ساختمان تجاری هوشمند چیست؟

ساختمان تجاری هوشمند چیست؟

کنترل گرمایش، سرمایش، امنیت، کارآیی ساختمان و سایر زیر سیستم های ساختمان های تجاری یکی از مهم ترین چالش های مدیریت اینگونه از ساختمان ها است که البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی اینترنت اشیا آسان تر شده است. امکانات و زیرساخت های مدرن یک ساختمان تجاری هوشمند به طور فزاینده ای، به اپراتورها این امکان را می دهد تا ساختمان را به شیوه ای هوشمندانه مدیریت کنند.

این مدیریت جدید شامل تنظیم بهتر درجه حرارت، افزایش امنیت، به حداقل رساندن مصرف انرژی و مزایای دیگر می باشد. در ادامه در خصوص ویژگی های ساختمان تجاری هوشمند بیشتر توضیح خواهیم داد. شما می توانید جدیدترین مقاله ها را در زمینه اینترنت اشیا (ساختمان هوشمند ، حمل و نقل هوشمند ، صنایع هوشمند ، گلخانه هوشمند / اینترنت اشیا گلخانه و … ) از این سایت دنبال کنید.

ساختمان تجاری هوشمند چگونه کار می کند؟

ساختمان های تجاری هوشمند دارای سنسورهای اینترنت اشیا برای جمع آوری داده ها از عملکردها و زیر سیستم های مختلف ساختمان هستند. داده هایی که اپراتور ساختمان می تواند از آنها جهت خودکارسازی و افزایش عملکرد و نگهداری از ساختمان استفاده کند.

برای مثال اپراتورهای ساختمان تجاری هوشمند می توانند از داده های هوشمند IoT ساختمان برای شناسایی ناکارآمدی های عملیاتی در ساختمان، بهبود کنترل ساختمان و اتوماسیون وظایف کلیدی مدیریت ساختمان همچون مدیریت گرما و روشنایی استفاده کنند. برای این هدف اپراتور باید داده های جمع آوری شده را در یک سیستم مدیریت ساختمان (BMS) ادغام کند و سپس از آن برای کنترل و اتوماسیون عملکردهای ساختمان و همچنین پردازش بینش های ارزشمند استفاده نماید.

در ساختمان های تجاری بزرگ BMS های مختلف اغلب در برنامه های فناوری اطلاعات ادغام می شوند که به آنها این امکان را می دهد تا اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همچنین به اپراتور ساختمان نیز کمک می کند تا عملکرد ساختمان را بیشتر بهینه کند.

ساختمان تجاری هوشمند چیست؟

امروزه بسیاری از ساختمان های مدرن از همان ابتدا به حسگرهای اینترنت اشیا و زیرساخت های متصل مجهز هستند. با این حال، ساختمان های قدیمی اغلب باید با حسگرهای اینترنت اشیا و زیرساخت های متصل بهسازی شوند تا به یک ساختمان تجاری هوشمند تبدیل شوند. در ادامه به موارد استفاده از ساختمان های تجاری هوشمند می پردازیم.

برای خواندن جدیدترین نوآوری ها در زمینه ساختمان هوشمند ، حمل و نقل هوشمند ، صنایع هوشمند ، گلخانه هوشمند / اینترنت اشیا گلخانه و … ) حتما مطالب این سایت را دنبال کنید.

موارد استفاده از ساختمان های تجاری هوشمند چیست؟

مهم ترین مزایای ساختمان تجاری هوشمند در شهرهای هوشمند شامل افزایش بهره وری انرژی، کاهش هزینه های مدیریت ساختمان و بهبود تجربه مالکان و مستاجران است. برخی از مهم ترین کاربردها عبارتند از:

  • کنترل گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع (HVAC):

با استفاده از اینترنت اشیا، مدیر ساختمان تجاری می تواند حسگرهای حرارتی و اتوماسیون تهویه مطبوع را برای تنظیم درجه حرارت در مناطق مختلف ساختمان بسته به نوع استفاده از آنها تنظیم نماید.

  • نورپردازی:

مدیر ساختمان تجاری هوشمند می تواند از اینترنت اشیا برای کاهش یا خاموش کردن خودکار چراغ ها در مناطقی که نیازی به آنها نیست، استفاده کند و با این کار در مصرف انرژی صرفه جویی نماید.

  • حفظ امنیت ساختمان:

امنیت ساختمان های هوشمند را می توان با دوربین های مجهز به تشخیص تصویر و سیستم های مدیریت دسترسی، قوی تر کرد. به عنوان مثال، دوربین ها می توانند پلاک های خودرو را اسکن کرده و آنها را به پایگاه داده داخلی ارجاع دهند تا ورود اشخاص را تأیید نماید. به این شکل که در صورت پیدا شدن مطابقت، به طور خودکار یک دروازه ورودی مجزا برای کارکنان ساختمان تجاری باز می گردد.

  • حفظ سلامتی مشتریان و کارکنان در محیط کار:

این مورد به خصوص همزمان با همه گیری اخیر COVID-19 بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر ساختمان های تجاری هوشمند شامل سیستم های خودکار ضدعفونی کننده و همینطور سیستم هایی برای افزایش کیفیت هوا و نظارت دقیق بر گردش هوا و فیلتراسیون هستند تا خطر بیمار شدن افراد را در ساختمان های تجاری کاهش دهند.

Smart Commercial Building

  • تعمیر و نگهداری ساختمان تجاری هوشمند:

اپراتورهای ساختمان هوشمند می توانند از حسگرهای اینترنت اشیا برای نظارت بر عملکرد زیرساخت های ساختمان تجاری هوشمند از ژنراتورهای برق و آسانسورها گرفته تا دستگاه های پخش کننده هوشمند صابون استفاده کنند که به آنها اجازه می دهد تشخیص دهند که آیا این تجهیزات درست کار می کند یا خراب شده و نیاز به سرویس دارد.

برخی از چالش های معمول ساختمان تجاری هوشمند چیست؟

در حالی که ساختمان های هوشمند مزایای متنوعی را برای اپراتورها، مالکان و مستاجران ساختمان ارائه می دهند، مسلما تبدیل یک ساختمان قدیمی به یک ساختمان هوشمند یا بهینه سازی عملکرد یک ساختمان هوشمند بدون چالش همراه نیست. دو مورد از رایج ترین چالش ها در این زمینه عبارتند از:

– جمع آوری و ادغام داده ها در سیستم های قدیمی و جدید

– امکان اتصال ایمن و قابل اعتماد به برنامه های دیگر

چگونه اپراتورهای ساختمان می توانند بر چالش های ساختمان هوشمند غلبه کنند؟

در حالی که چالش های مربوط به یکپارچه سازی و اتصال می تواند دشوار به نظر برسد، خوشبختانه راه حل های جدید اینترنت اشیا آنها را برای توسعه دهندگان برنامه های کاربردی ساختمان های هوشمند و اپراتورهای آنها آسان تر کرده است. بنابراین آنها قادر هستند به این چالش ها غلبه کنند. به عنوان مثال، Sierra Wireless دروازه های IoT، خدمات اتصال، راه حل های IoT همه کاره و سایر محصولات و خدمات دیگر را ارائه می دهد که استخراج داده ها از حسگرهای مختلف IoT و دارایی های ساختمان، انتقال این داده ها به BMS و سایر برنامه های IoT و تجزیه ی آنها را ساده می کند.

علاوه بر این سرویس اتصال هوشمند Sierra Wireless به توسعه دهندگان برنامه های کاربردی ساختمان تجاری هوشمند و اپراتورهای آنها امکان دسترسی به شبکه های جهانی کم مصرف Wide-Area مانند LTE-M و NB-IoT و شبکه های سلولی سریع تر مانند ۴G را می دهد. بنابراین به آنها کمک می کند اتصال ساختمان هوشمند را ساده کنند.

برای مشاهده جدیدترین مقاله ها در زمینه اینترنت اشیا را در زمینه ساختمان هوشمند، حمل و نقل هوشمند ، صنایع هوشمند ، اینترنت اشیا گلخانه / گلخانه هوشمند و غیره به وبلاگ ما سر بزنید.

منبع: www.sierrawireless.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *