چرا اینترنت اشیا امروزه دارای اهمیت بسیار است؟

اهمیت اینترنت اشیا

امروزه تقریبا اکثر افراد با موضوع اینترنت اشیا آگاهی دارند. اما ممکن است برای برخی از آنها این سوال این مطرح شود که اهمیت این تکنولوژی چیست و چرا باید آن رادر روند زندگی روزمره خود وارد کنیم.

قبل از اینکه ما از هر فناوری نوظهوری استفاده کنیم ،باید به این سوال پاسخ دهیم که این فناوری چه تاثیر مثبتی می تواند در روند زندگی ما داشته باشد. در واقع ما از این فناوری به این منظور استفاده می کنیم که کارهایی که به طور معول انجام می دهیم را به صورت هوشمند انجام دهیم. و این هوشمند سازی باید باعث آسانتر شدن کارها شود نه اینکه موجب افزایش پیچیدگی آنها شود.

ولی همچنان هم دلایل قویی وجود دارد که با توجه به آنها می توان اثبات کرد برای بهبود روند زندگی باید استفاده از این فناوری را در نظر داشت. در واقع این فناوری سطح بالایی از آگاهی را در اختیار ما قرار می دهد. این کار با در نظر گرفتن ساختاری انجام می شود که با زیر نظر گرفتن کارها و بررسی تغییرات شرایط ما از روند کار آگاه شویم و بتوانیم برای بهبود آن با استفاده از دستوراتی تغییراتی را اعمال کنیم. در واقع این فناوری امکان استفاده از برنامه های بی شماری را چه در سطح ساده و چه در سطح پیچیده برای شما فراهم می کند.

در زیر ما به مواردی اشاره می کنیم که اهمیت این موضوع را برای ما روشن می سازد :

  • مدیریت دقیق فجایع طبیعی

با استفاده از پیش بینی که همراه با صحت و دقت است، می توان وقوع برخی از وقایع را متوجه شود و قبل از آنکه آنها از کنترل خارج شوند ،بتوان جلوی آنها را گرفت. با استفاده از این پیش بینی می توان گروه های مهارکننده وقایع را آماده ساخت تا این شرایط را به خوبی مدیریت کنند. بنابراین این فناوری می تواند برای وقایعی همچون زمین لرزه، آتش سوزی  و دیگر بلایای طبیعی بسیار مفید باشد.

  • مدیریت شهری دقیق

استفاده شهرها و شهرستان ها از مدیریت هوشمند شهری موجب می شود، که آنها ترافیک سطح شهر را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. به عنوان مثال زمانی که افراد از برنامه هایی برای پیدا کردن جای پارک استفاده می کنند باعث می شود که هم در میزان هزینه مالی و هم زمانی صرفه جویی قابل توجهی پیش آید. در کنار این موضوع می توان از دیگر مزیت آن هم نام برد که همان کنترل آلودگی هواست که با استفاده از این مدیریت شهری می توان به آن دست یافت.

  • سلامت هوشمند

با استفاده از وسایل پوشیدنی می توان مشکل بدن شخص را حتی قبل از اینکه بیماری بروز پیدا کند متوجه شد و به تناسب آن بتوان دستورات پزشکی به عنوان مثال مصرف دارو را برای شخص تجویز کرد. با استفاده از این فناوری شما می توانید به راحتی از جزئیات سلامتی افراد خانوده خود آگاه شوید.

 

بنابراین با توجه به موارد مطرح شده می توان نتیجه گرفت در صورتی که از این فناوری در  مسیر درست استفاده شود و اطلاعات  بدست آمده از آن درست پردازش شوند می توان آن را بسیار موثر دانست.شما می توانید مقاله دیکر ما را به عنوان”چهار نکته کلیدی برای یک پروژه اینترنت اشیا موفق” را در ادامه مطالعه فرمایید

1 دیدگاه

  1. […] می توتنید در ادامه مقاله ما را به عنوان”چرا اینترنت اشیا امروزه دارای اهمیت بسیار است” را مطالعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *