بزرگترین چالش های اینترنت اشیا در دنیای امروزی چیست؟

چالش های اینترنت اشیا

زمانی که صحبت از اینترنت اشیا به میان می آید، برخی از نواحی بالقوه وجود خواهد داشت. GE پیش بینی کرده است که سرمایه گذاری در این حوزه، در 15 سال بعدی از 60 تریلیون دلار تجاوز خواهد کرد. با اینکه هنوز فضای زیادی برای این پتانسیل ها وجود دارد اما در سال 2017  و سال های  بعد چالش هایی هم در اینترنت اشیاء وجود خواهد داشت. از امنیت تا مدیریت داده ها گرفته تا اعتماد در این حوزه، فاکتورهای زیادی افراد و کسب و کارها را در اتخاذ اینترنت اشیا و کاربرد آن در زندگی و فعالیت های روزمره شان به چالش می کشد.

 امنیت

امنیت اولین و مهم ترین چالشی است که افراد با آن روبرو هستند. واقعیت این است که اینترنت اشیا حوزه جدیدی است و این موضوع بدین معنی است که باید گام های امنیتی  جدیدی برای اطمینان از اینکه دستگاه ها و داده ها امن خواهند ماند، توسعه پیدا کند. با اینحال، امنیت مشکل گسترده ای است و تنها در اینترنت اشیا دیده نمی شود. همانطور که در مقاله منتشر شده در سایت Forbes بیان شده  است، برخی از مشکلات امنیتی برجسته در این حوزه عبارت است از :

  • شرکت ها زمانی که صحبت از امنیت به میان می آید، اغلب هوشمندانه عمل نمی کنند.
  • داده های فعلی در محیط هایی نگهداری می شوند که امنیت زیادی ندارند( ابر یا دیتاسنتر)
  • در بیشتر شرکت ها متخصص آی تی که نقش آن مانیتور کردن و مدیریت این دستگاه ها باشد وجود ندارد.
  • نرم افزارها قدیمی هستند. همیشه دلیل منطقی برای به روزرسانی اپلیکیشن ها وجود دارد.

با شناسایی این مشکلات  و بررسی فرآیندها، اولین گام برای اطمینان از اینکه شبکه امنی وجود دارد برداشته می شود.

مدیریت داده ها

بر اساس گفته های سیسکو،  ارتباطات دستگاه به دستگاه ، تا سال 2020،  46 درصد از کل دستگاه های به هم مرتبط را تشکیل خواهد داد. مدیریت این موارد و داده های موجود می تواند چالش برانگیز باشد.  همانطور که در حال حاضر این موضوع برجسته شده است،  حوزه مدیریت داده ها یک صنعت در حال رشد و توسعه است و تنها بخشی از انقلاب داده ای است.  داشتن مراحل کلیدی برای مدیریت این داده ها می تواند مزایای زیادی برای کسب وکارها داشته باشد. 73 درصد از افراد تمایل دارند از این داده ها برای بهبود کسب وکارها با تمرکز اصلی بر روی بهبود کیفیت، تصمیم گیری و کاهش هزینه ها استفاده کنند. با اینکه این آمار و ارقام مثبت هستند اما هنوز هم مشکلاتی در مسیر پروژه های اینترنت اشیا وجود دارد و  می تواند بسیار پیچیده تر از سایر مسائلی باشد که قبلا تعیین شده است. خوب نتیجه این بحث چیست؟ برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از اینترنت اشیا ببرید، مطمئن شوید که ابزارهای مناسبی را انتخاب می کنید.

اعتقاد و پشتیبانی از اینترنت اشیا

باور و اعتقاد به اینترنت اشیا چالش جدیدی نیست. نمونه های اخیر در مورد توییتر که محدودیت 280 کاراکتری خود را برای نوشتن توییت برداشتند، نشان می دهد بیشتر افراد چنین تغییراتی را دوست ندارند. بازخورد این افراد زیاد مثبت نبود.  سعی در ایجاد اعتماد و باور و در تصمیم گیرندگان و افراد کلیدی، می تواند چالش بسیار بزرگی باشد زیرا اغلب افراد موضوعات جدید را دوست ندارند.  این موضوع به خصوص در هوش مصنوعی که کنترل بر روی موارد از دست می رود می تواند یک دلیل کلیدی برای اتخاذ نکردن ابزارها و رویکردهای جدید باشد.

 بزرگترین چالش اینترنت اشیا چه چیزی است؟

زمانی که صحبت از اینترنت اشیا به میان می آید، مشکل کلیدی چه خواهد بود؟ این مشکل، امنیت یا مدیریت داده هاست؟ مطمئن نیستید  که اینترنت اشیا چگونه می تواند به کسب وکارتان کمک کند ؟ برای دریافت مشاوره در این خصوص می توانید با کارشناسان شرکت بهین مبتکران ایده تماس بگیرید.

1 دیدگاه

  1. […] بزرگترین چالش هایی که در رابطه با استفاده از اینترنت اشیا صنعتی وجود دارد، قابلیا تعامل و همکاری و امنیت است. یک فرد صاحب نظر در این زمنیه گفته است: ” در صنایع و شرکت ها اجزا و تجهیزات مختلفی وجود دارند که هر یک از آنها امکان دارد از پروتکل خاصی پیروی کنند. قابلیت تعامل و همکاری این تجهیزات با یکدیگر که از این پروتکل های مجزا بهره می برند، چالشی است که باید از سر راه برداشته شود”. پروتکل Ignition یک راه حل برای این مشکل است، زیرا می تواند پروتکل و پلتفرم های متفاوتی را پشتیبانی کرده  و یک استاندارد واحد را داشته باشد. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *