تکنولوژی IoT در نگهداری از کودکان

تکنولوژی IoT در نگهداری از کودکان

تکنولوژی اینترنت اشیا به سرعت در بخش های گوناگون همچون گلخانه هوشمند ( اینترنت اشیا گلخانهصنایع هوشمند ، شهرهای هوشمند ، ساختمان  هوشمند ؛ حمل و نقل هوشمند و غیره در حال گسترش است. علاوه بر این اینترنت اشیا فرصت های خوبی را برای مراقبت و نگهداری از بچه ها در هر سنی فراهم می کند. مطالعات حتی نشان می دهد که فن آوری های جدید علاوه بر آسان تر کردن مراقب از کودکان؛ توانایی یادگیری آنها را نیز تا حد زیادی بهبود بخشیده است. در ادامه در رابطه با مزایای تکنولوژی IoT در نگهداری از کودکان بیشتر توضیح می دهیم.

استفاده از تکنولوژی IoT در نگهداری از کودکان نوپا

اغلب والدین در تشخیص نیازهای نوزادان خود دچار مشکل شده یا موفق نمی شوند به موقع نیاز کودک خود را برطرف سازند. زیرا نوزادان قادر به بیان خواسته ها و نگرانی های خود نیستند و اغلب با گریه کردن سعی می کنند خواسته خود را بیان کنند. اما به لطف پیشرفت فناوری های اینترنت اشیا، ما می توانیم استرس را کاهش داده و بار مسئولیت مراقبت از کودکان را نیز کاهش دهیم. استفاده از تکنولوژی IoT در نگهداری از کودکان نوپا به تازگی ابداع شده و نوید راه حل های مبتنی بر اینترنت اشیا را می دهد که نوزادان را ایمن نگه داشته و بار  وظایف والدین و پرستاران را نسبت به نوزادان کاهش می دهد.

این تکنولوژی شامل استفاده از دستگاه های هوشمند، پوشیدنی ها و برنامه های تلفن همراه نظارت بر کودک است که قادر هستند اطلاعات دقیقی را در مورد نوزاد به طور لحظه ای ضبط کنند. این امر والدین را قادر می سازد تا به راحتی از نوزادان و کودکان نوپا در طول روز پرستاری و مراقبت کنند. در ادامه به معرفی جدیدتریم تکنولوژی IoT در نگهداری از کودکان می پردازیم:

مراقبت از نوزادان با Iot

  1. دوربین هوشمند نظارتی نوزاد و کودک

دوربین اتاق نوزاد و کودک به همراه مانیتور یکی از محصولات پر فروش در این زمینه است که در ایران نیز مصرف کنندگان زیادی دارد. این دوربین ها به گونه‌ای طراحی شده اند که مراقبت از کودک شما را در هر زمان و مکانی امکان ‌پذیر می ‌نمایند. این سیستم همچنین توانایی تشخیص صدا، حرکت و دمای محیط را دارد بنابراین راهکاری بسیار عالی و کامل برای نظارت بر کودک و یا نوزاد ارائه می دهد. برای خرید دوربین های نظارتی کودک می توانید به سایت دیجی کالا مراجعه کنید.

  1. تخت و گهواره هوشمند

طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سالانه حدود ۳۵۰۰ نوزاد در ایالات متحده آمریکا به طور ناگهانی و غیر منتظره بر اثر خفگی تصادفی، سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) یا علل مشابه می میرند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی IoT در نگهداری از کودکان ، مرگ نوزادان مرتبط با خواب را می توان با تخت خواب هوشمند پاسخگو و مجهز به فناوری های اینترنت اشیا به میزان قابل توجهی کاهش داد.

یک تخت خواب هوشمند به نوزادان و کودکان نوپا اجازه می دهد تا با استفاده از ریتم های آرامش بخش در خواب باشند، در حالی که به والدین آنها نیز اجازه می دهد تا با خیال راحت شب ها بخوابند. این تخت مانع از چرخش نوزاد در هنگام خواب به موقعیت های نادرست که برای سلامتی او مضر است می شود.

بر خلاف یک تخت خواب معمولی، یک تخت خواب هوشمند از ردیاب های خواب استفاده می کند و به یک برنامه تلفن همراه نظارت بر کودکان متصل می شود و به والدین اجازه می دهد از راه دور با نوزاد خود در ارتباط باشند. این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی برای توصیه بهینه ی برنامه خواب، پرونده ای از عادات خواب نوزاد شما را نیز ارائه می دهد. علاوه بر این، برنامه هوشمند می تواند هنگام بیدار شدن کودک هشدارهایی را برای والدین ارسال کند.

هدف از تخت و گهواره خواب هوشمند این است که به نوزاد و کودک شما کمک کند تا خواب راحت و سالمی داشته باشد. گهواره هوشمند یکی از محصولات جدید ابتکاری است که از فناوری اینترنت اشیا استفاده می کند. این محصول کاربردی ارتباط والدین و نوزاد را بهبود می بخشد و عادات خواب سالم تری را برای هر دوی آنها تضمین می کند.

  1. ردیاب حیاتی هوشمند

بزرگترین نگرانی مادرانی که به تازگی بچه دار شده اند این است که “آیا کودک من نفس می کشد؟” احتمالاً هر والدینی این سوال را هنگام خیره شدن به نوزاد تازه متولد شده خود مطرح کرده است. به کمک IoT، در حال حاضر می توان تمام پارامترهای موثر در سلامتی یک کودک مانند تنفس، درجه حرارت پوست ، وضعیت بدن، عادات خواب و سطح فعالیت نوزاد را از طریق فناوری های مبتنی بر حسگرهای بی ضرر که به راحتی بر روی لباس کودک چسبانده می شود، کنترل کرد.

ردیاب هوشمند برای مراقبت از کودکان

داده های جمع آوری شده از حسگرهای هوشمند بدون زحمت منتقل و در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می شوند. موارد حیاتی نوزاد با تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی تفسیر شده و از طریق یک برنامه تلفن همراه یکپارچه در دسترس قرار داده می شود. والدین و مراقبین می توانند هشدارهای تلفن همراه را از برنامه مشاهده ، نظارت و دریافت کنند و در صورتی که موارد حیاتی خارج از سطح از پیش تعیین شده باشد خیلی زود برای سلامتی فرزند خود اقدام نمایند. علاوه بر این، تمام داده های قبلی نیز بایگانی می شوند تا والدین بتوانند داده های مهم مانند ساعت خواب نوزاد خود را داشته باشند.

  1. ردیاب مکان هوشمند

کودکان نوپا عاشق کاوش هستند و اغلب در یک نقطه ی ثابت نمی مانند و ممکن است به هر نقطه و هر مکان در خانه سرک بشند. اما هنگامی که آنها تصمیم به بازی یا پنهان شدن در مکان های ناامن خانه می گیرند ممکن است مسائل غیر منتظره و خطرناکی  رخ دهد.

نگران نباشید چرا که امروزه سنسورهای IoT برای کنترل دقیق موقعیت کودک نوپای شما به کمکتان آمده است. این فناوری در واقع یک ردیاب هوشمند است که به والدین این امکان را می دهد تا موقعیت فرزند خود را ردیابی کرده و هنگام دور شدن کودک  و رفتن او به خارج از محدوده ایمنی، خیلی سریع به آنها اطلاع دهد.

به این ترتیب با کمک ردیاب های موقعیت مکانی هوشمند و نصب یک اپلیکیشن بر روی تلفن همراه، والدین می توانند محدودیت های فاصله را تعیین کرده و در صورت نقض مناطق از پیش تعیین شده، زنگ هشدار را فعال کنند. جالب است بدانید که برخی از ردیاب های فوق را می توان با یک زنگ هشدار فعال کننده تلفن هوشمند نیز یکپارچه کرد تا اطمینان حاصل شود که کودک نوپا در جای امنی قرار دارد.

منبع: https://www.softwebsolutions.com/resources/internet-of-toddlers.html

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *