شما می توانید گاز را به کمک صفحه نمایش خودروی خود خریداری کنید!

پمپ های گاز

خرید بنزین و گاز نیازمند تصمیمات و انتخاب های اصلی در زندگی روزمره است. می خواهید بنزین معمولی بزنید یا سوپر؟ می خواهید از طریق کارت پرداخت کنید یا نقدی؟

هیچ کیف پولی نیاز نیست. شما می توانید گاز را به کمک صفحه نمایش خودروی خود خریداری کنید:

تنها تصمیمی که در این شرایط باید اتخاذ کنید، چیزی است که قصد دارید در باک خودروی خود بریزید. محققان در حال کار بر روی ساخت پمپ های گاز متصل شده از طریق اینترنت هستند تا بتوانند به افراد اجازه دهند از طریق صفحه نمایش خودروهای خود از این خدمات بهره ببرند. ایده اجرای این طرح بسیار ساده است زیرا  بر روی فناوری هایی که در حال حاضر داریم تکیه دارد.

اینترنت اشیا در پمپ های گاز

جاگوار و شل اخیرا نشان داده اند که چگونه می توان قطعات مختلف را به هم وصل کرد. این ایده با صفحه نمایشی که در داشبور اکثریت قریب به اتفاق خودروهای جدید تعبیه شده است آغاز می شود. بخش دوم پروژه در برگیرنده اضافه کردن پمپ های گاز برای رشد شبکه اینترنت اشیا از موارد به هم متصل است که امروزه از مایکرویو تا تایرها را در بر می گیرد.  بخش سوم نیازمند تنظیم و راه اندازی  ارتباط پرداخت موبایلی بین پمپ و خودرو است . اینکار را می توان از طریق پی پال، اپل پی، اندروید پی و سرویس های مشابه انجام داد.

سایت Mobile Payments Today روشی را برای کنار هم قرار دادن این فناوری ها توضیح می دهد. رانندگان همانند قبل به ایستگاه های ارائه بنزین می روند، نوع سوختی که مدنظر دارند را انتخاب می کنند و می توانند باک خودروی خود را پر کنند. بعد از این فرایندها، به جای پرداخت با پول نقدی یا کارت اعتباری، آن ها از اپلیکیشن موجود در سیستم خودروی خود برای پرداخت هزینه به طور مستقیم استفاده می کنند.

اینکار را می توان به سرعت و به کمک تایید مقدار هزینه پرداختی انجام داد. اگرچه این فرآیند باعث صرفه جویی در زمان می شود  اما استفاده از آن با موانع آشکاری مواجه است. اگر راننده هزینه را پرداخت نکند چه اتفاقی روی می دهد؟ آیا پمپ شماره ثبت نام خودرو را ثبت می کند، و اگر چنین است، چه کسی آن را ارسال می کند؟ اگر هکرها به ماشین دست یابند و اطلاعات کارت اعتباری ذخیره شده در برنامه را سرقت کنند چه می شود؟

پمپ های گاز

محققان باید قبل از اتصال عمده پمپ های گاز به اینترنت پاسخ گو باشند و فن آوری را فراتر از چند برنامه کوچک آزمایشی قرار دهند  هر چند این موارد مشکلات بزرگ و غیر قابل حلی نیستند. اینترنت اشیا برای سریع تر کردن زندگی افراد فرصت های جدیدی را ایجاد خواهد کرد و این فرصت ها برای شرکت های ثالث به معنای درآمدزایی است.

سایت Mobile Payments Today بیان می کند که شرکت های ارائه دهنده سنسورهای خودرو به طرز فزاینده ای بر روی خودروهای خود کار می کنند و شرکت های ارائه دهنده راه حل های شهر هوشمند همچون بوش در حال کار بر روی این واقعیت هستند تا دیر یا زود خدمات پارک هوشمند و بیمه بی سیم را در اختیار افراد قرار دهند. شما حتی می توانید چند ردیف را در مسیر مورد علاقه خود سفارش دهید، سفارش غذا را انتخاب کنید، یا برای یک مجموعه جدید از لاستیک های زمستانی پرداختی داشته باشید و یک قرار ملاقات برای نصب آن ها تنظیم کنید بدون اینکه از صندلی راننده بیرون بیایید.

تمام این ویژگی ها مبتنی بر برنامه هستند و اکثر آنها از طریق صفحه نمایش لمسی ماشین قابل دسترسی خواهند بود. بنابراین، اگر در هنگام  ترک منزل کیف پول خود را فراموش کرده اید، نگران نباشید – ماشین شما به زودی شما را پوشش خواهد داد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *