محصول هوشمند متصل

محصول هوشمند متصل

امروزه می توان گفت که بسیاری از افراد با اینترنت اشیا و مفهوم محصولات متصل آشنایی دارند. نکته ای که وجود دارد این مفهوم برای این که معنای واقعی خود را به مردم بشناسد زمان زیادی صرف کرد. شاید شما بگویید چرا؟ در این مقاله می خواهیم با ارائه مثال، مفهوم محصول هوشمند متصل و مزیت های آن را به شما معرفی کنیم.

تفاوت محصول هوشمند و محصول هوشمند متصل :

فرض کنید که شما صاحب کارخانه ای است و به عنوان مثال در حوزه تولید پمپ و لوله فعالیت دارید. مسلما شما در زمینه تولید لوله اطلاعات کافی دارید و ممکن است که سال ها پیش اقدام به تولید لوله هوشمند کرده باشید. اما هم اکنون اگر  با شما در مورد لوله متصل هوشمند صحبت کنم، اولین جوابی که به من خواهید داد این است که ما هم اکنون هم در حال تولید این نوع محصول هستیم. اما مسئله اینجاست، آیا محوصل شما قابلیت اتصال به تلفن های هوشمند را دارد؟ و یا به عبارت دیگر شما می توانید این لوله ها را از هر جایی در سطح جهان کنترل کنید؟ بنابراین اگر کمی دقیق تر به مسئله توجه کنید متوجه خواهید شد که این 2 تعریف در واقع در نحوه استفاده بسیار متفاوت هستند. لوله هوشمند شاید تنها این قابلیت را داشته باشید که بتواند بر اساس فشار آب، خروجی را تعیین کند. اما اگر به هر دلیلی شرایط تغییر کرد و شما مجبور شدید آن را متوقف کنید و یا تغییری در آن ایجاد کنید، می توانید از راه دور کاری انجام دهید!؟ در این قسمت است که مفهوم محصول هوشمند متصل به کمک شما می آید. در این حالت شما می توانید با کمک سنسورهایی که برای محصول خود در نظر گرفته اید، اندازه گیری و داده های مختلفی را دریافت کنید. سپس این داده ها به تلفن همراه شما ارسال شده و پردازش های لازم روی آن انجام می شود. بر اساس خروجی این پردازش، تصمیم نهایی برای شما ارسال می شود و شما می توانید خیلی سریع درمورد وضعیت پیش آمده تصمیم گیری کنید.

بنابراین اگر من به شما پیشنهاد دهم که هم اکنون وارد دنیای اینترنت اشیا شوید، با توجه به مثالی که به شما گفتم به راحتی می توانید تصمیم گیری کنید. توجه کنید که در این حالت شما باید برای اتصال به محصولات هوشمند خود از تلفن های هوشمند استفاده کنید. ولی باز هم باید دقت کافی داشته باشید چرا که تلفن های هوشمند نیز به تنهایی محصول اینترنت اشیا نیستند. بله ممکن است که این تلفن ها دارای سنسورهایی برای اندازه گیری باشند ولی داده هایی که این سنسورها جمع آوری می کنند به جایی دیگر برای پردازش فرستاده نمی شوند و در واقع تنها برای خود تلفن همراه قابل استفاده است. بنابراین تلفن های هوشمند قسمتی از فناری اینترنت اشیا را تشکیل می دهند و یا به نوعی برای استفاده از آن مفید هستند.

چگونه از اینترنت اشیا برای تولید محصولات خود استفاده کنیم!؟

در ابتدا شما باید یک استراتژی کلی برای خود تعیین کنید. به این معنا که هدف شما از تولید محصول هوشمند متصل چیست و با انجام این کار چه قسمت از زندگی برای افراد قرار است آسان تر شود. زمانی که شما از این موضوع آگاهی کافی داشته باشید خیلی راحت تر می توانید در مورد مسیری که شما را به این هدف می رساند تصمیم گیری کنید. برای تعیین استراتژی باید این سوال ها را پاسخ دهید :

  • آیا این استراتژ یدر زمان های آینده نیز کاربردی دارد!؟
  • مهارت های پیاده سازی این استراتژی چه مواردی هستند!؟
  • برای حمایت از این طرح چه کاری باید انجام داد؟!

بعد از اینکه هدف شما معین شد، باید فازبندی انجام پروژه خود را انجام دهید. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که حتما می دانید به یک باره نمی توان به هدف نهایی رسید و قبل از رسیدن به آن باید قدم های کوچک تری برداشت. در صورتی که می خواهید در این مورد مثالی را ببینید می توانید از گلخانه هوشمند استفاده کنید. در این قسمت همچنین با خدماتی که ما ارائه می دهیم بیشتر آشنا خواهید شد.

 

در نهایت شاید این مسئله برای شما به وجود آمده باشد، حال که با اهمیت این فناوری در روند زندگی و همچنین مراحل اجرای آن آشنا شدیم چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم!؟ پاسخ خود را می توانید از خدمات شرکت “بهین مبتکران ایده” دریافت نمایید. در حالت کلی این خدمات را می توان در 3 دسته زیر قرار داد. شما با استفاده از شماره های قرار داده شده در سایت می توانید از در مورد هر کدام از آن ها از مشاوران ما سوال کنید و مشاوره بگیرید.

  • شناسایی تامین‌کنندگان و توزیع کنندگان محصولات و تجهیزات مربوط به اینترنت اشیا،
  • شناسایی تامین‌کنندگان تجهیزات هوشمند درون شبکه اعم از تجهیزات خانه‌های هوشمند، شهر هوشمند و خط تولید هوشمند، ایجاد ارتباط با کارخانه‌های تولید کننده محصولات هوشمند و انجام نامه ‌نگاری‌های تجاری و بازرگانی با تولیدکنندگان محصولات هوشمند
  • شناسایی منابع یا تامین‌کنندگان محصولات هوشمند و مذاکرات اولیه تجاری با آنها، گرفتن نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در ایران، ارائه راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا به صنایع مختلف و مشاوره در زمینه پیاده سازی خط تولید هوشمند

بنابراین با استفاده از خدمات شرکت بهیدو می توانید استراتژی خود را برای بهره مندی از امکانات فناوری اینترنت اشیا تعیین کنید و همچنین با استفاده از مشاوره هایی که دریافت می کنید مسیر رسیدن به آن و تولید محصول هوشمند متصل را نیز طی کنید.

2 دیدگاه ها

  1. […] اینترنت اشیا میتوانید مقاله دیگر ما را به عنوان”لزوم ورود شما به دنیای اینترنت اشیا“را لطفا در ادامه مشاهده […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *