خودرو بدون سرنشین همراه با نگهداری خودکار!

خودرو بدون سرنشین

امروز برد با کمپانی است که بتواند از فناوری اینترنت اشیا در همه زمینه ها به نفع تجارت خود استفاده کند. به عنوان مثال شما فناوری خودروی بدون سرنشین را در نظر بگیرید. در این زمینه دو کمپانی GM و Uber رقیب یکدیگر هستند چرا که در تلاشند خودرویی را ارائه دهند که کاملا بدون نیاز به انسان کار کنند. همچنان هم راه زیادی باقی مانده است تا این خودروها به شهر برسند ولی خیلی دور از انتظار هم نیست. در این مقاله بررسی مختصری در مورد خودروهای بدون سرنشین خواهیم داشت. پس مانند همیشه همراه شرکت بهین مبتکران ایده باشید.

فناوری خودرو بدون سرنشین

در این فناوری تمرکز بر این است که مسافر نگران سلامت جسمی و روحی راننده نباشد و تنها به رسیدن به مقصد فکر کند. چالشی که در مورد این فناوری مطرح است این است که چگونه می توان به بهترین نحو آن ها را از راه دور کنترل کرد. در واقع کنترل تمام خودکار این ماشین ها بهترین اتفاقی است که می تواند برای آن ها اتفاق افتد. برای این که بتوان از این سرویس برای کارهای روزانه استفاده کرد باید از عملکرد درست این کارها اطمنیان کامل را داشت. چرا که استفاده از آن ها برای امنیت و آسان شدن کار هاست. تولید کنندگان خودرو بدون سرنشین در تلاش هستند که هزینه تعمیرات و نگهداری این ماشین ها را به گونه ای کاهش دهند، که برای کوچکترین کارها نیز کاربر بتواند از آن ها استفاده کند. در حال حاضر این بررسی ها روی شاتل های خودگران در حال انجام است. در این بررسی ها، محققان از فناوری Noise Vibration Harshness استفاده می کنند که عملکرد آن بر اساس هوش مصنوعی است. در این حالت هدف این است که حداکثر رضایت مشتری وجود داشته باشد در عین حال که کمترین هزینه ها برای این خودروها استفاده می شود.

خودروهای بدون سرنشین

 

NVIDIA، سازمانی است که در سال های اخیر در مبحث سخت افزاری خودرو بدون سرنشین ، جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. این کمپانی در حال حاضر با کمپانی های بزرگ خودروسازی مانند Audi، Tesla ، Toyota، Volvo و … در حال همکاری است. در هفته های اخیر طی سخنرانی که این کمپانی داشته است، پلت فرمی برای خودروهای بدون سرنشین ایجاد شده است که با استفاده از آن ، خودرو می تواند اگر در موقعیت بحرانی قرار گرفت راه حلی برای حل مسئله پیدا کند! با استفاده از این فناوری می توان تجربه جدیدی در مورد خودروهای متصل داشت و به عبارت دیگر آن را نقطه عطفی برای خودرو بدون سرنشین در نظر گرفت.

 

همکاری مایکروسافت و VW  برای آینده ابری خودروها:

شرکت فولکس واگن و مایکروسافت همکاری خود را  اعلام کرده اند که نوید دهنده  انتقال متصل و یکپارچه ای از خانه به وسایل نقلیه است.  آینده حمل و نقل جاده ای به صورت خودروهای برقی و بدون سرنشین است اما ضلع سومی هم در این آینده نقش دارد و آن هم متصل بودن اجزا به هم است. فولکس واگن به دنبال تبدیل شرکت خود به یک کسب وکار دیجیتال است. پلتفرم IoT Edge و Azure cloud مایکروسافت بنیان و اساس این فناوری برای مدلسازی مجدد را تشکیل خواهد داد. به عنوان نقطه شروع این موضوع در برگیرنده استفاده از خدمات ابری مثل Azure IoT, PowerBI و اسکایپ برای ایجاد تجربه عالی در داخل ماشین مشتریان و راه حل های خلاقانه است. این ابر خودرویی اختصاصی در تمامی پرتفلیوی فولکس واگن دیده خواهد شد. با اینحال همکاری بین مایکروسافت و فولکس واگن به همین جا ختم نمی شود و فراتر از کاربرد محصولات ابری مایکروسافت خواهد رفت. فولکس واگن فروشگاهی نزدیک  دفتر مرکزی مایکروسافت در ردموند واشینگتن افتتاح می کند و ابر خودویی جدیدش را می سازد. مایکروسافت هم تلاش می کند مشاوره مهندسی و پشتیبانی های لازم را ارائه دهند و در عین حال در این فرآیند جدید همراه فولکس واگن باشد.

 

هیکو هوتل رییس بخش خودروهای به هم متصل فولکس واگن در این باره چنین می گوید:

فکر می کنم این یک معیار صنعت از نظر پیوستن به نیروها و قرار دادن بهترین های هر شرکت  بر روی میز و ساختن کسب وکاری مشترک است.

 

خودرو بدون سرنشین

ابر خودرو :

در نظر هوتل، این همکاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است خدمات نرم افزاری و مرتبط برای متمایز کردن خودروسازان در آینده بسیار کلیدی و مهم خواهد بود.  او در این باره می گوید: ایجاد خودروهای عالی در آینده کافی نخواهد بود. به همین خاطر است که گروه فولکس واگن به خصوص برند اصلی آن؛ سرمایه گذاری عظیمی بر روی فناوری های الکتریکی و خودکار انجام می دهد.

اما از همه مهم تر فولکس واگن با دانش و نرم افزار خاص خود و قدرت شرکای خارجی در توسعه این اکوسیستم نقش دارد و تلاش می کند این فرایند را تسریع کند. پیش بینی می کنیم که صنعت خودروسازی به بخش مرکزی اینترنت اشیا تبدیل شود و به مشتریان کمک کند دنیایشان را وارد خودروهایشان کنند. با ادغام خدمات مایکروسافت، فولکس واگن به مشتریان خود اجازه خواهد داد هر نوع موسیقی که دوست داشتند را باز کنند، تقویم آنلاین خود را مدیریت نمایند و یک تماس کنفرانسی داشته باشند.

 

اگرچه این ها به نظر وظایف ساده ای می رسند اما نبود پشتیبانی و حمایت لازم بین برنامه های ثالث باعث می شود تعاملات در داخل خودرو با مشکل مواجه شود.

 

خودروسازان بر این باورند که از سال ۲۰۲۰ به بعد بیش از ۵ میلیون وسیله نقلیه مبتنی بر برند فولکس واگن هر سال به طور کامل به هم وصل خواهد شد و بخشی از اینترنت اشیا در ابر را تشکیل خواهد داد. شرکت فولکس واگن استراتژی دیجیتالی خود را در چند ماه اخیر تغییر داده و برخی از عملیات را ادغام نموده و چندین شرکت نرم افزاری را خریده است. در نهایت ایجاد خودروهای این چنینی به معنای جذب تعامل هر چه بیشتر مشتری و کسب بینش در صنعتی است که معمولا تعامل بعد از خرید کمی با مشتریان خود دارد.  برای اینکه غول خودروسازی بتواند از این شرایط بیشترین استفاده را ببرد به ابزارهایی نیاز دارد  که ارزش واقعی به کاربران ببخشند و زندگی شان را بهتر کنند.  فولکس واگن هم این موضوع را به خوبی تشخیص داده است. برنامه های آینده تعمیر و نگهداری پیش بینی ، به روز رسانی OTA و سایر خدمات ، مزایای واقعی را ارائه داده و داده های حیاتی را برمی گردانند. تجربه شخصی بسته به راننده از بیومتریک یا دستیار شخصی استفاده خواهد کرد.  هنگامی که افکار صاحب خودرو به یک موضوع اصلی تبدیل شود می توان دستگاه های اینترنت اشیا همچون گرمایش و روشنایی را به راحتی کنترل کرد. حالا دیگر خودروها می توانند بازوهای دیجیتالی ما را توسعه دهند.

ارزش خودروهای به هم متصل زمانی روشن می شود که بدانیم این خودروهای کاملاً خودکار به رانندگان کمک می کنند وقت بیشتری برای انجام سایر کارها داشته باشند. بلاک چین هم می تواند نقش قابل توجهی در فعالسازی و امن کردن حمل و نقل به هم متصل در آینده داشته باشد که شامل به اشتراک گذاری داده و شیوه های پرداخت است. پتانسیل بلاک چین در کنسرسیوم blockchain MOBI منعکس شده است. تحول دیجیتالی فولکس واگن اخیراً شاهد پیشرفت هایی در چاپ سه بعدی برای تولید بخش های کوچک خودرو هم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *