای طراحی یک فضای هوشمند کاری باید به اصول و قواعد پایه، پایبند بود.

دسترسی به یک خط اینترنت قابل اطمینان و پرسرعت امروزه به امر جدا نشدنی از کارهای روزمره و مشاغل شده است. بخصوص برای مشاغلی که مبتنی بر کاغذ و داده است، نیاز به یک خط اینترنت سریع و مطلوب، به شدت حس می شود. طراحی و توسعه فضای کاری که نه تنها از یک خط پرسرعت بهره برده، بلکه با تکنولوژی عجین شده است، باعث می شود تا کارمندان با رغبت بیشتری به انجام امور پرداخته و حتی افزایش بهره وردی را نیز سبب می شود. به فرض مثال با طراحی یک سیستم هوشمند برای بررسی حضور کارکنان در شرکت (که ممکن است برای شرکت امری زمان بر تلقی شود) از هدر رفتن زمان جلوگیری می کند.

هرچه خطوط ارتباطی قوی تری وجود داشته باشد، ارتباط و تبادل بهتر صورت می گیرد.

طراحی داخلی هوشمند

ما به کمک اینترنت اشیا می توانیم مرزهای جدیدی در برقراری ارتباطات بگشاییم. اینترنت اشیا (Internet of Things) یا ( IOT به اختصار) به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده اند و می توان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت آنها را کنترل و مدیریت کرد. “کنترل دمای اتاق ها و خانه با تلفن هوشمند” یا “روشن کردن از راه دور وسایل خانگی همچون قهوه ساز” را می توان مثال هایی از کاربرد اینترنت اشیا در زندگی روزمره دانست. این امر نه تنها امکان پذیر است، بلکه بسیار مقرون به صرفه نیز است. اگر میخواهید طیف گسترده تری از تجهیزات را کنترل کنید، می توانید از سنسور های و رابط هایی استفاده کنید که به کمک زبان ماشینی، درک خواهند کرد که چه فرامینی را بنا به درخواست شما انجام دهند.

اگر این شیوه از طراحی و توسعه فضای کاری پیاده سازی شود، باعث خواهد شد تا در ان واحد صدها وسیله و تجهیزات به یکدیگر متصل بوده و اینگونه امکان ارتباط و افزایش بهره وری از امکانات و فضای کاری را سبب می شود. گرچه شاید این کارها برای آینده نگران به نظر برسند، اما نیاز است تا هرچه زودتر و در مدت زمان کوتاهی به وقوع بپیوندد.

بعنوان یک متخصص ارتباطات دیجیتال و هوشمند سازی، هدف آن است که انرژی و سرمایه بر روی مدیریت و تامین امنیت صرف شده تا اینگونه با افزایش ترافیک داده ها و کار، مشکلی به وجود نیاید. چه مدیر یک مجموعه کاری باشید په کارمند آن، باید زودتر دست به کار شوید تا این فضای کاری بصورت بهینه و هوشمند توسعه یافته تا محیطی هوشمند و دیجیتال بوجود آید تا همکان در بستر آن، به رشد و توسعه برسند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *