گسترش اینترنت اشیا در صنعت (خانه های هوشمند)

اینترنت اشیا در صنعت

نمونه های  از اینترنت اشیاء در حوزه ی خانه های هوشمند و مراقبت های بهداشتی گسترش یافته است.درواقع اینترنت اشیاء به آرامی در هر بخشی از زندگی ما نفوذ یافته است. در واقع ،اینترنت اشیاء نه تنها باعث افزایش راحتی و آسایش شده ،بلکه برای ما امکان کنترل ساده تر اشیاء از راه دور(محل کار یا خانه)و انجام راحت تر و سریع تر وظایف شخصی را نیز فراهم می کند.

اعتراض های اخیر در زمینه آینده ی اینترنت اشیاء ما را مجبور به در نظر گرفتن بلوک های اساسی و پایه برای اینترنت اشیاء -مانند سخت افزار و نرم افزار و پشتیبانی-کرده است و این کار ما را قادر به  توسعه برنامه های کاربردی که به گسترش اینترنت اشیاء کمک شایانی می کند،کرده است.همه ی ما از پتانسیل های فراوان بازار اینترنت اشیاء اطلاع داریم، اما بعضی از حوزه ها سریعتر از بقیه رشد خواهند کرد.در اینجا به مناطق کاربردی اینترنت اشیا که پتانسیل رشد بیشتری دارند اشاره ی مختصری شده است.

خانه های هوشمند:

خانه هوشمند محیطی را فراهم می کند که در آن دستگاه های مختلف را  قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر ،اینترنت و محیط ها ی اطراف می کند. خانه های هوشمند صاحبان را قادر می سازد نت محیط های خانگی خود را برای افزایش امنیت و مدیریت انرژی کارآمد کنترل کنند.در حال حاضر صدها فناوری اینترنت اشیاء برای نظارت و ساخت خونه های هوشمند وجود دارد.تولیدکنندگان محصولات مصرفی مانند  فیلیپس ، بلکین و آمازون به عنوان شرکت های برجسته در این حوزه هستند.در این جا چند راه برای ساختن خانه ی هوشمند خود با اینترنت  اشیاء وجود دارد.

گسترش اینترنت اشیا 2

ترموستات های حرارتی nest  یک مفهوم انقلابی با مزایای بسیاری می باشند.تکنولوژی پیشرفته آن و مفاهیم مبتنی بر اینترنت اشیاء ، آن را قادر به استفاده پرکاربرد در خانه ها کرده است.معمولا حدود نیمی از قبض های انرژی شما را ترموستات ها به خود اختصاص می دهند. با nestشما می توانید تا 15% در صورت حساب ها ی سرمایش و 12% در صورت حساب های گرمایش صرفه جویی کنید.

2

 با استفاده از محصولاتی مانندphilips hueاینترنت اشیاء پتانسیل واقعی خود را در زمینه طراحی خانه هوشمند نشان داده است.به طور مثال یک لامپ حبابی به شما 600 تا 800 لومن رنگ میدهد که این به این معنی است که حداقل یک نور برای هر هر یک از خلق و خو های شما وجود دارد.و این سازگار با سیستم عامل های هوشمند آمازون و Apple’s HomeKit برای آیفون نیز هست.

3

بر مبنای  مفهوم “شبکه سنجش کیفیت هوا”،Air Quality Egg یک سیستم حسگرهوشمند برای ردیابی اثرات co  و  no2 در محیط های خانگی است. این دو گاز دو آلاینده بسیار فراوان آلودگی هوا هستند و همچنین به آسانی هم توسط حسگر های ارزان قیمت DIY قابل شناسایی هستند.

4

شما میتوانید با صدای خود ،خانه ی خودتان را کنترل کنید.Amazon Echo  بر همین مبنا ساخته شده است. Echo  دارای یک حسگر بسیار حساس است که هفت میکروفون داخلی دارد ،بنابراین  صدای شما میتواند از داخل اتاق ،حتی در برابر صداها و ویز ها هم شنیده شود.دریافت پاسخ ،شنیدن اخبار ،پخش موسیقی ،گوش دادن به کتاب های صوتی قادر به  ادغام با سایر دستگاه های خانگی هوشمند مانند Philips Hue،Samsung Smart Things  و  WeMo هستند.

محصولات پوشیدنی:

این محصولات یکی از داغ ترین روند ها در اینترنت اشیاء اپل ،سامسونگ و jawbone  و بقیه صحنه های رقابت  هستند.

 فناوری پوشیدنی در حوزه اینترنت اشیاء یک دامنه بزرگی از دستگاه ها  را در زمینه تناسب اندام ،سلامتی  و سرگرمی  پوشش  داده  است.پیش نیاز های اولیه برای این تکنولوژی،سنسور ها و وسیله های با مصرف  انرژی بهینه ،کم مصرف و سایز کوچک هستند.در این جا به چند مثال در این حوزه اشاره خواهیم کرد:

5

این گروه از ردیاب ها نمونه عالی از برنامه های اینترنت اشیاء در زمینه مراقبت های بهداشتی است.این ردیاب ها شامل ردیابی فعالیت ،ثبت غذا،مربیگری و ردیابی  الگوهای خواب است.که همچنین در بسیاری از سبک ها و رنگ ها نیز عرضه شده است.

6

Charge HR یک وسیله پوشیدنی در حوزه اینترنت اشیاء با کارایی بسیار بالا است که میتواد ضربان قلب شما را اندازه بگیرد و همجنین فعالیت های دیگری را هم در حین نشستن بر روی دست شما انجام دهد.شما میتوانید سرعت ضربان قلب خود رابه طور خودکار پیگیری کنید،الگو های خواب خود را نظارت کنید .همچنین می توانید  تماس ها و داده های خود با  رایانه و صدها گوشی هوشمند و دستگاه های بی سیم نیز همگام کنید.

7

ساعت ورزشی موتورولا ی 360 درجه میتواند به ارائه تمام اطلاعات سلامت ،به روز رسانی ارتباطات و حتی بازی ها بپردازد. این ساعت در هر دو مجموعه زنانه و مردانه موجود است و از هر دو برنامه اندروید و Ios پشتیبانی می کند.

خرده محصولات:

 پتانسیل اینترنت اشیاء در بخش خرده فروشی بسیار زیاد است.تصور کنید اگر لوازم خانگی شما بتوانند به شما اطلاع دهند  که منابع تغذیه رو به اتمام هستند و همچنین به صورت خودکار به سفارش محصولات مورد نیاز بپردازند.این مدل تبلیغاتی مبتنی بر خرده فروشی هوشمند است. در حال حاضر به ارائه مثال های کاربردی از اینترنت اشیاء از طریق زنجیره های هوشمند خواهیم پرداخت.برنامه های کاربردی ردیابی کالا،تبادل اطلاعات موجود در زمان واقعی در میان تامین کنندگان و خرده فروشان و قابلیت های تحویل خودکار در بسیاری از منطق در حال رشد است.

8

یک مثال Smart Solutions Retailاست که توسط یک نرم افزر مدیریتی طراحی شده است.بر اساس این نرم افزار ،دستگاه های بی سیم قابل اعتماد و ایستگاه ها ی Epos،راه حل های هوشمند خرده فروشی  کمکم خواهند کرد که از اشتباهات گران قیمت خودداری شود و با به کار گیری اتوماتیک تعاملات ییچیده از منابع مختلف به جمع آوری اطلاعات مهم مصرف کننده،ایجاد هشدار برای خطاها و نظارت فعالیت کارکنان پرداخته شود.

ادامه دارد….

3 دیدگاه ها

  1. […] عملکرد ایترنت اشیا را در صنعت در مقاله ما به عنوان ” گسترش اینترنت اشیا در صنعت ” را در ادامه مطالعه […]

  2. […] تكامل و پيشرفت است. شما میتوانید در مقاله دیگر ما”گسترش اینترنت اشیا در صنعت ” را در ادامه مطالعه […]

  3. […] عملکرد ایترنت اشیا را در صنعت در مقاله ما به عنوان ” گسترش اینترنت اشیا در صنعت ” را در ادامه مطالعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *