4 اصل برای بهینه سازی ساختمان های هوشمند

ساختمان های هوشمند

دیدگاه جدید در مورد داده های آنالیتیکی افراد

ساختمان های هوشمند ما روزانه داده های متعددی را جمع آوری می کنند. اما چگونه این داده ها به اطلاعات ارزشمندی تبدیل می شود؟  خوب اجازه دهید ببینیم چگونه اینکار انجام می شود.

در طول چند دهه گذشته، حوزه بهینه سازی سایت ها ارزش های زیادی به اهداف تجاری سازمان های مختلف اضافه کرد. هدف از این مقاله، بررسی نحوه انتقال ارزش از وب به معاملات املاک از طریق اینترنت اشیا است. برای اینکار ما رویکرد جدیدی را برای بررسی ارزش در داده های آنالیتیکی افراد حاصل از ساختمان های هوشمند به کار خواهیم برد. و سپس، با استفاده از شرایط موجود تئوری بهینه سازی سایت را به تئوری بهینه سازی ساختمان های هوشمند تبدیل خواهیم کرد. اینکار به ایجاد 4 اصل منجر می شود که به ما کمک می کند ارزش جدیدی را از داده های خود ایجاد کنیم.

4 اصل برای تبدیل داده به ارزش در ساختمان های هوشمند :

اصل اول:تمرکز بر روی تبدیل

اصل دوم: دنبال کردن نرخ تبدیل گام های بهینه سازی

اصل سوم: داشتن یک روش اسان برای کار

 اصل چهارم: آغاز به کار ساده و تبعیت از مسیر رشد

افزایش و گسترش اینترنت اشیا می تواند ما را به پیگیری کاربران ساختمانها هدایت کند. پیگیری فعالیت های کاربر بسیار شبیه کاری است که  گوگل آنالیتیکس در مورد سایت ها انجام می دهد. در حوزه بهینه سازی سایت، می توان ارزش زیادی را به اهداف تجاری کسب وکارهای مختلف اضافه کرد. ایده موجود این است که اگر بتوانیم ساختمان های هوشمند را با سایت ها مقایسه کنیم و بتوانیم فعالیت کاربران را در دو حوزه  پیگیری نماییم می توانیم به خوبی از روش ها و ارزش های موجود در بهینه سازی سایت در ساختمان های هوشمند هم استفاده کنیم.در ادامه عبارات و دسته بندی های مختلفی را معرفی می کنیم که ما را قادر می سازد روش ها و بهترین تمرینات بهینه سازی سایت را به ساختمان های هوشمند ترجمه نماییم.

 گام بعدی: استفاده از یک متخصص

بعد از معرفی دسته بندی ها و عبارات موجود در  مقاله اول، حالا باید این ابزار را تست کنیم. اینکار را به کمک مصاحبه با یک متخصص انجام خواهیم داد.

مصاحبه ما با  فرد متخصص که در حوزه بهینه سازی سایت تخصص کافی دارد باعث شد تجربیات زیادی به دست آوریم.  این فرد توانسته است در سال های کاری خود با موفقیت برندهای جهانی را بهینه سازی نماید. در سازمانی که کار می کند او مسئول بررسی فرآیند بهینه سازی برای سایت های مشتریان مختلف است. همین امر باعث شد این فرد کاندید مناسبی برای به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد بهینه سازی سایت و البته ساختمان های هوشمند باشد.  در طول این مصاحبه از متخصص خواستم در مورد فرآیند، روش ها و بهترین تمریناتی که به حوزه بهینه سازی سایت اجازه می دهد ارزشی به کسب وکارها اضافه کند را بیان نماید. بعد از مصاحبه، سعی کردم از  طبقه بندی های ذکر شده در بالا برای ترجمه روش های سایت به مجموعه ای از قوانین کاربردی در حوزه ساختمان های هوشمند  استفاده کنم.  نتیجه اولین تست بسیار امیدوارکننده بود و توانست راهنمایی های ارزشمندی را برای تحقیقات بعدی و انگیزه برای ادامه کار فراهم آورد.

 چهار اصل برای بهینه سازی ساختمان های هوشمند:

در اینجا مجموعه ای از چهار قانون را که از مصاحبه با فرد متخصص به دست آورده ایم را بیان خواهیم کرد. این اصول می توانند پایه و اساس چارچوب نظری را فراهم کنند که می توان از آن برای تبدیل داده های آنالیتیکی افراد به ارزش استفاده کرد.

در  این مقاله چارچوب نظری را بر روی نمونه عملی خود اعمال خواهیم کرد.

 

اصل اول: تمرکز بر روی تبدیل

ساختمان های هوشمند

از بحثی که با متخصص داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بهینه سازی نرخ  تبدیل  نام دقیق تری برای حوزه کاری اوست. دلیل این امر این است که نرخ تبدیل هسته بهینه سازی سایت است و برای رسیدن به نرخ تبدیل بالا باید کارهای متعددی انجام شود. اما سوال اینجاست که نرخ تبدیل اصلا به چه معناست؟ نرخ تبدیل درصدی از کاربران سایت است که فعالیت مدنظر صاحب سایت را انجام می دهند. این فعالیت می تواند خرید محصول، سفارش یک بروشور یا رزرو باشد. نرخ تبدیلی که صاحب سایت به دنبال آن است باید همیشه با اهداف کسب وکار پیوند بخورد. از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل سایت نیز بهینه سازی می شود و می تواند فرد را به اهداف تجاری که در سر دارد برساند. ایده اعمال مفهوم نرخ تبدیل در حوزه املاک بسیار جذاب است. اینکار صاحبان خانه ها و مدیران را قادر می سازد نحوه مشارکت ساختمان ها در رسیدن به اهداف را بررسی کنند و  ببینند برای بهبود شرایط خود چه کاری می توانند انجام دهند. با توسعه سریع اینترنت اشیا در سال های اخیر، ما می توانیم رفتار کاربران را با دقت بیشتری در حوزه ساختمان های هوشمند ارزیابی کنیم. این توسعه به ما اجازه می دهد نرخ تبدیل را با دقت بیشتری بسنجیم. باید به خاطر داشته باشید که مفهوم تبدیل منحصر به معاملات املاک مبتنی بر فروش نیست. نرخ تبدیل را می توان به ساختمان های متعددی همچون دفاتر کاری، موزه ها، دانشگاه ها و فرودگاه ها اعمال کرد. هدف من ایجاد و تست چارچوب نظری است که بتوان از آن برای بهینه سازی همه انواع مستغلات استفاده کرد.

تبدیل: ماکرو و میکرو

دنبال کردن حوزه بهینه سازی سایت نشان می دهد بهینه سازی ساختمان های هوشمند باید بین دو نوع تبدیل تمایز ایجاد کند: تبدیل ماکرو و تبدیل میکرو. تبدیل ماکرو زمانی است که کاربر فعالیت مهم و نهایی که صاحب سایت از کاربر می خواهد را انجام داده است. برای فروشگاه اینترنتی، تبدیل ماکرو می تواند پایان دادن به فرایند خرید یک محصول باشد.  در حوزه مستغلات تبدیل ماکرو ممکن است خرید یک محصول باشد. در مقابل تبدیل میکرو فعالیت های مدنظر کوچک تری است که کاربر برای رسیدن به تبدیل ماکرو انجام می دهد. نمونه های تبدیل میکرو برای فروشگاه اینترنتی در برگیرنده اشتراک در خبرنامخ، کلیک بر روی ایتم، قرار دادن یک ایتم در کارت خرید و سایر موارد است. به همین شیوه می توان چنین گفت که تبدیل میکرو برای فروشگاه لباس فیزیکی در برگیرنده بررسی لباس ها، امتحان کردن آن ها و سایر موارد است.

هم برای فروشگاه اینترنتی و هم فروشگاه فیزیکی، بهینه سازی این تبدیل های میکرو می تواند بسیار مفید باشد زیرا بهبود  نرخ تبدیل برای هر تبدیل میکرویی به افزایش نرخ تبدیل منجر می شود که در نهایت به تبدیل ماکرو می رسد.  برای فروشگاه های خرده فروشی، سنجش و ارزیابی تبدیل ماکرو چیز جدیدی نیست.  اینکار بسیار ساده انجام می شود. اگر 1000 نفر وارد فروشگاه شوند و 400 نفر به خرید یک آیتم اقدام نمایند پس تبدیل ماکرو  برابر با 40 درصد خواهد بود.

سنجش تبدیل میکرو در مستغلات و املاک معمولا مدنظر افراد نیست.  بیشترین توضیحی که افراد در این باره می دهند این است که سنجش میکرو برایشان دشوار است.

چگونه افراد می توانند درصد خریدارانی که بعد از امتحان کردن لباس به صندوق پرداخت رفته اند را محاسبه نمایند؟ با اینحال جمع آوری چنین داده هایی می تواند بسیار ارزشمند باشد. اینکار به ما اجازه می دهد اصلاحات مورد نیاز در فروشگاه را ایجاد کنیم. مثلا اتاق پرو را بررسی نماییم و در آن آینه نصب کنیم. اینکار نرخ تبدیل را افزایش می دهد. توسعه اینترنت اشیا به همراه خلاقیت می تواند تبدیل های میکرویی که قابل سنجش نیستند را قابل ارزیابی نماید

 

 اصل دوم: تبعیت از گام های بهینه سازی نرخ تبدیل

ساختمان های هوشمند

یکی از نتایج مهمی که از مصاحبه خود با فرد متخصص به آن دست  پیدا کردیم افزایش سطح پیچیدگی و حرفه ای در حوزه بهینه سازی سایت  در طول چند دهه گذشته است. می توان چنین گفت که نمایش فرآیند بهینه سازی سایت در مقاله های اول کمی اصولی بود. در واقعیت شما باید رفتار کاربر را به کمک گوگل آنالیتیکس بسنجید و سپس سایت را برای مقاصد مختلف بهینه سازی نمایید. از دیدگاه یک متخصص، قبل از هر بهینه سازی و اعمال آن بر روی سایت، باید فرایند تست گسترده و پیچیده انجام شود. این فرآیند تست باید در برگیرنده تجزیه و تحلیل استراتژیک، توسعه فرضیه، طراحی تجربیات، انجام تجربیات و تجزیه و تحلیل داده ها باشد. همه این ها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و از ابزارهای مختلفی استفاده شود.

برای انجام فرآیند تست، کل تیم باید تخصص های مختلفی داشته باشند و کنار هم جمع گردند. به عنوان مثال تیم timo در برگیرنده آنالیست سایت، پژوهشگر بخش تجربه کاربری، طراح سایت، مدیر، مدیر برنامه،  مدیری بررسی کیفیت و توسعه دهنده است.  این حوزه های مختلف می تواند کیفیت و اعتبار را در نتایج حاصل ایجاد نماید. تیم توسعه دهنده در این شرایط می تواند به سطوح بالاتری دست پیدا کند. حتی اگر بتوانیم تنها بخشی از کل تمرینات سایت را در حوزه مستغلات ترجمه کنیم باز هم برایمان بسیار ارزشمند خواهد بود. این دقیقا همان چیزی است که تلاش داریم به آن دست پیدا کنیم. روش بهینه سازی سایت بر اساس سه مفهوم اصلی انجام می شود: فرآیند، افراد و فناوری. در این بخش، عمدتا بر روی  مفهوم فرآیند تمرکز خواهیم کرد. دلیل مان این است که فرآیند اولین گام منطقی است که پیش روی خود داریم. بعد از اینکه طراحی فرآیند تکمیل شد، می توان از طریق این طراحی چیزی که افراد و فناوری نیاز دارند را تعیین کرد. در ادامه سعی می کنیم توضیح اساسی از 5 گام بهینه سازی سایت را فراهم آوریم که در ساختمان های هوشمند و بهینه سازی آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 بهینه سازی نرخ تبدیل در  5 گام:

این فرآیند 5 مرحله ای باید هر فردی را قادر سازد به طور موثر نرخ تبدیل را بهبود ببخشد.

گام اول: تنظیم اهداف

اولین قدمی که پیش رو دارید تنظیم اهداف بهینه سازی است. هدف شما افزایش درآمد است؟ می خواهید بهره وری را بیشتر کنید؟ به دنبال بهبود تجربه کاربری هستید؟ بعد از اینکه اهداف خود را تنظیم کردید به دنبال فاکتورهایی باشید که برای رسیدن به این اهداف می توانید اصلاح نمایید. به عنوان مثال اگر می خواهید درآمد حاصل از فروشگاه فیزیکی را افزایش دهید، باید سعی کنید تعداد افرادی که آیتم مدنظر را می خرند بیشتر نمایید. این کار را می توان به کمک فعالیت های زیر انجام داد.

تلاش برای تغییر طرح فروشگاه، بهبود روشنایی یا بهبود اتاق پرو

نتیجه گام اول: اهدافی که می خواهید به آن دست پیدا کنید را فهرست نمایید، فاکتورهایی که بر روی رسیدن به این اهداف تاثیر دارند را بنویسید. در مقالات بعدی ابزارهایی را معرفی خواهیم کرد که در تعیین فاکتورهایی که باید هدف قرار دهید به شما کمک می کند.

گام دوم: نوشتن فرضیه ها

گام دوم جمع آوری داده ها و بینش ها در مورد عملکرد فعلی فاکتورهای انتخابی  و بررسی عملکرد این فاکتورها و تاثیر آن بر روی اهداف است. این اطلاعات و بینش ها را می توان با بررسی سفر مشتریان فعلی، تجزیه و تحلیل ترافیک کاربری، جمع آوری داده ها، نظرسنجی از مشتریان یا مصاحبه به دست آورید.

نتیجه این گام: مجموعه فرضیه هایی که می توانید تست کنید را بنوشید. به عنوان مثال فرضیه قابل تست زیر را در نظر بگیرید:

با خرید آینه جدید برای اتاق پرو، می توانیم نرخ تبدیل را تا 3 درصد افزایش دهیم.

 گام سوم: تجربه طراحی

بعد از اینکه مجموعه ای از فرضیه های قابل تست را کنار هم قرار دادید نوبت به طراحی و تجربه از طریق تست این فرضیه ها می برسد. زمانی که این تجربه ها را طراحی می کنید باید به دنبال تایید آماری و تجربی هم باشید. به نطر من  این بخش چالش برانگیزترین بخش بهینه سازی ساختمان های هوشمند است و می تواند نتایج خوبی داشته باشد.

نتیجه این گام: فهرستی از تجربیات طراحی شده برای تست فرضیه ها و برنامه ریزی تجربی

 گام چهارم: تجربه رفتار

در گام چهارم، باید تجربه برنامه ریزی شده و طراحی شده را بررسی کنید و رفتار هر کدام را بسنجید. در طول این گام بر روی کیفیت تجربه ها، مانیتور کردن معیارها، آنالیز نتایج، گزارش نتایج و  اشتراک نتایج تمرکز نمایید.

نتیجه این گام: داشتن تجربه و اجرای آن. در این گام باید تصمیم بگیرید چه اصلاحاتی برای کارتان نیاز است  و می تواند شما را به نتایج بهتری برساند.

گام پنجم: اجرای بهینه سازی ها

در گام نهایی باید تغییراتی که با موفقیت تجربه کرده اید را اجرا نمایید. اگر تجربیات شما نشان دهنده ساختارهای متعددی است می توانید این تغییرات را در سرتاسر ساختمان ها مقیاس بندی کنید.  نتیجه این گام:  بهینه سازی بیشتر ساختمان ها به همراه اهداف تجاری که توسط شواهد تایید شده پشتیبانی می شوند.

برای اینکه بتوانید این فرایند را به طور موثر اجرا کنید باید دو اصل دیگر را هم به خاطر داشته باشید. اجازه دهید این دو اصل را با هم مرور کنیم.

 

اصل سوم: روش مناسبی برای کار پیدا کنید

ساختمان های هوشمند

نتیجه گیری کلیدی که می توان از صحبت های افراد متخصص به دست اورد استفاده از روش اجرای عملیات است.  بهینه سازی سایت در یک فرایند  چرخه ای قرار می گیرد و در ان فرضیه ها، تجربه کردن، تایید کردن و مقیاس بندی دیده می شود. این روش از کار، با  زمان کوتاه تر کسب سرنخ، به دست آوردن سریع بینش و انطباق سریع تر بر روی سایت می تواند نتایج بهینه سازی را به بهترین شکل نشان دهد.

به طور مکرر تجربه کنید تا بتوانید برای رسیدن به موفقیت رشد نمایید:

این فرایند برای کارآفرینان و مخترعان به نظر اشنا خواهد بود زیرا  این فرایند بسیار شبیه حوزه آغاز به کار استارت آپ ها و تفکر طراحی است.

استفاده از مفاهیم این چنینی می تواند بسیار مفید باشد.  این مفاهیم که حتی تشابهت های بیشتری دارند در برگیرنده تولید پرسونا، سفر مشتری، گزاره ارزشی و سایر موارد می باشند.  حوزه بهینه سازی ساختمان های هوشمند از این شرایط می تواند بسیار سود ببرد زیرا پیدا کردن یک روش کاری مناسب می تواند نتایج را سریع تر و به شیوه موثرتری تولید نماید. در توضیح نهایی بهینه سازی ساختمان های هوشمند، بیشتر مفاهیم مختص هر حوزه به زبان ساده تر توضیح داده خواهد شد.

 

 اصل چهارم: کار خود را با موارد ساده آغاز کنید و مسیر رشد را دنبال نمایید

ساختمان های هوشمند

زمانی که کار بهینه سازی سایت آغاز شد، روش های آن در تعداد و پیچیدگی محدود بود .صاحبان سایت ها تنها قادر بودند بخشی از داده ها را تجزیه و تحلیل کنند. داده ها نیز به طور موثر امروزی به کار نمی رفت. در این برهه از زمان، همانطور که قبلا نیز بیان کردیم حوزه بهینه سازی سایت شروع به گسترش کرد. طیف وسیعی از احتمالات و سطوح مختلفی از پیچیدگی های بهینه سازی سایت به نظر برای کاربر خسته کننده می رسید.  خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان این روش های بهینه سازی را در حوزه مستغلات به کار برد؟ در ابتدا چه چیزی باید سنجیده شود؟ چه تخصص هایی برای اینکار لازم است؟

در این مورد باید به خاطر داشته باشید که همیشه باید از موارد نسبتا ساده  کار خود را آغاز کنید. بعد از اینکه شرایط را درک کردید متوجه خواهید شد که این گستردگی و جامع بودن خبر خوبی برایتان است.

شما می توانید در این شرایط از مجموعه روش های بهینه سازی متعدد استفاده کنید و همین امر شانس بهره گیری از ابزارها و روش های بزرگ برای بهینه سازی ساختمان های هوشمند را هم فراهم می کند.  در آینده می توان تیم منظم و غنی را برای کار بر روی بهینه سازی ساختمان های هوشمند به کار برد. این تیم ها در برگیرنده مهندسین، معماران، روانشناسان رفتاری، طراحان، متخصصان فناوری، دانشمندان داده و بهینه سازهای سایت ها خواهد بود.

ما هنوز در روزهای اول بهینه سازی ساختمان های هوشمند هستیم. اما بر این باوریم که اصول بیان شده در این مقاله بخش های اصلی و ضروری برای به کار بردن روش های امیدوارکننده است. روشی که در این مقاله پیشنهاد دادیم را می توان تست کرد و از ارزش های موجود بهره برد. نتیجه گیری های کلیدی که می توان از این مقاله کسب کرد به شرح زیر است:

  • در این مقاله با طبقه بندی ها و عبارت هایی را از مقاله اول به کار بردیم تا بتوانیم نظریه بهینه سازی سایت را در نظریه بهینه سازی ساختمان های هوشمند ترجمه و تفسیر کنیم
  • حالا 4 اصل در اختیار داریم  که یک برنامه مرحله به مرحله برای ایجاد ارزش از داده های آنالیتیکی افراد ارائه می کند.
  • انتظار داریم این روش را بتوان بر روی داده های بیشتری که در حال حاضر وجود دارد اعمال کرد.  در حال حاضر می توانیم داده های خود را از زوایای مختلفی بررسی کنیم.
  • ممکن است در جمع آوری داده ها دچار خلا شویم و نتوانیم نرخ تبدیل را به درستی مورد بررسی قرار دهیم.  این شرایط موجب می شود داده ها را به شیوه ای که فکرش را هم نمی کردیم جمع آوری نماییم.
  • بررسی های بیشتر در مورد سابقه و توسعه بهینه سازی سایت می تواند شما را قادر سازد گزینه های کلیدی توسعه در حوزه های مختلف را شناسایی کنید. با اینکار می توانید از اشتباهات غیرضروری اجتناب کنید و فرآیند توسعه را تسریع نمایید. برای اینکار مصاحبه ای را با Timo ترتیب دادیم و از او در مورد بهینه سازی سایت و اهمیت آن در توسعه های امروزی سوال نمودیم.

 

1 دیدگاه

  1. […] جذاب و شگفت انگیز شروع کرد. امروزه این ساختمان، یک ساختمان هوشمند با تکنولوژی پیشرفته است که در جای جای آن از LED ها جهت […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *